جدیدترین اخبارجهان

سه افسر پلیس اسرائیل در کرانه باختری کشته شدند

افسران به نام‌های آریک بن الیاهو، شعبه هداس و رونی شکوری که دخترش در ۷ اکتبر کشته شد و تروریست فلسطینی کشته شدند

سه افسر پلیس اسرائیل در کرانه باختری کشته شدند

ارتش، پلیس و پزشکان اعلام کردند که سه افسر پلیس اسرائیل در حمله تیراندازی صبح یکشنبه در نزدیکی شهر طارقومیه فلسطین در کرانه باختری جنوبی کشته شدند.

سه افسر پلیس اسرائیل در کرانه باختری کشته شدند
سه افسر پلیس اسرائیل در کرانه باختری کشته شدند

یک مرد مسلح فلسطینی در مسیر ۳۵ در نزدیکی تقاطع عدنه به ترقومیه، درست در شرق یک ایست بازرسی بین کرانه باختری و اسرائیل، قبل از فرار از محل حادثه تیراندازی کرد. او بعداً در تبادل آتش با سربازان در الخلیل کشته شد.

گمان می‌رود مرد مسلح از یک خودروی عبوری به سمت خودروی پلیس تیراندازی کرده و سپس با پای پیاده از محل متواری شده است. هنوز مشخص نیست که آیا مهاجمان دیگری نیز همراه او بوده اند یا خیر.

نیروهای دفاعی اسرائیل به تعقیب مرد مسلح پرداختند و بعداً او را در الخلیل پیدا کردند و کشتند.

یک منبع ارتش اسرائیل گفت که نیروهای یگان کماندوی دوودوان ساختمانی را در هبرون که مرد مسلح در آنجا پنهان شده بود، محاصره کردند، پس از اطلاعاتی که آژانس امنیتی شین بت و اداره اطلاعات نظامی در مورد محل نگهداری وی ارائه کردند.

کماندوها تاکتیکی را انجام دادند که به عنوان دورپز شناخته می شود که شامل افزایش حجم آتشی است که به سمت یک ساختمان هدایت می شود تا یک مظنون را مجبور به بیرون آمدن کند.

سربازان موشک های شانه پرتاب به ساختمان شلیک کردند و مرد مسلح در نهایت کشته شد. این منبع نظامی گفت که سربازان یک تفنگ تهاجمی M16 را بر روی بدن او پیدا کردند.

سه افسر پلیس اسرائیل در کرانه باختری کشته شدند
سه افسر پلیس اسرائیل در کرانه باختری کشته شدند

او توسط ارتش اسرائیل و آژانس امنیتی شین بت به عنوان مهند الاسود، ۳۱ ساله، اهل ایدنه نامیده شد.

ارتش گفت که الاسود وابسته به جنبش فتح تشکیلات خودگردان فلسطین بود و در گذشته در گارد ریاست جمهوری تشکیلات خودگردان خدمت می کرد.

دنی لوی، کمیسر پلیس اسرائیل در محل حمله به خبرنگاران گفت که قربانیان افسران منطقه کرانه باختری پلیس هستند.

این حمله پس از آن انجام شد که تروریست ها روز شنبه دو خودروی بمب گذاری شده را در بلوک شهرک سازی گوش اتزیون در جنوب کرانه باختری، در حدود ۱۵ کیلومتری شمال شرقی طارقومیه منفجر کردند. در این انفجارها دو سرباز به طور خفیف و یک سرباز به طور متوسط ​​زخمی شدند.

مهاجمانی که در این حمله کشته شدند، هر دو اهل الخلیل بودند.

در همین حال، در شمال کرانه باختری، در تیراندازی روز شنبه با افراد مسلح حماس در جنین، در بحبوحه عملیات گسترده ارتش اسرائیل در منطقه، یک سرباز کشته و سه سرباز زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه گفت که تا کنون در بحبوحه عملیات جاری خود در شمال کرانه باختری، حدود ۳۰ فرد مسلح کشته شده اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا