جدیدترین اخبارجهان

ترامپ و بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به مصاف هم می‌روند

جو بایدن و دونالد ترامپ در اولین مناظره در کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با هم روبرو شدند

ترامپ و بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به مصاف هم می روند

اگرچه او حقیقت را به نقطه شکست رساند، اما هنوز هم نسبت به رئیس جمهور جو بایدن که نتوانست هیچ ضربه ای به رئیس جمهور سابق وارد کند برتری داشت.

ترامپ و بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به مصاف هم می روند
ترامپ و بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به مصاف هم می روند

این فرمت، که هر کدام به نوبت با میکروفون رقیب خود صحبت می‌کردند، برای جلوگیری از یک مسابقه فریاد زدن با هر دو کاندیدا که بر سر یکدیگر صحبت می‌کردند، طراحی شده بود.

در حقیقت، این کار برای برجسته کردن تفاوت‌ها در عملکرد این دو مرد بود.

ترامپ با اعتمادبه‌نفس ظاهر می‌شد، در جلو و فرمانده بود، حتی اگر ادعاهای او گاهی حقیقت را به نقطه شکست رساند. از سوی دیگر، بایدن مردد بود، گاهی اوقات روی حرف‌هایش دست و پا می‌زد و در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه از مناظره می‌گذشت.

تنها زمانی که به نظر می رسید بایدن ضربه ای خورد، زمانی بود که اعصاب خود را از دست داد و به ترامپ حمله کرد.

پس از این مناظره، شخصیت های سیاسی و مفسران ایده جایگزینی بایدن به عنوان نامزد دموکرات های ریاست جمهوری را مطرح کردند.

یکی از قانونگذاران دموکرات گفت زمان صحبت در مورد یک کنوانسیون باز و نامزد جدید دموکرات ها فرا رسیده است.

یکی دیگر گفت این مثل یک بوکسور قهرمانی بود که از اوج خود به رینگ می گذرد و برای پرتاب کردن به گوشه اش نیاز دارد. این قانونگذار همچنین افزود که منظور او بایدن است و باید از رقابت خارج شود.

دیوید اکسلرود، یکی از دستیاران ارشد باراک اوباما، رئیس جمهور سابق گفت بایدن کمی سرگردان به نظر می رسید.

اکسلرود افزود مذاکراتی در مورد اینکه آیا او باید ادامه دهد یا خیر وجود دارد. فقط او می تواند تصمیم بگیرد که آیا ادامه خواهد داد.

ترامپ و بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به مصاف هم می روند
ترامپ و بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به مصاف هم می روند

تغییر نامزدها در این مرحله از مبارزات انتخاباتی دشوار و بی سابقه خواهد بود. اگر بایدن کناره گیری نکند، نمایندگان کنوانسیون ملی دموکرات ها باید قیام کنند علیرغم اینکه بر اساس تعهدشان برای معرفی رئیس جمهور انتخاب شده اند.

میانجی‌های بحث زمان را به موضوعاتی تقسیم کردند که از اقتصاد شروع شد.

ترامپ مدعی شد که در دوران ریاست جمهوری او، ایالات متحده بزرگترین اقتصاد تاریخ کشور را داشت و تنها زمانی که کووید شیوع پیدا کرد، متوقف شد.

بایدن پاسخ داد و گفت که او وارث اقتصادی است که در حال سقوط آزاد بود. او گفت این بیماری همه گیر بسیار بد مدیریت شد اقتصاد سقوط کرد. کاری که ما باید انجام می‌دادیم این بود که دوباره همه چیز را کنار هم قرار دهیم. این دقیقاً همان کاری بود که شروع کردیم.

در بیشتر بحث‌ها، ترامپ صریح بود در حالی که بایدن با صدای خشن، مردد به نظر می‌رسید.

در مورد سقط جنین، بایدن به نظر می رسد موفقیت کمی بیشتر داشته باشد.

او خطاب به ترامپ گفت این کاری که شما انجام دادید کار وحشتناکی بود. رئیس جمهور سابق به نوبه خود گفت که این درست است که هر ایالت در مورد سقط جنین تصمیم بگیرند. بعد بحث مهاجرت پیش آمد، که چیزی شبیه یک برگ برنده برای رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ بود.

از بایدن در مورد سوابق او سوال شد. او قبل از اینکه به ترامپ بپردازد، گفت گشت مرزی من را تأیید کرد، موضع من را تأیید کرد. او گفت او بچه‌ها را از مادرانش جدا می‌کرد، آنها را در قفس می‌گذاشت و مطمئن می‌شد که خانواده‌ها زمانی که ترامپ سر کار بود از هم جدا شوند. ترامپ در پاسخ گفت ما بیشترین تعداد تروریست‌هایی را داریم که در حال حاضر وارد کشورمان می‌شوند.

ترامپ و بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به مصاف هم می روند
ترامپ و بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به مصاف هم می روند

بایدن گفت این به سادگی درست نیست. هیچ داده ای وجود ندارد که حرف او را تایید کند، یک بار دیگر، او اغراق می کند. او دروغ می گوید. ترامپ در پاسخ به این سوال که برای رسیدگی به این بحران چه خواهد کرد، گفت ما باید آنها را بیرون بیاوریم اما هیچ سیاست خاصی را مشخص نکرد.

در مورد اوکراین، ترامپ اولین کسی بود که پاسخ داد و مدیریت بایدن در این مورد را هدف قرار داد. در مورد روسیه و اوکراین، اگر ما یک رئیس جمهور واقعی داشته باشیم، رئیس جمهوری که مورد احترام پوتین بود، او هرگز به اوکراین حمله نمی کرد.

بایدن در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد اظهارات ترامپ چیست، پاسخ داد در تمام زندگی‌ام هرگز این‌قدر بداخلاقی نشنیده‌ام.

او هشدار داد که اگر پوتین در جنگ پیروز شود، این خطر وجود دارد که به دنبال کشورهای دیگری مانند لهستان و بلاروس باشد. با این حال قدرت استدلال او با این که ظاهراً ترامپ و رئیس جمهور پوتین را در یک نقطه اشتباه گرفته بود، تضعیف شد.

خاورمیانه در رتبه بعدی قرار دارد و بایدن با اشاره به حمایت مداوم دولتش و دفاع سازمان یافته در برابر حمله عظیم هوایی جمهوری اسلامی، گفت که ایالات متحده اسرائیل را نجات داده است.

ترامپ با این حال نحوه مدیریت رقیب خود در بحران خاورمیانه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

او گفت او مثل یک فلسطینی شده است، اما آنها او را دوست ندارند، زیرا او یک فلسطینی بسیار بد است. او یک فرد ضعیف است.

بعداً موضوعاتی مطرح شد که بایدن واقعاً این شانس را داشت که ضربات سنگینی وارد کند شورش های کنگره و انبوه پرونده های جنایی که ترامپ با آن روبروست.

مشت عجیب و غریب به خانه رسید، اما مانند تمام مناظره ترامپ به نظر می رسد مسئول است، با اعتماد به نسخه خودش از حقیقت. او مکرراً گفت که هیچ کار اشتباهی انجام نداده است، و مدعی شد که هر اقدامی که او تشویق می‌کند باید مسالمت‌آمیز و میهن‌دوستانه انجام شود.

بایدن در پاسخ گفت او مردم خود را در کاپیتول هیل تشویق کرد. حالا او می‌گوید که اگر دوباره ببازد، آنقدر ناله می‌کند، اساساً قرار است حمام خون به را بیاندازد.

تنها زمانی که ترامپ حتی اندکی ناراحت به نظر می‌رسید، زمانی بود که بایدن به اتهامات جنایی اخیر او اشاره کرد و او را یک جنایتکار محکوم خواند.

او درباره رئیس جمهور سابق گفت تنها فردی که در این صحنه مجرم است، این مردی است که من در حال حاضر به او نگاه می کنم. بایدن در یکی از شدیدترین لحظات مناظره خود به رابطه جنسی ادعایی ترامپ با استورمی دانیلز ستاره فیلم های پورن اشاره کرد و به او گفت تو اخلاق یک گربه کوچه را داری.

این بحث ادامه یافت و نابرابری نژادی، تغییرات آب و هوایی و بحران مواد افیونی ایالات متحده را پوشش داد، اما در حقیقت اپتیک‌ها کمی متفاوت بودند.

ترامپ تصویری برجسته از تکبر و خودباوری داشت، اما بایدن اغلب به نظر می رسد سن خود را احساس می کند، تنها زمانی به خود می رسد که به دلیل آنچه که آشکارا به عنوان دروغ های رقیبش می دانست عصبانی شد.

این مناظره با توجه به سیاست‌ها، محتوای کمی را نشان داد، تیم میلر، تحلیلگر، در توییتی نوشت که این بدترین مناظره در تاریخ بود. سطح مناظره با دفاع از توانایی های ذهنی دو نامزد و دعوا در مورد گلف به شدت کاهش یافت. ترامپ با شلیک به بایدن گفت که رئیس جمهور ایالات متحده نمی تواند ۵۰ یارد به توپ ضربه بزند. بایدن در پاسخ گفت خوشحال می شوم با او مسابقه رانندگی داشته باشم. بعید است که این یک ساعت و نیم رفت و آمد به ترامپ آسیبی وارد کرده باشد، اما ممکن است به رئیس جمهور بایدن آسیب برساند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا