جدیدترین اخبارجهان

اعداد نظرسنجی جو بایدن پس از مناظره چقدر بد است؟

رئیس جمهور اکنون در رقابت برای کاخ سفید از دونالد ترامپ عقب تر است

اعداد نظرسنجی جو بایدن پس از مناظره چقدر بد است؟

دو هفته پس از اجرای مناظره‌های فاجعه‌بار خود، جو بایدن تلاش می‌کند تا گروهی از اعضای ارشد حزب و کمک‌کنندگان بزرگ را که از او می‌خواهند برای انتخاب مجدد خود پایان دهد، ساکت کند. اکنون داده‌های حاصل از نظرسنجی‌ها و بازارهای پیش‌بینی نیز می‌تواند هزینه‌های آن شب را برای کمپین او تعیین کند.

اعداد نظرسنجی جو بایدن پس از مناظره چقدر بد است؟
اعداد نظرسنجی جو بایدن پس از مناظره چقدر بد است؟

در روز مناظره ۲۷ ژوئن، میانگین نظرسنجی ملی بین بایدن و دونالد ترامپ برابر بود. از آن زمان، آنها به شدت از هم جدا شده اند. بر اساس میانگین نظرسنجی از FiveThirtyEight، ترامپ اکنون ۲.۳ امتیاز برتری دارد.

بر اساس میانگین نظرسنجی FiveThirtyEight، نظرسنجی در ایالت‌های نوسانی نیز به نفع ترامپ بوده است، به طوری که دو ایالت میشیگان و ویسکانسین از برتری مختصر بایدن به برتری ترامپ برگشتند. در جاهای دیگر، مزیت ترامپ بیشتر شده است.

در پنسیلوانیا، ایالتی که بایدن در آن بیشترین هزینه را برای تبلیغات سیاسی کرده است حدود ۶۰ میلیون دلار برای تبلیغاتی که از اوایل ماه مارس پخش و برنامه ریزی شده بود فاصله کمتر بین این دو مرد پس از ۲۷ ژوئن تغییر مسیر داد و ترامپ در راس آن قرار گرفت.

مدل‌های پیش‌بینی مبتنی بر نظرسنجی برای درک این رقابت شکست خورده تلاش کرده‌اند. به عنوان مثال، مداخلات کیفی مانند مداخلات نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان و جورج کلونی، اهداکننده و بازیگر دموکرات، که روز چهارشنبه از نگرانی در مورد باقی ماندن بایدن در رقابت خبر داد، مستقیماً در تحلیل کمی از رقابت ظاهر نخواهد شد.

اعداد نظرسنجی جو بایدن پس از مناظره چقدر بد است؟
اعداد نظرسنجی جو بایدن پس از مناظره چقدر بد است؟

مدلی که توسط The Economist منتشر شده است، ترامپ را به عنوان گزینه ۳-۱ برای پیروزی در انتخابات نوامبر می بیند، در حالی که مدل FiveThirtyEight همچنان رقابت را به عنوان یک سکه می بیند. این تا حدی به این دلیل است که با ماه‌های دور از انتخابات، نظرسنجی‌ها اقدامی پر سر و صدا هستند و برخی اصول برای مثال، تصدی بایدن به نفع او باقی می‌مانند.

FiveThirtyEight روز سه شنبه نوشت منابع بسیاری از عدم قطعیت وجود دارد که همه باید به درستی ترکیب شوند.

از سوی دیگر، شرط‌بندان و بازارهای پیش‌بینی، به وضوح در مورد شانس کاهش بایدن صحبت کرده‌اند. بر اساس معاملات زنده در PredictI، شانس ضمنی او برای پیروزی، در نیم ساعت اول مناظره به شدت کاهش یافت و با گذشت عصر همچنان کاهش یافت.

از آن زمان، میانگین تعدادی از بازارهای پیش‌بینی و شرط‌بندی، که توسط RealClearPolitics منتشر شده است، رکود مشابهی را نشان می‌دهد و حتی یک دیدگاه پرشور در مورد اینکه چه کسی نامزدی حزب دموکرات را تضمین می‌کند، نشان می‌دهد. در یک مقطع، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، محتمل تر از بایدن دیده می شد.

اعداد نظرسنجی جو بایدن پس از مناظره چقدر بد است؟
اعداد نظرسنجی جو بایدن پس از مناظره چقدر بد است؟

ذینفع این جریان ترامپی است که به طور پیوسته در حال رشد است، که این بازارها اکنون او را تقریباً ۶۰ درصد از افراد مورد علاقه برای پیروزی در انتخابات می دانند. در همین حال، شانس بایدن برای انتخاب مجدد از نزدیک به ۴۰ درصد قبل از مناظره به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

بزرگ‌ترین مشکل برای بایدن ممکن است این باشد که رأی‌دهندگان فکر می‌کنند که او خیلی پیر شده است و هر چه سن او بیشتر می‌شود بیشتر فکر می‌کنند. بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز/سینا که یک هفته پس از مناظره انجام شد، ۵۰ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده فکر می کنند سن او چنین مشکلی است که او قادر به انجام کار ریاست جمهوری نیست. این در مقایسه با هفته قبل ۴۵ درصد بود.

همانطور که کلونی این هفته در نیویورک تایمز درباره دوستش بایدن نوشت نبردی که او نمی تواند پیروز شود، مبارزه با زمان است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا