جدیدترین اخبارجهان

کشتی مورد حمله حوثی ها در دریای سرخ غرق شد

معاون سخنگوی پنتاگون در نشست خبری گفت که حوثی ها از ۱۹ نوامبر تاکنون حدود ۱۹۰ حمله در دریای سرخ انجام داده اند

کشتی مورد حمله حوثی ها در دریای سرخ غرق شد

یک آژانس دریایی بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که گمان می‌رود یک کشتی تجاری متروکه که در سواحل اریتره در دریای سرخ در حال حرکت بود، یک هفته پس از حمله شبه‌نظامیان حوثی یمن به آن با موشک و پهپاد غرق شده است.

نفت و زباله در آخرین مکان کشتی مشاهده شد.

کشتی مورد حمله حوثی ها در دریای سرخ غرق شد
کشتی مورد حمله حوثی ها در دریای سرخ غرق شد

این کشتی که یک ناو فله‌بر متعلق به یونان به نام توتور است، حداقل دومین کشتی تجاری بود که به طور کامل در اثر حملات حوثی‌ها که تجارت جهانی دریایی را در مسیر حیاتی کشتیرانی دریای سرخ فلج کرده است، از بین رفت. 

در ماه مارس، حوثی ها کشتی روبیمار متعلق به بریتانیا را پس از اصابت موشک های بالستیک ضد کشتی در تنگه باب المندب غرق کردند.

ایالات متحده و بریتانیا برای ماه‌ها کارزاری را برای فلج کردن توانایی نظامی حوثی‌ها با حملات هدفمند به پرتاب‌های موشکی این گروه و سایر سایت‌ها در یمن رهبری کرده‌اند. اما حوثی‌ها سرپیچی کرده‌اند و توانسته‌اند حملات خود را در دریای سرخ تشدید کنند و کشتی‌ها را با استفاده از پهپادها و موشک‌ها هدف قرار دهند و غرق کنند. فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که حملات هوایی علیه حوثی‌ها را تشدید کرده و در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هواپیمای بدون سرنشین آنها را منهدم کرده است.

کشتی مورد حمله حوثی ها در دریای سرخ غرق شد
کشتی مورد حمله حوثی ها در دریای سرخ غرق شد

عملیات تجارت دریایی بریتانیا، آژانسی که اعلام کرد توتور غرق شده است، روز سه‌شنبه گفت که مقامات نظامی ایالات متحده زباله‌های دریایی و نفت شناور را در آخرین مکان گزارش شده کشتی مشاهده کرده‌اند. این کشتی فله‌بر در ۱۲ ژوئن مورد حمله قرار گرفت که در دریای سرخ در حال حرکت بود. ارتش ایالات متحده اکثر ۲۲ خدمه توتور را که اکثراً اهل فیلیپین بودند، نجات داد، اما جستجو برای یافتن یکی از آنها همچنان ادامه دارد.

هفته گذشته ارتش ایالات متحده اعلام کرد که یک کشتی دیگر، یک ناو فله بر متعلق به اوکراین به نام Verbena، مورد اصابت دو موشک حوثی ها در خلیج عدن قرار گرفت و یکی از خدمه آن به شدت مجروح شد و بعداً به کشتی دیگری منتقل شد. کشتی Verbena که در حال حمل الوار از مالزی به ایتالیا بود، پس از اصابت موشک ها آتش گرفت و گزارش شد که در حدود ۳۵ مایلی شمال شرقی جیبوتی در حال حرکت بود.

یکی از جسورانه‌ترین عملیات حوثی‌ها در نوامبر بود، زمانی که افراد مسلح یک کشتی باری به نام گلکسی لیدر را ربودند و ۲۵ خدمه آن را گروگان گرفتند. خدمه هنوز در یمن اسیر هستند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا