جدیدترین اخبارجهان

هریس در سخنرانی کنوانسیون با اختلافات دموکرات ها بر سر جنگ غزه روبرو می‌شود

هریس گفت که با بایدن روی یک توافق آتش‌بس کار می‌کند که گروگان‌های حماس در غزه را آزاد می‌کند

هریس در سخنرانی کنوانسیون با اختلافات دموکرات ها بر سر جنگ غزه روبرو می شود

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که عصبانیت از جنگ غزه در حال جوشش بود، سعی کرد یکی از تفرقه‌انگیزترین مسائل درون حزب دموکرات را در بزرگترین صحنه سیاسی زندگی‌اش خنثی کند.

هریس در سخنرانی کنوانسیون با اختلافات دموکرات ها بر سر جنگ غزه روبرو می شود
هریس در سخنرانی کنوانسیون با اختلافات دموکرات ها بر سر جنگ غزه روبرو می شود

اظهارات پنج شنبه شب او در سخنرانی خود مبنی بر پذیرش نامزدی ریاست جمهوری این حزب با اظهارات قبلی در مورد مناقشه که با حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر آغاز شد، نزدیک بود.

هریس گفت که او همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود دفاع خواهد کرد و من همیشه اطمینان می‌دهم که اسرائیل توانایی دفاع از خود را دارد. او مخالف محدودیت فروش تسلیحات به اسرائیل است.

سپس هریس به سمت ویرانی هایی که اسرائیل در غزه ایجاد کرده و در آن ۴۰۰۰۰ فلسطینی کشته شده اند، پرداخت.

او گفت جان‌های بی‌گناه زیادی از دست رفتند. مردم مستاصل و گرسنه که برای امنیت فرار می کنند، بارها و بارها. مقیاس رنج، دلخراش است.

هریس گفت که با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روی یک توافق آتش‌بس کار می‌کند که همچنین گروگان‌های حماس در غزه را آزاد می‌کند، گامی در جهت کمک به فلسطینی‌ها برای تحقق حق خود به کرامت، امنیت، آزادی و تعیین سرنوشت.

با وجود فشارهای کاخ سفید، چنین توافقی دست نیافتنی بوده است. بایدن و هریس روز چهارشنبه در حالی که کنوانسیون ملی دموکرات ها در حال برگزاری بود، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت و گو کردند.

هریس در سخنرانی کنوانسیون با اختلافات دموکرات ها بر سر جنگ غزه روبرو می شود
هریس در سخنرانی کنوانسیون با اختلافات دموکرات ها بر سر جنگ غزه روبرو می شود

هریس ماه گذشته پس از دیدار با نتانیاهو در واشنگتن به مناقشه به روشی مشابه پرداخت و هیچ تغییر مشخصی از حمایت قاطع بایدن از اسرائیل ارائه نکرد اما تاکید لفاظی بر نیازهای فلسطینیان را افزایش داد.

هریس امیدوار است که اختلافات بر سر جنگ در درون حزب دموکرات را کاهش دهد. با این حال، او همچنین خطر ناامید کردن فعالانی را دارد که از او می خواهند صراحتاً مسیر خود را تغییر دهد و از ارسال سلاح به اسرائیل که برای کشتن غیرنظامیان فلسطینی استفاده شده است، دست بردارد.

همانطور که برخی از دموکرات‌ها می‌ترسیدند، اعتراضات به جنگ، کنگره را از مسیر خود خارج نکرد. سازمان‌دهندگان ده‌ها هزار نفر را که می‌خواستند جمع‌آوری نکردند، و طغیان‌ها در مرکز متحد نادر بود و تحت الشعاع هیجان حزب در مورد نامزدی هریس قرار گرفت.

با این حال، هنوز در یادآوری نارضایتی از جنگ کم نبود. نمایندگان غیرمتعهد، به نمایندگی از رای دهندگان اولیه دموکرات که از نامزدی در اعتراض به جنگ حمایت نکردند، اعتراضی را در بیرون مرکز متحد برگزار کردند که سازمان دهندگان کنوانسیون درخواست برای حضور یک سخنران فلسطینی آمریکایی روی صحنه را رد کردند.

آنها خاطرنشان کردند که به والدین یک گروگان آمریکایی فرصت صحبت داده شده است.

ما دموکرات هستیم. ما بخشی از این حزب هستیم. کوری بوش، نماینده میسوری که پس از شکست در انتخابات مقدماتی خود در اوایل ماه جاری به پایان دوره خود در کنگره نزدیک می شود، گفت و ما فقط می گوییم به ما گوش کن زیرا مهم است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا