جدیدترین اخبارجهان

رهبر جمهوری اسلامی بمب هسته ای را قبل از ۵ نوامبر می خواهد

خامنه‌ای قصد دارد قبل از ترک بایدن به باشگاه هسته ای بپیوندد

رهبر جمهوری اسلامی بمب هسته ای را قبل از ۵ نوامبر می خواهد

اگرچه دیدار رسمی بین مقامات اسرائیلی و آمریکایی در روز پنجشنبه ۲۰ ژوئن به دلیل تنش بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و رئیس جمهور بایدن بر سر اختلافات سیاسی در مورد جنگ غزه لغو شد، اما دیدار غیررسمی بین مقامات اطلاعاتی اسرائیل و یک شهروند آمریکایی برگزار شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیتی، همچنان در این کار حضور داشت.

رهبر جمهوری اسلامی بمب هسته ای را قبل از 5 نوامبر می خواهد
رهبر جمهوری اسلامی بمب هسته ای را قبل از ۵ نوامبر می خواهد

این نشست برای لغو به هر دلیلی بسیار مهم تلقی شد، چراکه بر موضوع بمب هسته ای جمهوری اسلامی تمرکز داشت. به گزارش آکسیوس، این نشست اضطراری در سطح عالی برای بحث درباره اطلاعات جدید در مورد تلاش‌های مدل‌سازی رایانه‌ای دانشمندان ایرانی برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای برگزار شد.

این افشاگری می‌تواند ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی ایالات متحده را که از سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهد رژیم ایران فعالانه در ساخت بمب اتمی دخالت ندارد، به‌طور چشمگیری تغییر دهد.

در ۲ آوریل ۲۰۱۵، رئیس جمهور اوباما، رئیس قدیمی بایدن، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به عنوان یک توافق محکم و قابل راستی آزمایی توصیف کرد که ظاهراً به طور مسالمت آمیز از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای جلوگیری می کند. باغ گل رز کاخ سفید در مورد توافق هسته ای ایران.

با این حال، نه تأییدهای قوی و نه حتی تأییدهای ساده وجود داشت. رژیم ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و جهان را دستکاری کرد، حتی آنها را بارها در تلویزیون و رسانه های جمهوری اسلامی به دلیل اعتماد به آخوندها و سپاه پاسداران مورد تمسخر قرار داد.

رهبر جمهوری اسلامی بمب هسته ای را قبل از 5 نوامبر می خواهد
رهبر جمهوری اسلامی بمب هسته ای را قبل از ۵ نوامبر می خواهد

۹ سال به جلو، و سیاست بایدن در آیت الله اگر سیاستی وجود داشته باشد به نظر می رسد مبتنی بر ارائه حمایت زندگی برای برجام است، که یک مورد مرگ در بدو ورود بود. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حتی در مصاحبه‌اش با روزنامه روسی ایزوستیا گفت برجام فقط روی کاغذ وجود دارد و معنایی ندارد هیچ‌کس آن را اعمال نمی‌کند، هیچ‌کس از آن پیروی نمی‌کند.

این نشان دهنده شکست قابل توجه سیاست خارجی دولت اوباما-بایدن است.

در ۱۴ ژوئن، رهبران جهان G-7 در بیانیه پایانی گردهمایی خود در ایتالیا به رژیم ایران در مورد برنامه هسته‌ای فزاینده‌اش هشدار دادند. در همان روز، دیده‌بان اتمی سازمان ملل فاش کرد که جمهوری اسلامی در حال نصب و راه‌اندازی آبشارهای سانتریفیوژهای پیشرفته است.

با توجه به رفتار رژیم در ۴۵ سال گذشته، واضح است وفاداری آیت الله به تجاوزات ضد غرب روسیه غیرقابل انکار است، او در حال تسریع تلاش ها برای دستیابی به سلاح هسته ای در سریع ترین زمان ممکن است. این همان شخصی است که دو ماه پیش به سپاه دستور داد تا با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد حملات متعددی را به اسرائیل انجام دهد و اکنون قصد دارد آن موشک ها را به کلاهک هسته ای مجهز کند.

رهبر جمهوری اسلامی بمب هسته ای را قبل از 5 نوامبر می خواهد
رهبر جمهوری اسلامی بمب هسته ای را قبل از ۵ نوامبر می خواهد

علاوه بر این، متحد او، حسن نصرالله، رئیس گروه تروریستی همسایه اسرائیل، حزب‌الله، اخیرا اسرائیل و قبرس، یکی از اعضای اتحادیه اروپا را به حمله موشک‌های ارائه‌شده توسط جمهوری اسلامی تهدید کرده است.

وقتی همه این عناصر را کنار هم می گذارید، تصویر کامل آشکار می شود آیت الله به دنبال دستیابی به بمب هسته ای است تا به وعده خود مبنی بر محو اسرائیل از روی نقشه عمل کند.

همزمان با اولین مناظره ریاست جمهوری در آمریکا، سیرک انتخابات در ایران برگزار می شود. حتی خنده دار است که آن را انتخابات بنامیم.

آیت الله کاندیداهای فوق العاده وفادار را از طریق شورای نگهبان که خودش تعیین می کند انتخاب می کند و رای خود را تنها رای واقعی در تعیین رئیس جمهور بعدی می کند. این بار، هر شش نامزد از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که حتی قبل از انتخابات بعدی ایالات متحده، که رژیم از احتمال بازگشت دونالد جی ترامپ که ژنرال قاسم سلیمانی و برجام را کشت به عنوان چهل و هفتمین رئیس جمهوری آمریکا بیم دارد، که از دستورات برای تولید سلاح هسته ای پیروی خواهد کرد.

رهبر جمهوری اسلامی قصد دارد قبل از خروج بایدن و قبل از اینکه نتانیاهو بتواند غزه و لبنان را از وجود حماس، حزب الله و سایر تروریست ها پاک کند، به باشگاه هسته ای بپیوندد. نمی توانید آن را ببینید؟

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا