جدیدترین اخبارجهان

تهاجم دیپلماتیک جمهوری اسلامی تهدیدی چند جانبه برای اسرائیل است

عراقچی در حالی که به عنوان وزیر امور خارجه پاهایش را خیس می کند، مانند گردباد یک سری جلسات را برگزار می کند!

تهاجم دیپلماتیک تهران، جمهوری اسلامی تهدیدی چند جانبه برای اسرائیل است

عباس عراقچی وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی به سرعت در حال حرکت برای تقویت نقش تهران در منطقه است. تهاجم دیپلماتیک او با وجود اینکه رژیم ایران همچنان اسرائیل را با نیروی نظامی تهدید می کند، در حال شکل گیری است که نشان دهنده یک حمله چند جانبه جمهوری اسلامی در سطوح مختلف است.

تهاجم دیپلماتیک تهران، جمهوری اسلامی تهدیدی چند جانبه برای اسرائیل است
تهاجم دیپلماتیک تهران، جمهوری اسلامی تهدیدی چند جانبه برای اسرائیل است

عراقچی در حالی که تازه پاهایش را در نقش جدیدش خیس می کند، در حال برگزاری یک سری جلسات است. او تجربه زیادی را با خود به ارمغان می آورد، بنابراین این قلمرو دقیقاً برای او جدید نیست. به گزارش رسانه دولتی، عراقچی این هفته با عبدالله آل یحیی همتای کویتی خود گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کویت در این گفتگو با اشاره به اراده کشورش برای ادامه روند توسعه و گسترش روابط تهران و کویت بر تداوم گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین با عمان تماس گرفت و با همتای عمانی خود بدر بن حمد البوسعیدی گفتگو کرد. البوسعیدی در این گفتگو با اشاره به توجه ویژه سلطان عمان به روابط دو کشور و روند توسعه روزافزون آن، بر آمادگی خود برای همکاری نزدیک با همتای خود برای پیگیری و اجرای توافقات سران دو کشور تاکید کرد.

تقویت روابط جمهوری اسلامی با کشورهای کلیدی

همزمان، رئیس جمهور جمهوری اسلامی و نمایندگان آن برای بهبود روابط با کشورهای کلیدی تلاش می کنند. به عنوان مثال، سفرای جمهوری اسلامی و ترکیه در عراق دیدار کردند و نظرات خود را در مورد منطقه به اشتراک گذاشتند. هر دو کشور اسرائیل را محکوم کردند و درباره غزه گفتگو کردند. این جالب است زیرا عراق با اسرائیل هم مرز نیست. رژیم ایران از شبه‌نظامیان در عراق حمایت می‌کند که به اسرائیل حمله می‌کنند در حالی که ترکیه در شمال عراق عملیات می‌کند.

تهاجم دیپلماتیک تهران، جمهوری اسلامی تهدیدی چند جانبه برای اسرائیل است
تهاجم دیپلماتیک تهران، جمهوری اسلامی تهدیدی چند جانبه برای اسرائیل است

به گزارش ایرنا، محمدکاظم آل صادق با آنیل بورا اینان سفیر جدید ترکیه در بغداد دیدار و گفتگو کرد. هر دو جمهوری اسلامی و ترکیه روابط نزدیکی با یکدیگر و همچنین با روسیه دارند. محمدحسن حبیب زاده سفیر جمهوری اسلامی در ترکیه این هفته با جودت یلماز معاون رئیس جمهور این کشور و مسعود پزشکیان رئیس جمهور و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر نیز در تهران دیدار کردند.

قطر شریک اصلی تهران است. ایرنا خاطرنشان کرد دو طرف در دیدار روز دوشنبه در تهران، طیف گسترده ای از مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. پزشکیان در این دیدار به شدت از اسرائیل انتقاد کرد.

تهاجم دیپلماتیک تهران شامل دسترسی بیشتر به مصر نیز می شود. در مجموع، هدف رژیم ایران ایجاد حلقه ای از آتش در اطراف اسرائیل، منزوی کردن آن به صورت دیپلماتیک و در عین حال استفاده از نیروهای نیابتی برای حمله به ما است. جلسات برگزار شده در این هفته به دستور کار آنها کمک می کند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا