جدیدترین اخبارجهان

وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست

حمله جمهوری اسلامی در آوریل حدود ۳۵ میلیون دلار برای رژیم ایران هزینه داشت در حالیکه هزینه دفاع اسرائیل حدود ۵۵۰ میلیون دلار برآورد شد

وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست

جمهوری اسلامی در حمله ۱۳ آوریل خود به اسرائیل، ۱۷۰ پهپاد، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۳۰ موشک کروز را پرتاب کرد. سامانه‌های دفاعی اسرائیل و متحدانش تقریباً همه اینها را رهگیری و منهدم کردند که منجر به صفر تلفات و کمترین خسارت شد.

وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست
وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست

اگرچه این قطعاً گواهی بر برتری قابلیت‌های دفاع موشکی اسرائیل و آمریکاست، اما این امر پایدار نیست. کارشناسان اکنون هشدار می‌دهند که سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل در آینده با حجم انبوه پهپادها و موشک‌های ارزان‌قیمت تولید جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

پس از حملات جسورانه و به خوبی اجرا شده اسرائیل در اواخر ماه گذشته که منجر به حذف فرماندهان ارشد حزب الله و حماس شد، ارتش ایالات متحده بار دیگر تجهیزات دفاعی موشکی و بال ثابت متعددی را برای تقویت توانایی اسرائیل برای دفاع در برابر آنچه که بسیاری گمان می‌کردند انتقام‌جویی از سوی جمهوری اسلامی یا حزب الله است مستقر کرد. 

ایالات متحده باید به درس های آموخته شده در آوریل توجه کند، به ویژه هزینه های بالای به کارگیری سیستم های دفاعی کهنه، هرچند موثر. اگرچه حمله دوم در مقیاس آوریل هنوز محقق نشده است، ایالات متحده و اسرائیل باید برای هر احتمالی آماده باشند.

در نظر بگیرید که حمله شش ساعته جمهوری اسلامی در آوریل حدود ۳۵ میلیون دلار برای رژیم آیت‌الله هزینه داشت، در حالی که هزینه دفاع اسرائیل حدود ۵۵۰ میلیون دلار برآورد شد. این بیش از ۱۴۰۰ درصد بیشتر است و در حال حاضر ۲ درصد از بسته تکمیلی اسرائیل را تشکیل می دهد که در آوریل تصویب شد.

حمله آوریل جمهوری اسلامی در خلاء وجود ندارد. به عنوان بخشی از تنش‌های جاری در خاورمیانه، نیروهای آمریکایی ۲۱۹ حمله موشکی و پهپادی را در ۹ ماه گذشته تجربه کرده‌اند، از جمله حمله به برج ۲۲ در اردن که جان سه نظامی آمریکایی را گرفت. تنها در مارس ۲۰۲۴، نیروی دریایی ایالات متحده گزارش داد که ۲۸ پهپاد شلیک شده توسط حوثی‌ها به سمت اهدافی در دریای سرخ هدف قرار گرفته‌اند و حملات پیچیده‌تری احتمالاً در آینده انجام خواهد شد. در اینجا، میانگین هزینه یک پهپاد بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار است، در حالی که دارایی های دفاعی ایالات متحده به طور متوسط ​​​​۵۰۰،۰۰۰ دلار برای هر شلیک هزینه دارد.

وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست
وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست

حجم ذخایر موشکی و پهپادهای جمهوری اسلامی، مشارکت آن با دیگر دشمنان ایالات متحده مانند روسیه، و سیاست تداوم مماشات و اجرای سهل‌انگیز تحریم‌های دولت بایدن هریس به این معنی است که رژیم ایران توانایی ادامه حملات بیشتر در آینده را دارد.

اما ایالات متحده بهتر است از جنگ در اوکراین درس بگیرد، زیرا در آن ارتش اوکراین ناچیز مجبور شده است منابع و پرسنل خود را برای مقابله با رگبارهای موشکی و پهپادهای روسیه منحرف کند. این توانایی کلی اوکراین برای مانور تدافعی را کاهش داده است.

همین امر در مورد موضع چین کمونیست در هند و اقیانوس آرام نیز صدق می کند. چین به نحوه عملکرد سیستم‌های دفاع هوایی ما توجه داشته است و به شدت به توسعه سیستم‌های حمله موشکی و قابلیت‌های پهپاد خود به عنوان ابزاری برای تضعیف مزیت‌های ایالات متحده در هوا و دریا متمایل شده است.

نکته مهم این است که مالیات دهندگان ایالات متحده نمی توانند به پرداخت صورتحساب ادامه دهند وقتی راه حل های مبتکرانه و بسیار ارزان تری وجود دارد. هیچ پادزهر گلوله نقره ای وجود ندارد، اما وزارت دفاع باید در مورد سطوح بودجه، نیازهای نیروها در زمین و ظرفیت های فعلی پایگاه صنعتی ایالات متحده واقع بین باشد.

وقتی صحبت از راه حل های کوتاه مدت می شود، نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست. کنگره باید تمرکز خود را بر روی ارائه سریع و ارزیابی راه حل های جدید مانند سیستم های انرژی هدایت شده ما، که در حال حاضر با تعداد کم در خدمت هستند، گسترش دهد. ما باید به راه حل های جنبشی ارزان تر اما موثر نگاه کنیم و برای تولید آن محصولات در مقیاس بزرگتر تلاش کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که مجموعه دفاعی ما متنوع، پایدار و پویا است.

وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست
وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست

مهمتر از همه، برای ایالات متحده بسیار مهم است که از سرمایه گذاران خطرپذیر و آژانس های توسعه سریع برای نوآوری و تولید سیستم های دفاع هوایی پیشرفته استفاده کند. ما باید به کسانی که به اندازه کافی شجاع هستند پاداش دهیم تا ریسک کنند و رویاهای بزرگ را با سرعت مرتبط به واقعیت تبدیل کنند. این تنها بزرگترین مزیت رقابتی ایالات متحده در مقایسه با دشمنان ما در حال حاضر و آینده است.

در درازمدت، ایالات متحده باید نگاهی دقیق به نحوه توسعه سیستم های تسلیحاتی خود داشته باشد. ما باید به برنامه‌های بیش از حد پف کرده‌ای که تاکنون بسیار بزرگ برای شکست تلقی شده‌اند، پایان دهیم. این امر موجب آزادسازی منابع مالی و منابعی می شود که برای سیستم های دفاع هوایی که ما می دانیم کارساز هستند، اختصاص داده می شود. این همچنین به ما این امکان را می دهد که پایگاه صنعتی داخلی خود را افزایش دهیم و اجزای سیستم های دفاع هوایی را در مقادیر بسیار بیشتری تولید کنیم یک پیروزی برای کارگران آمریکایی و امنیت ملی ما.

با هر درگیری مداوم، کنگره و تشکیلات دفاعی ما باید اطمینان حاصل کنند که ما سیستم‌های مناسب را در محل و فراوان داریم. سامانه‌های دفاع هوایی مقرون‌به‌صرفه برای مقابله با پهپادها و موشک‌های ارزان‌تر باید اولویت شماره ۱ ما باشد. گذشته از همه اینها، تاریخ روشن می کند که مبارزه با جنگ فردا با تجهیزات و روش های دیروز، دستور العمل پایدار برای موفقیت در میدان جنگ نیست.

وضعیت موجود موشکی و دفاع هوایی آمریکا پایدار نیست

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا