جدیدترین اخبارجهان

چگونه دشمنی تلخ اوباما با ترامپ، کمپین های دموکرات ها را هدایت می کند

برای باراک اوباما، متوقف کردن دونالد ترامپ هم سیاسی و هم شخصی است

چگونه دشمنی تلخ اوباما با ترامپ، کمپین های دموکرات ها را هدایت می کند

در سال ۲۰۲۰ و اکنون در ۲۰۲۴، اوباما در تعیین نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری و جمع‌آوری تیم‌های مبارزاتی که معتقد است برای دور نگه‌داشتن ترامپ از کاخ سفید لازم است، دستی آرام اما نیرومند داشته است.

چگونه دشمنی تلخ اوباما با ترامپ، کمپین های دموکرات ها را هدایت می کند
چگونه دشمنی تلخ اوباما با ترامپ، کمپین های دموکرات ها را هدایت می کند

انگیزه اوباما از نگرانی عمیق خود در مورد خلق و خوی و سیاست های دونالد ترامپ است، اما همچنین از یک دشمنی شخصی که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، زمانی که آقای ترامپ به شدت نظریه توطئه تولد را ترویج کرد؛ ایده نادرست که اوباما در ایالات متحده متولد نشده است. بنابراین واجد شرایط ریاست جمهوری نبود.

بیل دیلی، رئیس دفتر اوباما در سال ۲۰۱۱، در پاسخ به سوالی درباره احساسات اوباما نسبت به ترامپ، گفت شما نمی توانید موضوع شناسنامه را دست کم بگیرید این تلاشی بود برای بی اعتبار کردن کامل اعتبار او به عنوان یک شخص.

اوباما به همراه همسرش میشل، دیشب در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها دستکش‌های خود را درآوردند و آقای ترامپ را کوبیدند. و پایین رفتند.

اوباما گفت اینجا یک میلیاردر ۷۸ ساله است که از ۹ سال پیش که سوار بر پله برقی طلایی خود شد، از ناله کردن درباره مشکلاتش دست برنداشته است. همسرش میشل شخصی تر صحبت کرد.

میشل اوباما در حالی که هجوم مردم را تایید می‌کرد، گفت نگاه محدود او به جهان، وجود دو فرد سخت‌کوش، تحصیل‌کرده و موفق را که از قضا سیاه‌پوست بودند، احساس خطر کرد.

او افزود این همان تقلب قدیمی اوست دو برابر کردن دروغ‌های زشت، زن‌ستیزانه و نژادپرستانه به عنوان جایگزینی برای ایده‌ها و راه‌حل‌های واقعی که در واقع زندگی مردم را بهتر می‌کند.

باراک اوباما، علیرغم تمام تلاش‌هایش برای شکست ترامپ، می‌داند که به ایجاد او کمک کرده است.

در ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید در سال ۲۰۱۱ در واشنگتن، اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، به ادعای تولد ترامپ با اتهامی پژمرده علیه ترامپ پاسخ داد.

چگونه دشمنی تلخ اوباما با ترامپ، کمپین های دموکرات ها را هدایت می کند
چگونه دشمنی تلخ اوباما با ترامپ، کمپین های دموکرات ها را هدایت می کند

مشاوران اوباما علیه آن مشورت کرده بودند، اما اوباما از این شام برای تحقیر کردن آقای ترامپ استفاده کرد.

دیلی گفت او خیلی زیاده روی کرد. من، حتی به عنوان رئیس ستاد، اینطور گفتم، شاید ما در آنجا زیاده روی می کنیم. مهم نبود.

اما به طور خصوصی پر انرژی پنج سال و نیم بعد، او رئیس جمهور شد.

پس از پیروزی آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶، اوباما ناامید شد و معتقد بود که اگر قانون اساسی به او اجازه می داد که برای سومین دوره نامزدی شود، می توانست دونالد ترامپ را شکست دهد.

او در دسامبر ۲۰۱۶ گفت اطمینان دارم که اگر دوباره نامزد می‌شدم و آن را بیان می‌کردم، فکر می‌کنم می‌توانستم اکثریت مردم آمریکا را برای حمایت از آن بسیج کنم.

دونالد ترامپ در بیشتر دوران ریاست جمهوری خود به همان اندازه در توصیف اوباما شخصی بود، اما اخیراً آقای ترامپ با مردی که در کاخ سفید جایگزین او شده بود مهربان تر بوده است.

آقای ترامپ سه شنبه به سی ان ان گفت اتفاقاً او را دوست دارم. من به او و همسرش احترام می گذارم.

دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، آهنگ بسیار متفاوتی را اجرا کرد که به خنثی کردن میراث اوباما اختصاص داشت.

آقای ترامپ برای کینه اوباما از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی خارج شد و بارها تلاش کرد تا قانون مراقبت‌های بهداشتی امضا شده او را لغو کند.

به گفته افراد آشنا، در سال ۲۰۲۰، اوباما نگرانی عمیقی در مورد انتخاب شدن سناتور برنی سندرز در انتخابات عمومی داشت، در زمانی که به نظر می رسید سندرز می تواند نامزد دموکرات ها باشد.

چگونه دشمنی تلخ اوباما با ترامپ، کمپین های دموکرات ها را هدایت می کند
چگونه دشمنی تلخ اوباما با ترامپ، کمپین های دموکرات ها را هدایت می کند

اوباما در بیشتر فصل مقدماتی بی طرف ماند، اما زمانی که جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق او در کارولینای جنوبی به پیروزی بزرگی دست یافت، اوباما به بایدن کمک کرد تا میدان دموکرات را در برابر سندرز تحکیم کند و حزب را پس از انتخابات مقدماتی سخت متحد کند.

سپس بسیاری از دستیاران سابق اوباما در نقش های ارشد به کمپین ریاست جمهوری بایدن پیوستند که گهگاه باعث ناامیدی تیم اصلی بایدن می شد که احساس می کردند توسط تازه واردان لایه لایه شده اند.

بایدن در انتخابات سراسری دونالد ترامپ را شکست داد، کمپینی که بسیاری از دموکرات‌ها تصور می‌کردند به کار سیاسی آقای ترامپ پایان می‌دهد.

در ژوئن امسال، پس از اینکه بایدن مناظره خود را علیه آقای ترامپ به چالش کشید، اوباما مانع تلاش‌ها برای کنار زدن بایدن نشد جنبشی که دستیاران سابق اوباما و دوستان رئیس‌جمهور سابق مانند جورج کلونی، بازیگر دموکرات، کمک مالی دموکرات را شامل می‌شد. 

وقتی بایدن به نفع هریس کناره‌گیری کرد و از هریس حمایت کرد، بسیاری از مشاوران فعلی و سابق اوباما در نقش‌های ارشد به کمپین هریس پیوستند.

به گفته یکی از دموکرات‌های ارشد، در سال ۲۰۱۶، اوباما بدون توجه به اینکه نامزد حزب جمهوری‌خواه چه کسی بود، سخت برای نامزد دموکرات مبارزه می‌کرد.

حزب دموکرات گفت، به طور مشابه، امسال او آماده بود تا برای بایدن و اکنون هریس مبارزه کند، مهم نیست که حزب جمهوریخواه چه کسی را نامزد می کند.

اما حملات تبلیغاتی او به آقای ترامپ از جمله جست و جوی شب گذشته درباره وسواس عجیب دونالد ترامپ در مورد تعداد جمعیت به وضوح به همان اندازه شخصی بود که سیاسی است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا