جدیدترین اخبارجهان

روسیه و جمهوری اسلامی، ضد آمریکا، دو محور علیه ترامپ در مقابل هریس

روسیه و جمهوری اسلامی شرکای نزدیک در جنگ اوکراین و خاورمیانه، در دو طرف مقابل در انتخابات آمریکا مداخله می کنند

روسیه و جمهوری اسلامی، ضد آمریکا، دو محور علیه ترامپ در مقابل هریس

یک محور نوظهور از دشمنان و رقبای ایالات متحده، از جمله چین و کره شمالی، در چندین جبهه در سال‌های اخیر به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند اما نه در مورد سیاست‌های حزبی ایالات متحده.

ضد آمریکا دو محور بر سر ترامپ در مقابل هریس
ضد آمریکا دو محور بر سر ترامپ در مقابل هریس

چین، جمهوری اسلامی و روسیه همگی در حال انتشار اطلاعات نادرست برای ایجاد اختلاف و تردید در مشروعیت انتخابات آمریکا هستند. مقامات اطلاعاتی ایالات متحده این هفته گفتند که آنها حتی از برخی از تاکتیک های مشابه استفاده می کنند هر سه از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای فریبنده استفاده کرده اند.

مقامات گفتند که چین تلاش می کند به دموکراسی ایالات متحده آسیب برساند اما لزوما به هیچ یک از نامزدها کمک نمی کند.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت هفته گذشته در کمیته اطلاعات سنا شهادت داد، این به انتخابات جمهوری اسلامی در مقابل ترامپ و روسیه در برابر هریس تبدیل شده است.

در حالی که مقامات اطلاعاتی می‌گویند روسیه بزرگترین و پیچیده‌ترین کمپین اطلاعات نادرست را اجرا می‌کند، تاکتیک‌های تهاجمی جمهوری اسلامی آن را به بزرگ‌ترین تهدید خارجی برای انتخابات ۲۰۲۴ تبدیل می‌کند.

ستاد انتخاباتی رئیس جمهور سابق ترامپ روز سه شنبه یک جلسه توجیهی اطلاعاتی در مورد تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه وی دریافت کرد، که کمپین گفت که شامل تهدیدهایی برای ترور او در تلاش برای بی ثبات کردن و ایجاد هرج و مرج در ایالات متحده است.

ضد آمریکا دو محور بر سر ترامپ در مقابل هریس
ضد آمریکا دو محور بر سر ترامپ در مقابل هریس

هکرهای جمهوری اسلامی همچنین اطلاعات مربوط به کمپین ترامپ را دزدیدند و آن را به رسانه‌ها و عوامل دموکرات پیشنهاد کردند اقدامی که مستقیماً از کتاب بازی روسیه خارج شد. آن مطالب منتشر نشده است.

ترامپ در دوره اول ریاست جمهوری خود از توافق هسته ای جمهوری اسلامی خارج شد، سیاست تحریمی فشار حداکثری را دنبال کرد و دستور ترور قاسم سلیمانی را داد که تهران قول انتقام از آن را داده است.

کمپین ترامپ از مداخله رژیم ایران برای حمله به معاون رئیس جمهور هریس استفاده می کند و مدعی است تهران ضعف او را دوست دارد.

در همین حال، هریس در جریان مناظره ماه جاری مدعی شد که دیکتاتورهایی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به دنبال ترامپ هستند زیرا می دانند که می توانند او را دستکاری کنند.

بر اساس گزارش اخیر مایکروسافت، روسیه تمام توان کمپین اطلاعات نادرست خود را در صدد آسیب رساندن به هریس قرار داده است این سومین انتخابات متوالی است که در آن مسکو نامزد دموکرات ها برای ریاست جمهوری را هدف قرار داده است.

ضد آمریکا دو محور بر سر ترامپ در مقابل هریس
ضد آمریکا دو محور بر سر ترامپ در مقابل هریس

بر اساس یک کیفرخواست فدرال که در ماه جاری منتشر شد، تلاش‌های روسیه شامل انتقال مخفیانه پول از طریق شرکت‌های پوسته به افراد تأثیرگذار جناح راست در ایالات متحده برای ساختن ویدیوهایی در مورد موضوعاتی مانند جنایت مهاجران است.

تاکتیک های دیگر شامل پخش ویدیوهای دستکاری شده هریس در رسانه های اجتماعی و هدف قرار دادن رأی دهندگان نوسانی ایالت با پیام های دوستدار ترامپ است.

این نوع اطلاعات نادرست خارجی در حال حاضر به هر چرخه انتخاباتی ایالات متحده سرازیر شده است، اگرچه ارزیابی تأثیر آن بر رای دهندگان غیرممکن است.

رهبران چین، جمهوری اسلامی و روسیه همگی خواهان تضعیف قدرت ایالات متحده هستند هدف مشترکی که در سال های اخیر به نزدیک شدن آنها به یکدیگر کمک کرده است.

اما همانطور که انتخابات نوامبر نشان می دهد، منافع و اهداف محدودتر آنها همچنان می تواند آنها را در جهت مخالف سوق دهد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا