جدیدترین اخبارجهان

کاتز گفت جمهوری اسلامی تصمیم گرفته به اسرائیل حمله کند

پیام جمهوری اسلامی از طریق وزیر خارجه مجارستان که مستقیماً برای انتقال اطلاعات با کاتز تماس گرفت به اسرائیل داده شد

وزیر امور خارجه یسرائیل کاتز گفت جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است به اسرائیل حمله کند

یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل در بحبوحه فشار دیپلماتیک شدید برای جلوگیری از هرگونه اقدام نظامی بیشتر که می تواند جرقه جنگ مستقیم بین جمهوری اسلامی و دولت یهود را ایجاد کند، اعلام کرد که جمهوری اسلامی تصمیم به حمله به اسرائیل گرفته است.

وزیر امور خارجه کاتز گفت جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است به اسرائیل حمله کند
وزیر امور خارجه کاتز گفت جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است به اسرائیل حمله کند

پیام جمهوری اسلامی از طریق وزیر امور خارجه مجارستان، پیتر سییارتو به اسرائیل تحویل داده شد. او مستقیماً با یسرائیل کاتز تماس گرفت و توضیح داد که این اطلاعات را از علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه دریافت کرده است.

یسرائیل کاتز با بیان اینکه جمهوری اسلامی به ما اطلاع داده که قصد حمله به اسرائیل را دارد، افزود جهان باید برای هر اقدام تجاوزکارانه‌ای که انجام می‌دهد از رژیم ایران بهایی بخواهد.

باقری در گفتگو با عبداللطیف بن راشد الزیانی، همتای بحرینی خود، از عزم کشورش برای واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران در هفته گذشته صحبت کرد.

اسرائیل مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما به طور گسترده تصور می شود که این حمله را انجام داده است.

باقری گفت سکوت در برابر اقدامات شیطانی رو به گسترش رژیم صهیونیستی به ضرر ثبات منطقه خواهد بود و بی تفاوتی نسبت به اقدامات اخیر این رژیم به منزله انگیزه دادن به این رژیم است.

وزیر امور خارجه کاتز گفت جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است به اسرائیل حمله کند
وزیر امور خارجه کاتز گفت جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است به اسرائیل حمله کند

ایالات متحده معتقد است که حمله جمهوری اسلامی ممکن است تا ۴۸ ساعت آینده انجام شود.

کاخ سفید گفت، بایدن با ملک عبدالله پادشاه اردن درباره تلاش‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای، از جمله از طریق آتش‌بس فوری و توافق برای آزادی گروگان‌ها صحبت کرد.

رئیس جمهور از دوستی با پادشاه اردن تشکر کرد و بر حمایت بی دریغ آمریکا از اردن به عنوان یک شریک و متحد در پیشبرد صلح و امنیت منطقه تاکید کرد.

اردن و ایالات متحده بخشی از ائتلافی متشکل از پنج ارتش بودند که هنگام حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل در ماه آوریل، برای دفاع از کشور یهودی تلاش کردند. بریتانیا، فرانسه و اسرائیل نیز بخشی از این ائتلاف بودند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا