جدیدترین اخبارجهان

اسرائیل می گوید جسد سه گروگان در غزه پیدا شد

 دفتر نخست وزیری اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که تخمین زده می شود ۱۲۵ گروگان در غزه باقی بمانند

اسرائیل می گوید جسد سه گروگان در غزه پیدا شد

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که نیروهایش جسد سه گروگان را شب گذشته در عملیاتی در شمال غزه کشف کردند. این سازمان گفت که آنها در جریان حمله ۷ اکتبر توسط حماس ربوده و کشته شدند.

تعداد گروگان های کشته شده از هفته گذشته به هفت نفر رسید.

اسرائیل می گوید جسد سه گروگان در غزه پیدا شد
اسرائیل می گوید جسد سه گروگان در غزه پیدا شد

انجمن خانواده گروگان ها، یک گروه عضو برای بستگان گروگان ها، آنها را به عنوان هانان یابلونکا، میشل نیسنبام و اوریون هرناندز رادوکس شناسایی کرد و گفت که بازگشت آنها برای دفن باعث اقدام مهم برای اعضای خانواده می شود. این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که این بازیابی همچنین یک یادآوری خاموش اما قاطعانه بود که اسرائیل باید فوراً تیم های مذاکره کننده را با درخواست روشن برای دستیابی به توافقی که به سرعت همه گروگان ها را به خانه بازگرداند اعزام کند.

در این بیانیه آمده است که یابلونکا، ۴۲ ساله، پدر دو فرزند، از جشنواره موسیقی Nova گرفته شده است، و نیسنباوم، ۵۹ ساله، یک پدر دو فرزند برزیلی-اسرائیلی و پدربزرگ شش فرزند است.

 انجمن خانواده ها گفت اوریون هرناندز رادوکس، ۳۰ ساله، ملیت فرانسوی-مکزیکی و پدر یک دختر خردسال، نیز از این جشنواره ربوده شد، که او به همراه شریک زندگی خود، شانی لوک، آلمانی-اسرائیلی که جسدش گذشته در غزه پیدا شد، در آن شرکت کردند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که افکارش با آن خانواده است. وی گفت ما در کنار آنها هستیم و فرانسه همچنان متعهد به آزادی همه گروگان ها است.

اسرائیل می گوید جسد سه گروگان در غزه پیدا شد
اسرائیل می گوید جسد سه گروگان در غزه پیدا شد

 دولت اسرائیل تخمین می زند که ۲۵۲ گروگان در حمله برون مرزی ۷ اکتبر گروگان گرفته شده اند، اگرچه تعداد آنها در طول جنگ تغییر کرده است. از آن زمان تاکنون ۱۱۲ گروگان آزاد شده اند. توافقی که با میانجیگری قطر انجام شد، درگیری ها را در نوامبر متوقف کرد و در ازای آزادی فلسطینیان در زندان های اسرائیل، گروگان ها را آزاد کرد.

 دفتر نخست وزیری اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که تخمین زده می شود ۱۲۵ گروگان در غزه باقی بمانند، از جمله ۳۹ نفر که گمان می رود کشته شده باشند.

 خشم خانواده‌های گروگان‌ها بر فشار بر رهبران اسرائیل برای مذاکره برای آزادی آنها افزوده است. مذاکرات برای آزادی گروگان ها و توقف درگیری ها در غزه در هفته های اخیر متوقف شده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا