ایرانجدیدترین اخبار

پزشکیان به اسرائیل درباره حمله به لبنان هشدار داد

پزشکیان گفت پاسخ به حمله مرگبار حزب‌الله به بلندی‌های جولان می‌تواند نتیجه معکوس و عواقب شدیدی برای خود صهیونیست‌ها داشته باشد

پزشکیان جمهوری اسلامی به اسرائیل درباره حمله به لبنان هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتصب خامنه‌ای روز دوشنبه هشدار داد که حمله احتمالی اسرائیل به لبنان می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و عواقب شدیدی برای خود صهیونیست ها داشته باشد.

پزشکیان جمهوری اسلامی به اسرائیل درباره حمله به لبنان هشدار داد
پزشکیان جمهوری اسلامی به اسرائیل درباره حمله به لبنان هشدار داد

اظهارات پزشکیان طی تماس تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و تبریک انتخاب پزشکیان پیش از مراسم تحلیف روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی، بیان شد.

امانوئل مکرون از جمهوری اسلامی خواست که پس از حمله مرگبار حزب الله در روز شنبه به مجدال شمس، شهر دروزی ها،  در بلندی های جولان که منجر به کشته شدن ۱۲ کودک و نوجوان و مجروح شدن بیش از ۴۰ تن دیگر شد، از گسترش درگیری نظامی منطقه ای خودداری کند.

کابینه امنیتی اسرائیل روز یکشنبه مجوز اقدامات تلافی جویانه را صادر کرد و بنیامین نتانیاهو در جریان بازدید روز دوشنبه از زمین فوتبال محل اصابت موشک قول داد که پاسخ خواهد آمد و سخت خواهد بود.

اسرائیل و ایالات متحده تایید کرده‌اند که علیرغم تکذیب‌های این گروه تروریستی، نیروهای نیابتی لبنانی جمهوری اسلامی موشکی را شلیک کرده‌اند که باعث کشته شدن کودکان شد.

مکرون در جریان تماس خود با پزشکیان، طبق گزارشی از کاخ الیزه، نگرانی عمیق خود را از افزایش تنش‌ها بین اسرائیل و لبنان ابراز کرد.

مکرون تاکید کرد که باید هر کاری انجام شود تا از گسترش درگیری نظامی در منطقه جلوگیری شود و جمهوری اسلامی با توقف حمایت خود از عوامل بی ثبات کننده و دعوت به خویشتن داری در این امر نقش ایفا کند.

پزشکیان جمهوری اسلامی به اسرائیل درباره حمله به لبنان هشدار داد
پزشکیان جمهوری اسلامی به اسرائیل درباره حمله به لبنان هشدار داد

به گفته الیزه، فرانسه متعهد به جلوگیری از جنگی است که پیامدهای ویرانگر برای منطقه دارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز یکشنبه در پی حمله مجدال شمس به اسرائیل هشدار داد. او با بیان اینکه هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی می تواند به گسترش دامنه بی ثباتی، ناامنی و جنگ در منطقه منجر شود، گفت هرگونه ماجراجویی در لبنان می تواند منجر به عواقب و واکنش های غیرقابل پیش بینی شود. 

پزشکیان در اوایل ماه جاری بر تعهد تهران به نابودی اسرائیل تاکید کرد و گفت که نیروهای نیابتی آن در سراسر منطقه اجازه ادامه سیاست های جنایتکارانه دولت یهود را نخواهند داد.

جمهوری اسلامی همواره از مقاومت مردم منطقه در برابر رژیم نامشروع صهیونیستی حمایت کرده است. پزشکیان در پیامی خطاب به حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، نوشت حمایت از مقاومت ریشه در سیاست‌های اساسی جمهوری اسلامی دارد.

رسانه‌های ایران به نقل از رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب گفته‌اند مطمئنم که جنبش‌های مقاومت در منطقه اجازه نمی‌دهند این رژیم به سیاست‌های جنگ‌طلبانه و جنایتکارانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه ادامه دهد.

رسانه دولتی رژیم ایران گزارش داد که پزشکیان در اوایل ماه جاری با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش تروریستی حماس گفتگو کرد.

پزشکیان جمهوری اسلامی به اسرائیل درباره حمله به لبنان هشدار داد
پزشکیان جمهوری اسلامی به اسرائیل درباره حمله به لبنان هشدار داد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، هنیه از حمایت جمهوری اسلامی از آرمان فلسطین ابراز قدردانی کرد و خواستار گسترش تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه شد.

رئیس جمهور جمهوری اسلامی تاکید کرد که ایران در این شرایط سخت هرگز از حمایت از مردم فلسطین دست نخواهد کشید.

پزشکیان در جریان مبارزات انتخاباتی تاکید کرد که کاملاً به سیاست‌های رژیم اسلامی پایبند است و در رهبری خامنه‌ای ذوب شده است.

انتظار نمی رود که انتخاب پزشکیان تغییر سیاست عمده ای در برنامه هسته ای تهران یا حمایت از حماس در غزه، حزب الله لبنان، حوثی ها در یمن یا شبه نظامیان مختلف در عراق و سوریه ایجاد کند.

هنیه و زیاد النخاله، رهبر جهاد اسلامی فلسطین در مراسم تحلیف پزشکیان در تهران بودند و هیئت هایی را برای مراسم تحلیف به همراه آورده بودند.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنیه صبح امروز با پزشکیان در جریان آخرین تحولات غزه قرار گرفت و از حمایت رئیس جمهور منتخب تشکر کرد.

به گزارش فلسطینی ها، پزشکیان روز دوشنبه در دیدار با نخاله، حمایت خود را از مقاومت فلسطین و تلاش های جمهوری اسلامی برای متحد کردن کشورهای مسلمان علیه اسرائیل اعلام کرد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا