جدیدترین اخبارجهان

چگونه مبارزات بایدن بر انتخاب ترامپ تأثیر می گذارد؟

بی میلی ترامپ به نام بردن معاون خود برای جلوگیری از تمرکز  بایدن در میان نتایج مناظره بوده است

چگونه مبارزات بایدن بر خلافت انتخاب ترامپ تأثیر می گذارد

ابهام در مورد اینکه آیا رئیس جمهور بایدن به تلاش برای انتخاب مجدد ادامه دهد، علیرغم وعده هایش برای ماندن در رقابت، تمرکز روی محاسبات سیاسی دونالد جی. ترامپ برای انتخاب معاون جمهوریخواه خود را تشدید کرده است.

چگونه مبارزات بایدن بر خلافت انتخاب ترامپ تأثیر می گذارد
چگونه مبارزات بایدن بر خلافت انتخاب ترامپ تأثیر می گذارد

برخی از افراد نزدیک به رئیس جمهور سابق به طور خصوصی گفتند که اکنون از او می خواهند که به یک مدعی جوان یا یک رنگین پوست توجه بیشتری داشته باشد، اقدامی که می تواند با این احتمال مقابله کند که فردی مانند کامالا هریس، اولین زن رنگین پوست به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت می کند و می تواند جایگزین بایدن در صدر لیست دموکرات ها شود.

چنین سناریویی می‌تواند حداقل به چند تن از رقبای اصلی آقای ترامپ کمک کند سناتور جی. 

اما در میان اطرافیان ترامپ که معتقدند عملکرد فاجعه بار بایدن در مناظره احتمال پیروزی جمهوری خواهان در نوامبر را بیشتر میکند، جریان فکری دیگری وجود دارد داگ بورگوم، فرماندار داکوتای شمالی اکنون گزینه قوی تری است. بورگوم، همچنین یکی از رقبای اصلی ترامپ، دارای تجربه اجرایی از دو دوره در آن دفتر و سابقه طولانی به عنوان یک مدیر تجاری است.

در هر صورت، شمارش معکوس برای اعلام ترامپ آغاز شده است. به گفته یکی از افراد آشنا به برنامه ریزی، کمپین او قبلاً هواپیمای اختصاص داده شده به نامزد جمهوری خواه معاون ریاست جمهوری را در آشیانه ای نامعلوم پارک کرده است و منتظر تصمیم ترامپ است.

همچنین انتظارات فزاینده ای برای دو گردهمایی بعدی ترامپ وجود دارد.

چگونه مبارزات بایدن بر خلافت انتخاب ترامپ تأثیر می گذارد
چگونه مبارزات بایدن بر خلافت انتخاب ترامپ تأثیر می گذارد

یکی از آن ها روز سه شنبه در ملک ترامپ در دورال، فلوریدا، در شهرستان زادگاه روبیو، میامی، برنامه ریزی شده است. ترامپ نزدیک به دو سال است که از تیم خود خواسته است تا یک گردهمایی در ملک دورال برگزار کند، جایی که به عنوان رئیس جمهور، او بر میزبانی نشست گروه ۷ فشار آورد تا اینکه انتقادات جمهوری خواهان او را متقاعد کرد که آن را در جای دیگری برگزار کند. راهپیمایی دیگری شنبه آینده، ۱۳ ژوئیه، در باتلر، پنسیلوانیا، نه چندان دور از مرز با ایالت اوهایو، زادگاه آقای ونس، برنامه ریزی شده است.

عدم تمایل ترامپ به نام بردن نامزد خود در روزهای اخیر تا حدی برای جلوگیری از تغییر تمرکز از رئیس جمهور در طول دوره زمانی بوده است که بایدن با درخواست هایی از درون تشکیلات لیبرال و حزب دموکرات برای کناره گیری مواجه است.

اسکات رید، یک استراتژیست جمهوری خواه که نقش محوری در روند انتخاب نامزد انتخاباتی سناتور سابق باب دول، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری سال ۱۹۹۶ داشت، خاطرنشان کرد که ترامپ بدون توجه به اینکه بایدن چه می کند، به زودی باید انتخاب کند. منتخب ترامپ به طور رسمی در جریان کنوانسیون ملی جمهوری خواهان که از ۱۵ جولای آغاز می شود نامزد خواهد شد.

با این عدم اطمینان، رید گفت که از رئیس جمهور سابق می خواهد تصمیم خود را بر اساس این باشد که چه کسی می تواند به او کمک کند تا در میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا به پیروزی برسد. این سه ایالت میدان نبرد به دلیل نقش مهمی که هر کدام در نقشه انتخاباتی دموکرات ها ایفا می کنند، به عنوان دیوار آبی شناخته می شوند.

چگونه مبارزات بایدن بر خلافت انتخاب ترامپ تأثیر می گذارد
چگونه مبارزات بایدن بر خلافت انتخاب ترامپ تأثیر می گذارد

رید گفت در این مرحله، ترامپ باید دو برابر شود و هر کاری که می تواند برای بالا رفتن از دیوار آبی انجام دهد. بورگم و ونس می‌توانند به او در غرب میانه کمک کنند، و این احتمالاً منشور جدیدی است که او برای این تصمیم به دنبالش است. این دقیقاً همان کاری است که من انجام خواهم داد.

ترامپ ماه‌ها اصرار داشت که امتیازات سیاسی رقبای خود را به شدت سنجیده و قول داده است که هر کسی را که انتخاب کند، در صورت نیاز آماده است تا در کاخ سفید مسئولیت را از او بگیرد.

برای ترامپ، اولویت‌های مهم‌تر کاندیداهایی بوده‌اند که می‌توانند به جمع‌آوری پول کمک کنند، نظم و انضباط را در مسیر مبارزات انتخاباتی نشان دهند، بعید است که کانون توجه ارزشمند او را بدزدند و در مناظره معاون رئیس‌جمهور به خوبی عمل کنند.

ترامپ بر این باور است که انتخابات امسال بر اساس نام‌هایی که در بالای برگه‌ها قرار دارند تعیین می‌شود، نظریه‌ای که بیشتر در عمل‌گرایی ریشه دارد تا منیت که بایدن و ترامپ آنقدر در میان رای‌دهندگان شناخته شده هستند که یکی از رقبای خود در انتخابات ریاست جمهوری. بعید است که این تصورات را تغییر دهد.

در حالی که این دیدگاه ذاتاً به ماندن بایدن در رقابت وابسته است، ممکن است یک مخالف دیگر تأثیر چندانی بر محاسبات معاون رئیس جمهور ترامپ نداشته باشد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جلوگیری از پیروزی رئیس‌جمهور سابق برای دور دوم، برای بسیاری از رای‌دهندگان دموکرات اولویت بزرگ‌تری نسبت به انتخاب مجدد بایدن است

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا