جدیدترین اخبارجهان

روسیه برای بازپس گیری کورسک نیروهای کمکی می فرستد

حمله موشکی اوکراینی به ستون سربازان یکی از بزرگترین تلفات یک‌باره از زمان آغاز جنگ بود

روسیه برای بازپس گیری کورسک نیروهای کمکی می فرستد

ولادیمیر پوتین در تلاش برای خنثی کردن پیشروی خیره‌کننده اوکراین که بخش‌هایی از زمین‌های روسیه را تصرف کرده، نیروهای کمکی را روز جمعه به کورسک فرستاد.

روسیه برای بازپس گیری کورسک نیروهای کمکی می فرستد
روسیه برای بازپس گیری کورسک نیروهای کمکی می فرستد

رسانه‌های دولتی تصاویری از کاروان‌های سخت‌افزار نظامی، از جمله راکت‌اندازها، توپخانه و تانک‌ها را پخش کردند که برای تقویت دفاع مسکو به سمت مرز می‌رفتند.

یک حمله موشکی هیمارس اوکراینی یک ستون از نیروهای کمکی را منهدم کرد و ۱۵ خودروی روسی سوخته و اجساد را در سراسر جاده پراکنده کرد.

سربازان اوکراینی تصویری از خود در داخل روسیه در مقابل تابلوی جاده ای که دوباره به زبان اوکراینی نقاشی شده بود، منتشر کردند.

در حالی که حمله برون مرزی وارد چهارمین روز خود شد، مسکو در منطقه کورسک وضعیت اضطراری اعلام کرد زیرا خشم نسبت به اولین تهاجم به خاک روسیه پس از جنگ جهانی دوم افزایش یافت.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، گفته است که این حمله می تواند دست کی‌یف را در هر گونه مذاکرات صلح آینده با روسیه تقویت کند.

عناصری از حداقل چهار تیپ اوکراینی در این عملیات شرکت کرده اند که تخمین زده می شود حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده اند.

مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در ایالات متحده، گفت که واحدهای اوکراینی در یک پیشروی سریع بیشتر به خاک روسیه حمله کردند.

تحلیلگران این سازمان در به‌روزرسانی روزانه میدان نبرد نوشتند طبق گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی در مناطقی تا ۳۵ کیلومتری مرزهای بین‌المللی حضور دارند.

روسیه برای بازپس گیری کورسک نیروهای کمکی می فرستد
روسیه برای بازپس گیری کورسک نیروهای کمکی می فرستد

با این حال، آنها هشدار دادند که نیروهای کی‌یف به طور قطع کنترل کل منطقه را ندارند.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۰۰۰ سرباز اوکراینی با پشتیبانی بیش از ۲۲ خودروی زرهی به نبرد پیوسته اند.

روز جمعه، این وزارتخانه ادعا کرد که اوکراین ۹۴۵ سرباز و ۱۰۲ قطعه تجهیزات را از دست داده است.

مقامات نظامی و سیاسی در کی‌یف در مورد این عملیات و اهداف آن سکوت اختیار کرده اند.

تحلیلگران غربی می گویند که اگر روسیه را مجبور کند که نیروهای خود را از خطوط مقدم در شرق اوکراین، جایی که دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده اند، جابجا کند، می تواند موفقیت آمیز باشد.

کنراد موزیکا، یک تحلیلگر نظامی در شرکت مشاوره روچان، گفت به نظر می‌رسد اوکراینی‌ها می‌خواهند تا آنجا که ممکن است خاک روسیه را تصرف کنند، احتمالاً در آن حفاری کنند و روس‌ها را مجبور کنند برای آن بجنگند. همچنین می‌توان انتظار داشت که برخی از نیروها از مناطق دیگر مانند استان‌های خارکف و دونتسک هدایت شوند.

در این زمینه، کی‌یف می‌تواند عملیات معکوس خارکف را برای وادار کردن روس‌ها به گسترش نیروهای خود و کاهش فشار در جاهای دیگر انجام دهد.

دیروز، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که سربازان مسکو در ۱۰ مایلی پوکروفسک، یک شهر مهم پادگان اوکراین در منطقه دونتسک هستند.

در همین حال، روسیه و اوکراین هر دو حملات هوایی دوربرد انجام دادند.

روسیه برای بازپس گیری کورسک نیروهای کمکی می فرستد
روسیه برای بازپس گیری کورسک نیروهای کمکی می فرستد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت، در حالی که کی‌یف به نبرد در خاک روسیه ادامه می دهد، نیروهای مسکو یک سوپرمارکت و اداره پست در شهر کوستیانتینیوکا در شرق اوکراین را مورد حمله موشکی قرار دادند که منجر به کشته شدن ۱۲ غیرنظامی و زخمی شدن ۴۴ نفر دیگر شد.

زلنسکی در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نوشت روسیه پاسخگوی این ترور خواهد بود.

ما هر کاری را انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که جهان همچنان در کنار اوکراین است و از دفاع ما حمایت می کند و جان مردم ما را نجات می دهد.

حمله هیمارهای اوکراین به کاروان کمکی روسیه توسط وبلاگ نویسان نظامی به عنوان یکی از خونین ترین حملات کل جنگ توصیف شد.

بسیاری کشته شدند، برخی از وسایل نقلیه کاملاً سوختند. به نظر می رسد که کل ستون حامل نیروهای پیاده نظام بوده است. آنها مسلح بودند، به احتمال زیاد یک جوخه در هر خودرو. ۳-۴ گروهان یک گردان کامل نابود شد.

با توجه به ظاهر ستون، حدود نیمی از آنها کشته شدند. این یکی از خونین‌ترین و عظیم‌ترین حملات به احتمال زیاد هیمار در کل جنگ است.

خبرگزاری اوکراینی Unian گزارش داد که مسکو می‌توانست ۲۰۰ تا ۴۹۰ نفر را از دست بدهد که می‌تواند به یکی از بزرگترین تلفات یک بار از زمان آغاز جنگ تمام عیار تبدیل شود.

در همین حال، سرویس امنیتی SBU اوکراین یک حمله پهپادی شبانه به پایگاه هوایی لیپتسک روسیه، که تقریباً ۲۰۰ مایلی از مرز و شرق درگیری فعلی در کورسک است، انجام داد.

مقامات اوکراینی گفتند که چندین انبار مملو از مهمات در این حمله منفجر شد و بیش از ۷۰۰ بمب گلاید ذخیره شده را نابود یا آسیب رساند.

ستاد کل اوکراین گفت که چندین ده هواپیمای جنگنده و بالگرد نظامی نیز در این پایگاه حضور داشتند.

مقامات محلی لیپتسک دستور وضعیت اضطراری را صادر کردند که باعث تخلیه جمعی از شهرهای اطراف شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا