جدیدترین اخبارجهان

اسرائیل فرمانده حماس را در صیدا لبنان کشت

ارتش و شین بت می گویند سامر الحاج رهبر گروه تروریستی فلسطینی در اردوگاه آوارگان عین الحلوه، مسئول پرتاب پرتابه از خاک لبنان بود

اسرائیل فرمانده حماس را در صیدا لبنان کشت

در حمله هوایی اسرائیل در روز جمعه، در یک عملیات مشترک نیروهای دفاعی و سرویس امنیتی شین بت، یکی از فرماندهان حماس در شهر بندری صیدا در جنوب لبنان کشته شد.

اسرائیل فرمانده حماس را در صیدا لبنان کشت
اسرائیل فرمانده حماس را در صیدا لبنان کشت

یک منبع حماس و دو منبع امنیتی دیگر به رویترز گفتند که محافظ الحاج نیز در این حمله به شدت زخمی شده است.

بر اساس بیانیه ارتش و شین بت، الحاج مسئول پیشبرد حملات تروریستی و پرتاب موشک از لبنان به سمت خاک اسرائیل بود.

در این بیانیه آمده است که الحاج فرمانده نیروهای نظامی حماس در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در نزدیکی صیدا بود و مسئول جذب و آموزش تروریست ها برای حمله به کشور اسرائیل بود.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که الحاج با یک خودروی شاسی بلند در حال حرکت بود که مورد اصابت دو موشک قرار گرفت.

به گزارش این خبرگزاری، مردم عین الحلوه با سردادن شعارهایی در حمایت از حماس به خیابان ها آمدند و علیه اسرائیل راهپیمایی کردند.

ارتش همچنین اعلام کرد که شامگاه جمعه به اهداف حزب الله در جنوب لبنان از جمله موشک انداز در روستای کفرهمام که برای حمله به شمال آماده شده بود، حمله کرد.

اسرائیل فرمانده حماس را در صیدا لبنان کشت
اسرائیل فرمانده حماس را در صیدا لبنان کشت

ارتش افزود که دیگر زیرساخت‌های حزب‌الله در آیت‌الشب، مرکبه، محیب و کفرکلا مورد حمله قرار گرفت.

ارتش در اوایل روز یک بار دیگر حملات متعددی به حزب الله انجام داد که منجر به کشته شدن دو عامل در ناقوره لبنان شد، در حالی که گروه تروریستی لبنانی به حملات موشکی خود به شمال ادامه داد و خساراتی در شهر کریات شمونه وارد کرد اما تلفات جانی نداشت.

این درگیری‌ها تاکنون منجر به کشته شدن ۲۶ غیرنظامی در طرف اسرائیلی و همچنین کشته شدن ۱۸ سرباز ارتش اسرائیل و نیروهای ذخیره شده است. همچنین چندین حمله از سوریه بدون هیچ آسیبی صورت گرفته است.

حزب الله اسامی ۴۰۳ تن از اعضایی را که در جریان درگیری های جاری، عمدتاً در لبنان و برخی نیز در سوریه، توسط اسرائیل کشته شده اند، اعلام کرده است. در لبنان، ۷۰ عامل دیگر از دیگر گروه های تروریستی، یک سرباز لبنانی و ده ها غیرنظامی کشته شده اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا