جدیدترین اخبارجهان

لاپید: اسرائیل باید میادین نفتی ایران را هدف قرار دهد

اسرائیل به آمریکا اطمینان داده که به جای تأسیسات هسته ای یا میادین نفتی به اهداف نظامی متعارف رژیم ایران ضربه می زند

لاپید: اسرائیل باید میادین نفتی ایران را هدف قرار دهد

یائیر لاپید، رئیس حزب یش آتید و رهبر اپوزیسیون، روز سه شنبه گفت: حمله تلافی جویانه ارتش اسرائیل به جمهوری اسلامی باید میادین نفتی این کشور را هدف قرار دهد زیرا تأثیر منفی بر اقتصاد رژیم خواهد داشت.

لاپید: اسرائیل باید میادین نفتی ایران را هدف قرار دهد
لاپید: اسرائیل باید میادین نفتی ایران را هدف قرار دهد

یائیر لاپید در حالی که در دفتر خود در تل آویو نشسته بود، گفت ما باید از میادین نفتی شروع کنیم. او در حالی صحبت کرد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل به درخواست آمریکا مبنی بر عدم هدف قرار دادن میادین نفتی یا سایت‌های هسته‌ای رژیم ایران در جریان انتقام‌جویی پیش‌بینی‌شده برای حمله موشکی بالستیک جمهوری اسلامی به کشور یهود در اول اکتبر تن داده است.

بنا بر گزارش ها، اسرائیل به آمریکا اطمینان داده که به جای تأسیسات هسته ای یا میادین نفتی، به اهداف نظامی متعارف جمهوری اسلامی ضربه می زند.

ایالات متحده نگران است که چنین حملاتی بر قیمت جهانی نفت تأثیر بگذارد، اقدامی که می تواند در هفته های حساس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اقتصاد ایالات متحده آسیب برساند.

من با دولت آمریکا مخالفم. لاپید گفت من فکر نمی‌کنم قیمت نفت در جهان را پنج دقیقه قبل از انتخابات به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

صادرات نفت ایران در حال حاضر به نصف کاهش یافته و این باعث بحران اقتصادی جهانی نشده است. لاپید توضیح داد که این به اقتصاد ایران که پاشنه آشیل آن بوده، آسیب می رساند.

او گفت که می‌توان با سایر کشورهای تولیدکننده نفت مانند عربستان سعودی درباره افزایش تولیدشان صحبت کرد تا اطمینان حاصل شود که بحران اقتصادی جهانی وجود نخواهد داشت.

لاپید: اسرائیل باید میادین نفتی ایران را هدف قرار دهد
لاپید: اسرائیل باید میادین نفتی ایران را هدف قرار دهد

سخنان لاپید توسط آژانس بین‌المللی انرژی تایید شد که در گزارش ماهانه خود در روز سه‌شنبه در مورد بازار جهانی نفت گفت در حال حاضر، عرضه به جریان خود ادامه می‌دهد و در غیاب اختلال عمده در سال جدید، بازار با مازاد قابل‌توجهی مواجه است. 

در ادامه به بازارها اطمینان داد که همزمان با پیشرفت‌های عرضه، آژانس بین‌المللی انرژی آماده است در صورت لزوم اقدام کند تا هرگونه اختلال در عرضه از سوی جمهوری اسلامی را پوشش دهد.

در واقع، قیمت نفت در هفته‌های اخیر به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه اسرائیل ممکن است در برابر حمله موشکی رژیم ایران، صادرکننده بزرگ نفت و عضو اوپک، با حمله تلافی‌جویانه به تاسیسات نفتی یا سایت‌های هسته‌ای این کشور، افزایش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی آماده اقدام در صورت نیاز است

اما آژانس بین‌المللی انرژی که ذخایر نفت اضطراری کشورهای صنعتی را مدیریت می‌کند، گفت که ذخایر عمومی بیش از ۱.۲ میلیارد بشکه است و ظرفیت مازاد در اوپک پلاس که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش مانند روسیه است، در بالاترین حد تاریخی قرار دارد.

لاپید در مورد حمله به تاسیسات هسته ای رژیم ایران محتاط تر بود. او گفت که اسرائیل می تواند به تنهایی عمل کند و نباید این گزینه را از روی میز حذف کند.

اما در عین حال، او گفت که چنین گامی بهتر است همراه با ائتلاف گسترده‌تری از نیروها مانند آمریکا برداشته شود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا