جدیدترین اخبارجهان

ضعف مهلک جمهوری اسلامی آشکار شد

آیا جنگ به خاورمیانه می رسد؟ ما به تازگی بزرگترین شاخص را دریافت کرده‌ایم

ضعف مهلک جمهوری اسلامی آشکار شده است

مردم در غرب می توانند تجربه زندگی روزمره را در حالی که یک حمله بزرگ را پیش بینی می کنند تصور کنند. این شامل کارشناسان در کاخ سفید، سازمان ملل و دیگر پایتخت‌های دموکراتیک می‌شود که خاطرات جنگ جهانی دوم در آن‌ها محو شده است.

ضعف مهلک جمهوری اسلامی آشکار شده است
ضعف مهلک جمهوری اسلامی آشکار شده است

اما در حالی که رهبران ما همچنان به تکان دادن انگشتان خود در مورد ضرورت بیت المقدس برای محافظت از مردم آن در برابر یک تهدید جهادی وجودی ادامه می دهند، شهروندان عادی اسرائیل با آگاهی از این که دیر یا زود جمهوری اسلامی تلاش می‌کند آنها را نابود کند، به زندگی خود ادامه می دهند.

مقامات جمهوری اسلامی گفته اند که رژیم تنها در صورتی تصمیم گرفته که حمله بزرگ مورد انتظار را به اسرائیل انجام دهد که مذاکرات غزه شکست بخورد و یا تصور کند که اسرائیل مذاکرات را به تعویق می اندازد. هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که تهران تا چه زمانی اجازه می‌دهد مذاکرات پیش از پاسخ دادن ادامه یابد.

به طور فزاینده ای آشکار می شود که جمهوری اسلامی در حال حاضر خواهان جنگ نیست. این اتفاق نظر تحلیلگران اطلاعاتی در دو هفته گذشته از ترور جسورانه اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران بوده است.

این را در نظر بگیرید لبنان که نتوانسته خود را از ضعف اقتصادی عمیق خارج کند، تنها پس از جنگ با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ توانست زیرساخت های خود را به طور کامل بازسازی کند. حزب الله و اربابان ایرانی آن به خوبی درک می کنند که اسرائیل به اهداف غیرنظامی حمله نخواهد کرد. اما آنها همچنین می دانند که لحظه ای که حمله ای را انجام می دهند که از خط قرمز عبور می کند، چراغ ها در بیروت خاموش می شوند.

مردم لبنان هم این را می دانند. در هفته‌های اخیر غیرنظامیان از مناطق مرزی مهاجرت کرده‌اند و همچنین شهروندان ثروتمندتری که در انتظار جنگ از کشور فرار می‌کنند. تصویر مشابهی را می توان در داخل ایران مشاهده کرد، جایی که درگیری آشکار هزینه سنگینی خواهد داشت.

ضعف مهلک جمهوری اسلامی آشکار شده است
ضعف مهلک جمهوری اسلامی آشکار شده است

دولت یهود بی گناهان را هدف قرار نمی دهد، اما چشم جهان به غزه بوده است. دشمنان اسرائیل عواقب قرار دادن جنگجویان شما را در میان غیرنظامیان خود دیده اند. اورشلیم تمام تلاش خود را می کند تا فقط تروریست ها را هدف قرار دهد، اما در نهایت، رنج بر سر شماست. با یهودیان درگیر شوید و به سمت عصر حجر بمباران خواهید شد.

پرزیدنت بایدن با اشاره به خطر تلفات گسترده غیرنظامیان و اصرار بر غیرممکن بودن تخلیه، تاکید کرد که ارتش اسرائیل از ورود به شهر خودداری کند. این واقعیت که از نظر استراتژیک بسیار حیاتی بود از آنجایی که موقعیت مسیرهای قاچاق از مصر، برای مدت طولانی راه نجات حماس برای تامین مجدد بوده است ظاهراً هیچ تفاوتی نداشت.

بنیامین نتانیاهو پس از چند ماه نارضایتی، سرانجام او را نادیده گرفت و چراغ سبز نشان داد. طی ده روز، یک میلیون غیرنظامی به مکان امن منتقل شدند. نیروهای اسرائیلی به سرعت شهر را با تلفات بسیار کم فتح کردند. اکنون، علیرغم تلاش‌های کاخ سفید، حماس در تنگنای نهایی قرار دارد و از امکاناتی برای تکمیل ذخایر سلاح و پول نقد خود محروم است.

که ما را به جمهوری اسلامی بازمی گرداند. در این تئاتر، اسرائیل بازی‌ای را انجام داده است که به همان اندازه ظریف‌تر و بدتر بود. پس از حمله دسته جمعی به کشور یهودی در ماه آوریل، کاخ سفید بار دیگر خواستار کاهش تنش شد و علناً به اورشلیم توصیه کرد که برنده شود.

ضعف مهلک جمهوری اسلامی آشکار شده است
ضعف مهلک جمهوری اسلامی آشکار شده است

نتانیاهو با دانستن قوانین خاورمیانه فهمید که این نمی تواند یک گزینه باشد وگرنه شغال ها حلقه می زنند. پاسخ کالیبره درخشان او هم واشنگتن و هم نیاز به بازدارندگی منطقه‌ای را برآورده کرد حمله جراحی به ایستگاه راداری در نزدیکی سایت حساس هسته‌ای تهران در نطنز. منابع اطلاعاتی غربی توضیح داده اند که چگونه سردرگمی در ایران به تدریج جای خود را به تفاهم داد.

نتانیاهو می گفت شما ۳۰۰ موشک به سمت ما شلیک کردید که تقریباً هیچ آسیبی نداشتند. ما دو نفر را ترور کردیم و به یکی از دارایی های شما که به شدت محافظت می شد ضربه زدیم. مراقب باشید

پیام مشابهی از سوی اورشلیم زمانی که اسماعیل هنیه در یکی از نزدیک‌ترین مراکز در تهران ترور شد، ارسال شد. ما می توانیم به شما در هر نقطه دسترسی داشته باشیم. ممکن است غرب در دام تبلیغات حماس افتاده باشد. ممکن است به خود اجازه داده باشد که از دشمنان خود به زبان حقوق بشر محافظت کند. اما اسرائیلی‌ها تجربه زندگی روزمره را در حالی که یک حمله بزرگ را پیش‌بینی می‌کنند، درک می‌کنند، و در واقع تجربه یک حمله را درک می‌کنند. که تمایل دارد ذهن را بر نیاز به بازدارندگی دشمن متمرکز کند. اورشلیم آهن است.

زمزمه کنید، اما آخرین تلاش جمهوری اسلامی برای تلافی به مذاکرات غزه ممکن است به طور آزمایشی نشان دهد که تلاش پرخطر اسرائیل برای بازگرداندن یک بازدارنده کارساز بوده است. استاد نظامی چینی باستان سون تزو گفت که شما باید یک پل طلایی برای دشمن محاصره شده خود فراهم کنید تا بتواند بدون از دست دادن چهره خود از آن بالا برود. به نظر می رسد که این دقیقاً چنین لحظه ای است. به آیت الله این فرصت داده شده است که به عنوان مدافع غزه و یک بازیکن مسئول بین المللی ظاهر شود و در عین حال نیروهای خود و منطقه را از لبه پرتگاه عقب بکشد.

درس واضح تر از این نمی توانست باشد. در خاورمیانه، صلح از طریق قدرت به دست می آید. اسرائیل خیلی وقت پیش این را آموخت. چه چیزی برای غرب لازم است؟

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا