جدیدترین اخبارجهان

اف‌بی‌آی عامل تیراندازی به ترامپ را معرفی کرد؛ یک دموکرات!

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای توماس متیو کروکس را عامل تیراندازی در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ معرفی کرد

اف‌بی‌آی عامل تیراندازی به ترامپ را توماس متیو کروکس ۲۰ ساله معرفی کرد

مقامات، عامل حمله روز شنبه به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، توماس متیو کروکس ۲۰ ساله را شناسایی کردند. او پس از تیراندازی توسط ماموران سرویس مخفی در محل کشته شد.

اف‌بی‌آی عامل تیراندازی به ترامپ را توماس متیو کروکس 20 ساله معرفی کرد
اف‌بی‌آی عامل تیراندازی به ترامپ را توماس متیو کروکس ۲۰ ساله معرفی کرد

به گفته مقامات اجرای قانون، تروریست مذکور در حالی که روی پشت بام ساختمانی در مجاورت خارج از محیط امنیتی تجمع نشسته بودند، به دونالد ترامپ شلیک کرد؛ قبل از اینکه توسط سرویس مخفی کشته شود.

شاهدان حاضر در تظاهرات صحنه خونین و هرج و مرج را توصیف کردند که در آن مردم تلاش می کردند تا کمک های اولیه را به افرادی که مورد تیراندازی قرار گرفته بودند ارائه دهند.

مقامات گفتند که تیراندازی یک شرکت کننده را کشت و دو نفر دیگر در وضعیت وخیم قرار داد. دونالد ترامپ مجروح شد و در شبکه‌های اجتماعی نوشت که گلوله به قسمت بالای گوشش اصابت کرده است اگرچه کمپین او گفته بود که حالش خوب نیست. ترامپ اواخر شنبه شب به نیوآرک، نیوجرسی بازگشت.

اکنون تحقیقات در حال انجام است. اف‌بی‌آی از مردم خواسته است که هر گونه اطلاعاتی را که دارند از طریق یک خط اطلاعاتی یا وب‌سایت آژانس ارائه کنند، از جمله عکس‌ها یا فیلم‌های تیراندازی.

اف‌بی‌آی عامل تیراندازی به ترامپ را توماس متیو کروکس 20 ساله معرفی کرد
اف‌بی‌آی عامل تیراندازی به ترامپ را توماس متیو کروکس ۲۰ ساله معرفی کرد

طبق گزارش رسانه های محلی و ویدئویی از شروع مدرسه، کروکس در سال ۲۰۲۲ از دبیرستان بتل پارک فارغ التحصیل شد.

بر اساس فهرستی در پایگاه داده رأی دهندگان پنسیلوانیا که با نام، سن و آدرس پارک بتل مطابقت داشت، او برای رأی دادن به عنوان یک جمهوری خواه ثبت نام شد که مجریان قانون شنبه شب در حال بررسی آن بودند.

انتخابات ریاست جمهوری امسال اولین انتخاباتی بود که او برای رای دادن به آن سن کافی داشت.

سوابق کمیسیون انتخابات فدرال نشان می‌دهد که اهداکننده‌ای به نام توماس کروکس با همین آدرس ۱۵ دلار به یک کمیته اقدام سیاسی همسو با دموکرات‌ها به نام پروژه مشارکت پیشرو در ژانویه ۲۰۲۱ داده است.

کوین روژک، مامور ویژه مسئول دفتر صحرایی FBI در پیتسبورگ، گفت پس از کشته شدن در صحنه، کروکس هیچ شناسه ای روی بدنش نداشت، بنابراین ماموران مجبور شدند DNA او را بررسی کنند و تایید بیومتریک دریافت کنند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا