ایرانجدیدترین اخبار

پزشکیان خواستار بهبود روابط با اروپا شد

پزشکیان گفت من مشتاقانه منتظر گفتگوی سازنده با اروپا هستم تا روابط خود را در مسیر درست قرار دهیم

مسعود پزشکیان خواستار بهبود روابط با اروپا شد

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی علیرغم متهم کردن اروپا به عقب‌نشینی از تعهداتش برای کاهش تأثیر تحریم‌های آمریکا گفت که مشتاقانه منتظر بهبود روابط با اروپاست. پزشکیان در روزنامه انگلیسی زبان تهران‌تایمز نوشت با وجود این اشتباهات، من مشتاقانه منتظر گفتگوی سازنده با کشورهای اروپایی هستم تا روابط خود را در مسیر درست و بر اساس اصول احترام متقابل و موقعیت برابر قرار دهیم.

مسعود پزشکیان خواستار بهبود روابط با اروپا شد
مسعود پزشکیان خواستار بهبود روابط با اروپا شد

پزشکیان ادامه داد زمانی که قدرت‌های اروپایی با این واقعیت کنار بیایند و برتری اخلاقی خودپسندانه همراه با بحران‌های ساخته‌شده را که برای مدت طولانی گریبانگیر روابط ما بوده کنار بگذارند، زمینه‌های همکاری زیادی وجود دارد.

مسعود پزشکیان گفت کشورهای اروپایی ۱۱ تعهد به جمهوری اسلامی جهت تلاش برای حفظ توافق و کاهش تاثیر تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا بر اقتصاد ما دادند.

او افزود کشورهای اروپایی از همه این تعهدات سرپیچی کرده‌اند، اما به‌طور غیرمنطقی از جمهوری اسلامی انتظار دارند که به‌طور یکجانبه به همه تعهدات خود در برجام عمل کند. این تعهدات شامل تضمین تراکنش‌های بانکی مؤثر، حمایت مؤثر از شرکت‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا و ارتقای سرمایه‌گذاری در ایران است.

این اصلاح طلب طرفدار گفتگو با دشمنان ایران و دوستان جمهوری اسلامی به ویژه در مورد برنامه هسته ای این کشور است و آن را وسیله ای برای رسیدگی به مسائل داخلی کشور می داند.

مسعود پزشکیان نوشت می‌خواهم تاکید کنم که دکترین دفاعی جمهوری اسلامی شامل تسلیحات هسته‌ای نمی‌شود و از آمریکا می‌خواهم از محاسبات اشتباه گذشته درس گرفته و سیاست خود را بر این اساس تنظیم کند. وی افزود تصمیم گیرندگان در واشنگتن باید بدانند که سیاستی که شامل قرار دادن کشورهای منطقه در مقابل یکدیگر است، موفق نبوده و در آینده نیز موفق نخواهد بود.

رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای حرف آخر را در مورد همه مسائل کشور می زند. خامنه ای کسانی را که به دنبال بهبود روابط با غرب هستند، در زمینه سیاست خارجی محکوم کرده است.

مسعود پزشکیان خواستار بهبود روابط با اروپا شد
مسعود پزشکیان خواستار بهبود روابط با اروپا شد
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا