جدیدترین اخبارجهان

اسرائیل ۴ گروگان ربوده شده در حمله حماس در ۷ اکتبر را نجات داد

عملیات روز شنبه بزرگترین بازیابی گروگانهای زنده از زمان شروع جنگ است که مجموع اسیران نجات یافته را به هفت نفر رساند

اسرائیل ۴ گروگان ربوده شده در حمله حماس در ۷ اکتبر را نجات داد

اسرائیل روز شنبه گفت که چهار گروگانی که در حمله حماس در ۷ اکتبر ربوده شده بودند را در بزرگترین عملیات بازیابی گروگان ها از زمان آغاز جنگ با حماس در غزه، نجات داد.

اسرائیل 4 گروگان ربوده شده در حمله حماس در 7 اکتبر را نجات داد
اسرائیل ۴ گروگان ربوده شده در حمله حماس در ۷ اکتبر را نجات داد

ارتش گفت که نوآ ارگامانی ۲۵ ساله را نجات داده است. آلموگ میر جان, ۲۱ ساله; آندری کوزلوف، ۲۷ ساله; و شلومی زیو، ۴۰ ساله، در دو مکان جداگانه در یک عملیات پیچیده ویژه روز در قلب نصیرات در مرکز غزه نجات یافتند.

ارگامانی از زمان ربوده شدن از یک جشنواره موسیقی در جنوب اسرائیل یکی از شناخته شده ترین گروگان ها بوده است. ویدئوی ربوده شدن او یکی از اولین ویدیوهایی بود که منتشر شد، تصاویری از چهره وحشت زده او به طور گسترده به اشتراک گذاشته شد ارگامانی بین دو مرد سوار بر موتور سیکلت بازداشت شد، یک دستش دراز شده و دیگری نگه داشت در حالی که فریاد می زند مرا نکش!

مادرش، لیورا، مبتلا به سرطان مغز در مرحله چهار است و در ماه آوریل ویدیویی منتشر کرد که در آن التماس می‌کرد تا دخترش را قبل از مرگ ببیند.

دو مرد در ماه فوریه زمانی که سربازان به یک آپارتمان تحت حفاظت شدید در شهری پرجمعیت یورش بردند، نجات یافتند و یک زن پس از حمله اکتبر نجات یافت. به گفته دولت، نظامیان اسرائیل تاکنون حداقل ۱۶ جسد گروگان ها را از غزه بیرون آورده اند.

اسرائیل 4 گروگان ربوده شده در حمله حماس در 7 اکتبر را نجات داد
اسرائیل ۴ گروگان ربوده شده در حمله حماس در ۷ اکتبر را نجات داد

یوآو گالانت، وزیر دفاع، نجات روز شنبه را عملیاتی قهرمانانه خواند و گفت که ارتش تا بازگرداندن همه گروگان ها به جنگ ادامه خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، با فشار فزاینده ای برای پایان دادن به درگیری ها در غزه مواجه است و بسیاری از اسرائیلی ها از او می خواهند تا از توافقی که ماه گذشته توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام شد، استقبال کند، اما متحدان راست افراطی تهدید می کنند که در صورت انجام این کار، دولت او را فرو می پاشند.

ارگامانی با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل و نتانیاهو تلفنی گفتگو کرد. در پیام صوتی منتشر شده توسط دولت، شنیده می‌شود که نتانیاهو از آرگامانی می‌پرسد که چه احساسی دارد و گفت که او از گروگان‌ها دست برنداشته است. وی به او می‌گوید که بسیار هیجان‌زده است و می‌گوید مدت‌هاست عبری نشنیده است.

دوست او، Yonatan Levi، با احساس ناباوری به این خبر واکنش نشان داد. وای. نمی دانم چه بگویم. چنین واقعیت دیوانه کننده ای بسیار هیجان زده است. لوی گفت اکنون بسیار خوشحال و شاد.

این نجات در حالی انجام می شود که اسرائیل در حال تشدید عملیات در مرکز غزه است، جایی که گروگان ها نجات یافتند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا