جدیدترین اخبارجهان

بایدن در مورد توطئه ترور جمهوری اسلامی علیه ترامپ از رئیس جمهور سابق پیروی کند

زمان ارسال پیامی قوی به دشمنان آمریکا در رژیم تروریستی ایران فرا رسیده است

بایدن در مورد توطئه ترور جمهوری اسلامی علیه ترامپ از این رئیس جمهور سابق پیروی کند

اگر سوء قصد به ترور ترامپ در شنبه گذشته به اندازه کافی تکان دهنده نبود، افشای این که وزارت امنیت داخلی هفته ها قبل از توطئه جمهوری اسلامی برای کشتن ترامپ مطلع شده بود، حتی شگفت آورتر است.

بایدن در مورد توطئه ترور جمهوری اسلامی علیه ترامپ از این رئیس جمهور سابق پیروی کند
بایدن در مورد توطئه ترور جمهوری اسلامی علیه ترامپ از این رئیس جمهور سابق پیروی کند

به گفته یک مقام امنیت ملی ایالات متحده، در ژوئن ۲۰۲۴، کمپین ترامپ از این طرح ترور توسط رژیم ایران مطلع شد. در پاسخ، سرویس مخفی اقدامات امنیتی را افزایش داد، از جمله عوامل ضد حمله و ضد تک تیرانداز، هواپیماهای بدون سرنشین و سگ های رباتیک.

با وجود این تدابیر امنیتی تقویت شده، تلاش برای ترور در پنسیلوانیا چند هفته بعد نگرانی های قابل توجهی را برانگیخت.

اینکه چگونه سرویس مخفی همه علائم منجر به حمله را از دست داد، سوالی است که هم مدیر آژانس و هم وزیر DHS باید در مقابل کنگره و مردم آمریکا به آن پاسخ دهند. با این حال، مسئله اصلی این است که چگونه می توان با چنین توطئه تروریستی سازماندهی شده توسط یک دولت خارجی، به ویژه دولتی که در چهار دهه گذشته یکی از کشورهای حامی تروریسم بوده برخورد کرد.

البته هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل به ریاست علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه که رابطه خانوادگی بسیار نزدیکی با شخص علی خامنه ای دارد، بی درنگ با صدور بیانیه ای این گزارش را غیر مستند و بدخواهانه خواند و افزود که ترامپ با اشاره به قتل قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ژانویه ۲۰۲۰، جنایتکاری که باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود.

باقری کنی که در زمان انتشار این خبر فوری در نیویورک بود، از بایدن خواست تا مذاکرات برای پیوستن مجدد به توافق هسته ای جمهوری اسلامی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک برجام را آغاز کند. وی اظهار داشت اکنون نوبت غرب است که صداقت را ثابت کند.

بایدن در مورد توطئه ترور جمهوری اسلامی علیه ترامپ از این رئیس جمهور سابق پیروی کند
بایدن در مورد توطئه ترور جمهوری اسلامی علیه ترامپ از این رئیس جمهور سابق پیروی کند

این توطئه ترور رژیم ایران در خاک آمریکا اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود. در میان صدها حمله تروریستی و توطئه ترور توسط این رژیم، از زمانی که سیاست های وی به شدت به رژیم اسلامی آسیب وارد کرد، تلاش ها برای کشتن رئیس جمهور ترامپ و همکارانش افزایش یافته است. این سیاست‌ها از تحریم‌های نفتی تا کشتار فرماندهان سپاه پاسداران و حمایت از جنبش آزادی و دموکراسی مردم ایران که از حمایت همه ملت برخوردار است، را در بر می‌گیرد.

در آگوست ۲۰۲۲، اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری بیانیه‌هایی را منتشر کردند که در آن از نقشه رژیم برای کشتن جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه سابق ترامپ و من، یک ناراضی ایرانی آمریکایی، خبر دادند. من یکی از حامیان سرسخت ترامپ و یک رهبر مخالف علیه رژیم ایران بوده‌ام. FBI مستقیماً در مورد این تهدید به من اطلاع داد و من از سال ۲۰۱۹ برای جلوگیری از ترور توسط رژیم ایران تحت حمایت آنها هستم.

رژیم مدعی شد که ترامپ را در دادگاه محاکمه و مجازات می کند، اما ادعای آنها فاقد هرگونه استحکام است. صحبت در مورد دادگاه قانون آخرین چیزی است که این دیکتاتوری وحشی می تواند به طور قابل اعتمادی در مورد آن بحث کند.

با این حال، ماه گذشته، من به دلیل تلاش های متعدد آنها برای ترور و ربودن من و خانواده ام و همچنین سه دهه زندان و شکنجه توسط آنها، در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن دی سی شکایت کردم. این دعوی دارای ارزش قابل توجهی است. در ایالات متحده، حاکمیت قانون بر خلاف رژیم آخوندی در ایران که هیچ معنایی ندارد، ارزش قابل توجهی دارد.

بایدن در مورد توطئه ترور جمهوری اسلامی علیه ترامپ از این رئیس جمهور سابق پیروی کند
بایدن در مورد توطئه ترور جمهوری اسلامی علیه ترامپ از این رئیس جمهور سابق پیروی کند

در نهایت، به عنوان توصیه به دولت بایدن در مورد نحوه رسیدگی به این نوع توطئه تروریستی توسط رژیم ایران در خاک ایالات متحده، به ویژه علیه ترامپ، آنها باید به جای تلاش برای تعامل دیپلماتیک با آخوندها، از رویکرد پرزیدنت کلینتون در مورد وضعیت مشابه پیروی کنند.

در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۳، کلینتون ۲۳ موشک تاماهاوک را برای انهدام مقر سرویس اطلاعاتی عراق در پاسخ به طرح آنها برای ترور رئیس جمهور سابق جورج اچ. بوش چند هفته قبل. کلینتون در نطق تلویزیونی خود در ساعات پربیننده آن را پاسخی قاطع و متناسب به رژیم تروریستی عراق خواند.

کلینتون که بوش را در انتخابات شکست داد، اظهار داشت درباره پیامی که ما قصد داریم از این اقدامات به صدام حسین، بقیه رهبری عراق، و به هر ملت، گروه یا شخصی که آسیبی می‌رساند، برسانیم، نباید اشتباه کرد. رهبران ما یا شهروندان ما با تروریسم مبارزه خواهیم کرد.

بایدن الان چیکار میکنه؟ آزاد کردن میلیاردها دلار پول به آیت‌الله‌ها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارائه سرویس‌های مخفی مشکوک به ترامپ، و محکوم نکردن قانون‌گذاران دموکرات که تلاش کردند از طریق قانون ساختگی قانون ننگ رئیس‌جمهور سابق را از حمایت کنند، در همان زمان، اطلاعات ایالات متحده این ترور را فاش کرد. توطئه رژیم ایران؟ این اشتباه است.

ما خواهان جنگ علیه رژیم نیستیم، بلکه خواستار رهبری قاطع هستیم که به آمریکا اهمیت می دهد. وقت آن است که مانند کلینتون واکنش نشان دهیم و مقر سپاه و کاخ رهبری را تخریب کنیم تا پیامی قوی به همه دشمنان آمریکا برسانیم.

مردم ایران بقیه کارها را انجام خواهند داد تا رژیم را سرنگون کنند و دوباره ایران را به دوست و متحد بزرگ ایالات متحده تبدیل کنند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا