جدیدترین اخبارجهان

جمهوری اسلامی در آخرین بازی هسته ای خود مقابل واشنگتن برای زمان بازی می کند

تمام مسیر های جمهوری اسلامی به طور خطرناکی به تاسیسات غنی سازی هسته ای تهران در نطنز منتهی می شوند

جمهوری اسلامی در آخرین بازی هسته ای خود مقابل واشنگتن برای زمان بازی می کند

از آنجا، آنها به طور فزاینده ای به شکل عنکبوت مانند به ده ها سایت دیگر تسلیحات هسته ای که به صورت استراتژیک در سراسر کشور پهناور تقریباً به اندازه آلاسکا واقع شده اند، متصل می شوند.

جمهوری اسلامی در آخرین بازی هسته ای خود مقابل واشنگتن برای زمان بازی می کند
جمهوری اسلامی در آخرین بازی هسته ای خود مقابل واشنگتن برای زمان بازی می کند

جمهوری اسلامی برای دستیابی به یک بازی پایانی هسته‌ای سخت تلاش می‌کند. اما برای رسیدن به آن به زمان بیشتری نیاز است. بازی برای زمان اکنون تاکتیک شماره یک استراتژیک تهران در تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای است. همه چیزهایی را که رژیم در محاسبات خود علیه غرب انجام می دهد، اطلاع می دهد.

به همین دلیل است که به نظر می‌رسد تهران از انتقام‌جویی فوری علیه اسرائیل به خاطر قتل اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران خودداری می‌کند و اگر این اتفاق در کوتاه‌مدت رخ دهد، احتمالاً محدود و نمادین خواهد بود. همچنین ممکن است زیربنای بیانیه جدید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مبنی بر هیچ ضرری برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن باشد.

زمان تنها کالایی است که واشنگتن ندارد. علیرغم این دیدگاه غالب که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۵ محدود شده است، واقعیت این است که تهران در تمام مدت برنامه تسلیحات هسته ای خود را تسریع کرده است.

برای مدت طولانی، غرب و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نتوانستند جاه‌طلبی‌های رژیم ایران را مطرح کنند. در عوض، تعبیرهای دیپلماتیک به کار گرفته شد و فیل سفید هسته ای رادیواکتیو در حال رشد در تهران نادیده گرفته شد. دیگر نه.

در ماه مه، برای اولین بار، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سرانجام نزدیک شد تا اذعان کند که تهران به شدت به دنبال سلاح‌های هسته‌ای است. با این حال، مذاکرات دوگانه دیپلماتیک همچنان ادامه دارد.

گروسی پیشرفت جمهوری اسلامی را به‌عنوان یکی از نزدیک‌تر شدن به موقعیتی توصیف کرد که در آن یک علامت سؤال بزرگ در مورد اینکه آنها چه می‌کنند و چرا این کار را انجام می‌دهند وجود دارد. با این حال، با تمام احترام، هیچ علامت سوالی وجود ندارد. ما مدتهاست که پاسخ مرگبار را می دانیم. رژیم ایران در حال ساخت زرادخانه تسلیحات هسته ای است.

برای درک این موضوع نیازی نیست که یک فیزیکدان هسته ای باشید. ریاضی پایه کافی است. برای دستیابی به درجه تسلیحات هسته ای به اورانیوم بسیار غنی شده ۹۰ درصد نیاز است. تهران در حال حاضر در سطح ۶۰ درصد HEU قرار دارد و احتمالاً بالاتر است، اگر قبلاً ذخایر انبوه غنی شده تا ۹۰ درصد را جمع آوری نکرده باشد.

جمهوری اسلامی در آخرین بازی هسته ای خود مقابل واشنگتن برای زمان بازی می کند
جمهوری اسلامی در آخرین بازی هسته ای خود مقابل واشنگتن برای زمان بازی می کند

هیچ توضیح بی گناهی وجود ندارد. به عنوان مثال میله های سوخت نیروگاه های هسته ای و مواد هسته ای برای آزمایش های پزشکی تنها به ۳ تا ۵ درصد غنی سازی نیاز دارند. تنها یک دلیل برای بیش از ۵ درصد وجود دارد. جمهوری اسلامی خواهان توانایی راه اندازی یک آرماگدون هسته ای است. اسرائیل اجازه نخواهد داد که این اتفاق بیفتد رژیم ایران این را می داند. بنابراین تهران امیدوار است با بازگشایی مذاکرات با دولت بایدن، بین ایالات متحده و اسرائیل شکاف ایجاد کند، زیرا این امر زمان بسیار مورد نیاز را می‌خرد.

آخرین گزارش آندریا استریکر این است که رژیم ایران به طرز تکان دهنده ای به شکست هسته ای نزدیک شده است. او می‌نویسد تهران چندین سانتریفیوژ جدید غنی‌سازی اورانیوم را در نیروگاه غنی‌سازی نطنز و سایت زیرزمینی فردو نصب کرد که بیش از سه برابر ظرفیت این نیروگاه برای تولید اورانیوم غنی‌شده تا خلوص ۶۰ درصد را افزایش داد تهران می‌تواند نزدیک به ۱۴۰۰ IR داشته باشد. ۶ دستگاه در حال چرخش در سایت بسیار مستحکم فردو به همراه صدها دستگاه پیشرفته جدید دیگر در نطنز. اگر ما هنوز آنجا نباشیم، جمهوری اسلامی به زودی خواهد بود.

دیوید آلبرایت برای موسسه علوم و امنیت بین‌الملل گزارش می‌دهد که رژیم ایران می‌تواند HEU با درجه تسلیحات کافی برای ساخت سه سلاح هسته‌ای در ۱۰ روز، پنج سلاح هسته‌ای در یک ماه و در مجموع ۹ سلاح هسته‌ای در ۶۰ روز داشته باشد. البته ساختن آنها یک چیز است و تحویل آنها چیز دیگری.

در ماه جولای، واشنگتن شروع به دریافت این پیام کرد. تهران یک بازی پایانی هسته ای دارد که نمی تواند کنترل نشده بماند. اما به طور فزاینده ای آشکار می شود که واشنگتن برنامه ای برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای جمهوری اسلامی ندارد.

به طور قابل توجهی، دفتر مدیر اطلاعات ملی در آخرین گزارش آژانس اذعان کرد که ارژیم یران به انجام هر کاری که در راستای تسریع برنامه هسته‌ای خود باشد، از جمله نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر، افزایش بیشتر ذخایر HEU خود ادامه می‌دهد.

جمهوری اسلامی در آخرین بازی هسته ای خود مقابل واشنگتن برای زمان بازی می کند
جمهوری اسلامی در آخرین بازی هسته ای خود مقابل واشنگتن برای زمان بازی می کند

این فقط نسخه طبقه بندی نشده است. گزارش طبقه بندی شده زنگ خطر را در سراسر کنگره به صدا در می آورد. مایک ترنر، رئیس سازمان اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از اوهایو، هشدار داد که جمهوری اسلامی ممکن است تا پایان سال جاری خود را یک کشور دارای سلاح هسته‌ای اعلام کند.

ما واقعاً در قلمرو رژیم ایران با اگر شبیه اردک، کوک مانند اردک و راه رفتن مانند اردک است هستیم. خامنه‌ای احتمالاً این را دریافت می‌کند و از این رو سیگنال می‌دهد که برای مذاکره بیشتر آماده است.

بدون شک پیشنهاد تهران ناشی از احساس آسیب پذیری آن است. اطلاعات اسرائیل به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای دولتی نفوذ کرده است. شبکه‌های پدافند هوایی جمهوری اسلامی بر حسب تقاضا قابل نفوذ هستند، ضعفی که اسرائیل در آوریل زمانی که یک سامانه پدافند هوایی را برای دفاع از نطنز نصب کرد، آشکار کرد. حمله پیشگیرانه موفقیت آمیز اورشلیم علیه حزب الله در اوایل این هفته و ترور هنیه در تهران.

واشنگتن را نمی توان دوباره فریب داد. رژیم ایران تحت تأثیر قرار نمی گیرد یا منع نمی شود. خامنه ای صرفاً با زمان بازی می کند تا بتواند به جایگاه سلاح هسته ای دست یابد. ما به خوبی از نقطه بی بازگشت گذشته ایم. هیچ مقدار پول، رفع تحریم ها یا تاخیر مانع از تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک قدرت هسته ای نمی شود.

پرزیدنت بایدن و دولت او اکنون بالاخره باید عمل کنند و به بیانیه کاخ سفید در اوت ۲۰۲۲ عمل کنند و به اسرائیل متعهد شوند که ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد رژیم ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

جمهوری اسلامی یک بازی پایانی مقابل واشنگتن دارد. زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن هریس به حماقت هسته ای خامنه ای پایان قاطع بدهد. ما دیگر نمی‌توانیم خطر بیدار شدن با حادثه ۱۱ سپتامبر را به خطر بیندازیم، چه در واشنگتن و چه در خاورمیانه.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا