جدیدترین اخبارجهان

وحشیگری جمهوری اسلامی در برابر مدرنیته حدی ندارد و تا حد زیادی بدون مجازات می‌ماند

با بزرگتر شدن تهدیدات جمهوری اسلامی و تشدید نقش آن در تروریسم جهانی، شبح درگیری با آمریکا به طور فزاینده‌ای اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد

وحشیگری جمهوری اسلامی در برابر مدرنیته حدی ندارد و تا حد زیادی بدون مجازات می ماند

پدرم در اصفهان، پایتخت باستانی ایران که از سوی یونسکو به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته شده، به دنیا آمد. اگرچه او در جوانی ایران را ترک کرد، اما در دهه ۱۹۵۰ ایران هرگز او را ترک نکرد.

وحشیگری جمهوری اسلامی در برابر مدرنیته حدی ندارد و تا حد زیادی بدون مجازات می ماند
وحشیگری جمهوری اسلامی در برابر مدرنیته حدی ندارد و تا حد زیادی بدون مجازات می ماند

او موسیقی ایرانی می نواخت و ما عاشق غذاهای ایرانی بودیم. حتی همسر اشکنازی من، طبخ غذاهای ایرانی مانند قورمه‌سبزی را آموخت که پدرم آن را دوست داشت.

با این حال، من از سن نوجوانی از جمهوری اسلامی نفرت پیدا کردم.

سال ۱۹۷۹،  جیمی کارتر رئیس جمهور متزلزل و بی اراده ایالات متحده را دیدم که نمی توانست پاسخی معتبر به میلیون ها نفر بدهد؛ در خیابان های تهران شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند، چرا که مردم نادان یکی از متحدان اصلی آمریکا را سرنگون کردند.

روزی را به یاد می آورم که سرانجام کاخ شاه توسط افراط گرایان اسلام گرا تسخیر شد. در عرض چند هفته، سفارت آمریکا نیز تسخیر شد و کشور ما ۴۴۴ روز دلخراش را پشت سر گذاشت که کاملاً بی شباهت به آنچه اکنون اسرائیل و یهودیان آمریکایی با گروگان های حماس تحمل می کنند، نیست.

در دو چیز شکی نیست. اولاً شاه قدیس نبود، اما در مقایسه با وحشیگری خمینی و آخوندها، او یک خیرخواه بود که ملت خود را از فقر بیرون آورد. و دوم، کنار گذاشتن شاه توسط کارتر منجر به ظهور بنیادگرایی اسلامی شد که مسلمانان و غیرمسلمانان تا به امروز به طور یکسان از آن رنج می برند.

مورخان تخمین می زنند که سرویس امنیت داخلی ساواک ممکن است حداکثر ۳۰۰۰ مخالف ایرانی را کشته باشند، اما یک نقطه اعشار است در مقایسه با صدها هزار نفری که در دوران حکومت وحشیانه خمینی و جانشین او خامنه ای کشته شدند. این حتی ده‌ها هزار بی‌گناه را که آنها در سرتاسر جهان در حملات تروریستی به قتل رسانده‌اند، از جمله هزاران آمریکایی در لبنان، عراق، آرژانتین، و اروپا نیز در بر نمی‌گیرد.

چند سال پیش من و همسرم شبی را با شهبانوی ایران، فرح دیبا پهلوی گذراندیم. این یک تجربه رویایی بود. روی پیانو عکس‌های او، همسرش و فرزندانش بود که انگار یک خانواده آمریکایی مهاجر معمولی هستند.

او زنی اصیل است که تا به امروز در ایران محبوبیت دارد. از او پرسیدم چگونه شوهرش قدرت را از دست داده است؟ نه اینکه رفتار غیراخلاقی را تأیید کنم من یک قهرمان عمومی بهار عربی شکست خورده بودم اما چرا او شورش را با قدرت بیشتری سرکوب نکرد؟

هرگز پاسخ او را که با صداقت سخن گفت فراموش نمی کنم. ژنرال هایش به او التماس کردند، اما محمدرضا شاه به آنها گفت که حاضر نیست مردم خود را سلاخی کند.

وحشیگری جمهوری اسلامی در برابر مدرنیته حدی ندارد و تا حد زیادی بدون مجازات می ماند
وحشیگری جمهوری اسلامی در برابر مدرنیته حدی ندارد و تا حد زیادی بدون مجازات می ماند

امروزه، شهرت شاه فقید ایران در بهترین حالت است. پسرش، ولیعهد رضا پهلوی که سازمان ما، شبکه ارزش‌های جهانی، از او در جشن دوستی با یهودیان در شهر نیویورک تجلیل کرد از دموکراتیزه‌سازی کامل ایران به جای بازگشت به اختیارات سلطنتی حمایت می‌کند.

چهار دهه بعد، رژیم ایران که توسط  علی خامنه‌ای اداره می‌شود، به راحتی و غیرقابل انکار شرورترین حکومت روی زمین است.

چه چیز دیگری می توان در مورد رژیمی گفت که برای هولوکاست دوم تلاش می کند،

همجنس گرایان را از جرثقیل دار آویزان می کند، و زنان را به خاطر نشان دادن تارهای مو در ملاء عام شکنجه و سنگسار می کند. این جدای از تروریسمی است که در سرتاسر جهان می‌کارد و مسیرش به سمت تسلیحات هسته‌ای که با آن یا جهان را منفجر می‌کند یا حداقل برای قرن آینده وحشت زده نگه می دارد.

وحشیگری جمهوری اسلامی بی بدیل

به طور خلاصه، وحشیگری جمهوری اسلامی امروز همتایی ندارد. این برای نیم قرن ادامه داشته و رژیم ایران به ندرت مجازات می‌شود.

در Tisha B’Av، غم انگیزترین روز تقویم یهودی، اسرائیل منتظر بود تا جمهوری اسلامی دوباره به آن حمله کند.

در یک جلسه توجیهی، سرهنگ جاناتان کانریکوس، سخنگوی بین‌المللی ارشد ارتش اسرائیل که ما به میدان تایمز آوردیم تا در یک گردهمایی طرفدار اسرائیل با هزاران نفر صحبت کند واضح گفت هرگونه باوری مبنی بر اینکه حمله اولیه جمهوری اسلامی در آوریل فقط بود، بسیار مضحک است هدف آن کشتار هر چه بیشتر اسرائیلی‌ها، شلیک موشک‌هایی به اندازه اتوبوس‌های مدرسه و استفاده از پهپادهای پیشرفته بود.

چرا اسرائیل فقط در انتظار حمله نشسته است؟

یک هفته پیش، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی تایید کرد که ماموران جمهوری اسلامی قاتلانی را در آمریکا برای ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اجیر کرده اند. خوشبختانه، افرادی که استخدام شدند، ماموران مخفی و مجری قانون آمریکا بودند.

یعنی جمهوری اسلامی قصد دارد رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان را به قتل برساند، اما هیچ واکنشی از سوی آمریکا وجود ندارد؟

سه سال پیش، در اولین مراسم یادبود پدرم، میزبان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه وقت، با جمعیتی ۱۰۰۰ نفری در خیابان‌های منهتن بودیم که نوعی بازگشایی پس از کووید-۱۹ بود. اگرچه پمپئو چهار ماه پیش از این سمت را ترک کرده بود، اما با صد مامور برای محافظت از او به آنجا آمد. بزرگی حلقه امنیتی مرا گیج کرد تا اینکه خواندم جمهوری اسلامی فعالانه در تلاش است تا او و جان بولتون مشاور امنیتی سابق ترامپ را در خاک آمریکا به انتقام از ترور قاسم سلیمانی، سرکرده تروریست سپاه پاسداران، به قتل برساند.

وحشیگری جمهوری اسلامی در برابر مدرنیته حدی ندارد و تا حد زیادی بدون مجازات می ماند
وحشیگری جمهوری اسلامی در برابر مدرنیته حدی ندارد و تا حد زیادی بدون مجازات می ماند

مرگ بر آمریکا

وقتی جمهوری اسلامی شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد، علاوه بر این که مردم و نیروهای نیابتی ترور خود را برای هدف قرار دادن نظامیان و زنان و غیرنظامیان آمریکایی بسیج می کند، رهبران ارشد ملت ما را تهدید به حذف می کند.

آیا آمریکا آنقدر پایین آمده که ما به تروریست ها اجازه می دهیم سر دولت ما را قطع کنند؟

آیا می توانید تصور کنید که اگر ایالات متحده یا بریتانیا در طول جنگ سعی در ترور رئیس جمهور فرانکلین روزولت یا نخست وزیر وینستون چرچیل داشتند، با ژاپن یا آلمان چه می کردند؟

من از جنگ متنفرم، به خصوص که دو پسرم سربازان رزمی ارتش اسرائیل در واحدهای نیروهای ویژه هستند. ای کاش جنگ غزه در همین لحظه تمام می شد تا پسرانم با آرامش به خانه برگردند.

اما من همچنین می‌دانم که شکست در نابودی کامل حماس منجر به مرگ اسرائیلی‌ها در نسل بعدی خواهد شد. در حقیقت، حماس وجود نخواهد داشت، حزب الله وجود نخواهد داشت و حوثی ها بدون جمهوری اسلامی وجود نخواهند داشت که از آنها حمایت کنند.

سر مار یک نام دارد: جمهوری اسلامی.

آمریکایی ها به طور قابل درک در حال و هوای انزواطلبانه هستند، زیرا می دانند که چگونه لفاظی های میهن پرستانه ای که در سالهای ریاست جورج بوش شنیدیم با ۱۰۰۰۰ قهرمان آمریکایی کشته شده در افغانستان و عراق با ۲ تریلیون دلار هزینه به پایان رسید. افغانستان توسط همان جنایتکاران زن ستیز، یعنی طالبان اداره می شود که ما دو دهه پیش آنها را بیرون کردیم، و عراق یکی از پر سر و صداترین دولتهای حامی حماس است.

از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، جو بایدن، معاون رئیس جمهور کامالا هریس تا دوست من، سناتور بابی کندی، همه نامزدهای پیشرو آمریکا برای ریاست جمهوری با جنگ های همیشگی در خاورمیانه مخالف بوده اند. با این حال وقتی نوبت به رژیم ایران می رسد، وقت آن است که یک سئوال ناراحت کننده بپرسیم. چه جایگزینی وجود دارد؟

مماشات با بزرگترین متنفر غرب

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق به دنبال راضی کردن رژیم ایران بود و در یک اقدام احمقانه در واقع به این فکر کرد که نه تنها ۱۵۰ میلیارد دلار، بلکه هژمونی اساسی بر خاورمیانه به این کشور بدهد، به این امید که ایران متمدن شود.

سپس، دونالد ترامپ در اقدامی با شجاعت سیاسی، توافق برجام با رژیم ایران را کنار گذاشت و آخوندها را تقریباً ورشکست کرد، سیاستی که ایالات متحده باید بدون توجه به انتقادات آن را ادامه دهد. با این حال، حتی این نیز آخوندها را به طور کامل ورشکست نکرد، زیرا چین به کمک تهران شتافت و نفت آنها را غیرقانونی خرید، که ما را به یک نتیجه می رساند.

هر کسی که کاخ سفید را اشغال کند ممکن است با چاره‌ای جز این روبرو نشود یک کمپین نظامی علیه جمهوری اسلامی همراه با همه متحدان ناتو، اتحادیه اروپا و بین‌المللی ما و هر ملتی که می‌خواهد زمینی متمدن را ببیند در نهایت رژیم ایران را خلع سلاح می‌کند، توانایی هسته‌ای آن را از بین می‌برد و به مردم رنج کشیده ایران فرصت رهایی می بخشد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا