جدیدترین اخبارجهان

حمله موشکی شورشیان حوثی یمن به کشتی کانتینری اصابت کرد

شورشیان گفتند که روز یکشنبه یک پهپاد جاسوسی دیگر ایالات متحده را سرنگون کردند 

حمله موشکی شورشیان حوثی یمن به کشتی کانتینری در اولین حمله در ۲ هفته گذشته اصابت کرد

مقامات روز یکشنبه گفتند که حمله موشکی شورشیان حوثی یمن به یک کشتی کانتینری با پرچم لیبریا که در خلیج عدن در حال حرکت بود، صورت گرفت؛ این اولین حمله این گروه از زمان حملات هوایی اسرائیل به آنها بود.

حمله موشکی شورشیان حوثی یمن به کشتی کانتینری در اولین حمله در 2 هفته گذشته اصابت کرد
حمله موشکی شورشیان حوثی یمن به کشتی کانتینری در اولین حمله در ۲ هفته گذشته اصابت کرد

حوثی‌ها هیچ توضیحی درباره توقف دو هفته‌ای حملات خود به کشتی‌ها از طریق کریدور دریای سرخ ارائه نکردند، حملاتی که از زمان آغاز حملات در نوامبر به دلیل جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه، کاهش مشابهی داشته است. اما این از سرگیری پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در ایران، خیر اصلی حوثی‌ها، در بحبوحه نگرانی‌های مجدد در مورد تبدیل شدن جنگ به یک درگیری منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

شورشیان به طور جداگانه گفتند که روز یکشنبه یک پهپاد جاسوسی دیگر ایالات متحده را سرنگون کردند و بعداً تصاویری از لاشه هواپیما در کنار کوه منتشر کردند.

حمله روز شنبه در حدود ۲۲۵ کیلومتری (۱۴۰ مایلی) جنوب شرقی عدن در بخشی از خلیج عدن رخ داد که قبلاً شاهد حملات متعدد حوثی ها بوده است. مرکز اطلاعات دریایی مشترک، یک ائتلاف چندملیتی که زیر نظر نیروی دریایی ایالات متحده است، گفت که این کشتی به کشتی کانتینری گروتون درست بالای خط آبی آن برخورد کرد و باعث آسیب جزئی شد. مرکز اطلاعات دریایی مشترک گفت که یک حمله موشکی قبلی کشتی را از دست داده است.

مرکز گفت همه خدمه کشتی سالم هستند. گزارش شده است که کشتی در حال تغییر مسیر به بندری در نزدیکی است.

گروتون فجیره را در امارات متحده عربی به مقصد جده، عربستان سعودی ترک کرده بود. 

حمله موشکی شورشیان حوثی یمن به کشتی کانتینری در اولین حمله در 2 هفته گذشته اصابت کرد
حمله موشکی شورشیان حوثی یمن به کشتی کانتینری در اولین حمله در ۲ هفته گذشته اصابت کرد

سرتیپ ژنرال یحیی سریع، سخنگوی حوثی ها، بعد از ظهر یکشنبه در بیانیه ای از پیش ضبط شده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

در مورد گروتون، مرکز اطلاعات دریایی گفت که این کشتی به دلیل اینکه کشتی های دیگر در ساختار شرکت خود که اخیراً به بندر اسرائیل رفتند، هدف قرار گرفت.

سریع همچنین در بیانیه خود مدعی شد که حوثی ها یک پهپاد جاسوسی MQ-9 آمریکا را بر فراز استان صعده سرنگون کردند. اندکی پس از این ادعا، شورشیان فیلمی از هواپیمای سرنگون شده منتشر کردند که حامیان حوثی از جمله کودکان را در حال بالا رفتن از لاشه هواپیما نشان می‌داد و به موشک‌هایی اشاره می‌کردند که ظاهراً پهپاد حمل کرده بود.

وزارت دفاع ایالات متحده بدون اشاره به جزئیات گفت که از این ادعا آگاه است و در حال تحقیق است.

در همین حال، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک موشک و پرتابگر حوثی ها را در یمن منهدم کردند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا