جدیدترین اخبارجهان

یک کارشناس احتمال حمله اسرائیل به عراق را بررسی می کند

وی این احتمال را رد نکرد که اسرائیل در پاسخ به پهپادهای پرتاب شده به ایلات به عراق حمله کند

کارشناس احتمال حمله اسرائیل به عراق را بررسی می کند

در بحبوحه تنش اخیر با حزب الله، دکتر مایکل میلشتاین، کارشناس بخش عربی در مرکز موشه دایان در دانشگاه تل آویو، در مصاحبه ای در روز پنجشنبه به احتمال حمله اسرائیل به عراق اشاره کرد.

کارشناس احتمال حمله اسرائیل به عراق را بررسی می کند
کارشناس احتمال حمله اسرائیل به عراق را بررسی می کند

وی این احتمال را رد نکرد که اسرائیل در پاسخ به پهپادهای پرتاب شده به ایلات از این کشور به عراق حمله کند.

در پایان، ما در مورد یک کشور مستقل صحبت می کنیم که از آنجا حملات بسیار جدی علیه اسرائیل انجام می شود. به گفته منابع مختلف خارجی، در سال های اخیر حملاتی به اهداف مختلف مرتبط با جمهوری اسلامی در عراق انجام شده است. بی سابقه نخواهد بود.

میلشتاین در مورد آتش بس با حزب الله گفت ما باید در مورد جزئیات دقیق محتاط باشیم. گزارش‌های مربوط به احتمال آتش‌بس را تفسیر می‌کنم، من سؤالات کلیدی در مورد اینکه این به کجا می‌رود و استراتژی پشت ماجرا چیست، مطرح می‌کنم.

ما استراتژی نداریم. من کاملاً از ادامه حمله به حزب‌الله حتی با ضربات سخت‌تر حمایت می‌کنم و در صورت لزوم، برنامه‌ریزی برای مانور زمینی را آغاز می‌کنم. آنچه در دو هفته گذشته در اینجا از نظر گفتمان اسرائیل اتفاق افتاده است، کاملاً نامتناسب بهبود یافته است. 

من ادعای کاهش ۵۰ درصدی قدرت شلیک آنها را نمی پذیرم. من واقعاً به هر کسی که به فروپاشی سازمان اشاره می کند هشدار می دهم.

کارشناس احتمال حمله اسرائیل به عراق را بررسی می کند
کارشناس احتمال حمله اسرائیل به عراق را بررسی می کند

فرض کنید به حملات سنگین ادامه می دهیم، حتی اگر به معنای رسیدن موشک به مرکز اسرائیل باشد؛ هدف من چیست؟ در غزه، ما یک سال است که با وعده های مداوم مبنی بر اینکه در آستانه پیروزی هستیم، گیر کرده ایم. وی با اشاره به جنگ اسرائیل در غزه افزود فکر کنید سینوار در هفته های اخیر ثبات بیشتری داشته است.

پرداختن به گزارش های مرگ یحیی سنوار

میلشتاین با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن یحیی سینوار، رهبر حماس، خاطرنشان کرد فرض حرفه‌ای من این است که تا زمانی که اطمینان روشنی وجود نداشته باشد، مانند دیف که ارتش اسرائیل در ماه اوت او را کشته است، او مرده است، پس سینوار زنده است.

هیچ نشانه‌ای نمی‌بینم که بتوانم روی آن تکیه کنم.

در مورد محمد دیف، شما حتی می توانید نکات مختلفی را در گفتمان حماس بیابید که به شما امکان می دهد بفهمید چیزی در حال رخ دادن است. ما باید تصمیم بگیریم. بیش از شش ماه است که درباره این اتصال T صحبت می شود. همچنان گشاد می شود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا