جدیدترین اخبارجهان

ارتش اسرائیل اجساد ۶ گروگان را در عملیات غزه کشف کرد

نتانیاهو گفت که ارتش اسرائیل اجساد شش گروگان دیگر را که در نوار غزه در اسارت حماس بودند، کشف کرد

ارتش اسرائیل اجساد ۶ گروگان را در عملیات غزه کشف کرد

نیروهای دفاعی اسرائیل در یک عملیات شبانه اعلام کردند که اجساد یاگف بوچشتاب ۳۵ ساله، الکساندر دانسیگ ۷۶ ساله، آبراهام مندر ۷۹ ساله، یورام متزگر ۸۰ ساله، ناداو پاپلول ۵۱ ساله و هایم پری ۸۰ ساله را از خان یونس به دست آوردند.

ارتش اسرائیل اجساد 6 گروگان را در عملیات غزه کشف کرد
ارتش اسرائیل اجساد ۶ گروگان را در عملیات غزه کشف کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که این عملیات با کمک اطلاعات سرویس های اطلاعاتی اسرائیل انجام شد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. ارتش اسرائیل پیشتر به طور علنی اعلام کرده بود که پنج نفر از گروگان‌ها کشته شده‌اند و اجساد آنها در دست حماس در غزه است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز سه شنبه گفت، نیروهای اسرائیلی برای پیدا کردن اجساد گروگان ها وارد تونل های حماس در خان یونس شدند. او این عملیات را پیچیده خواند.

گالانت گفت ما به کار برای دستیابی به اهداف این جنگ بازگرداندن گروگان ها به اسرائیل و برچیدن حماس ادامه خواهیم داد.

نتانیاهو در بیانیه ای برای خانواده ها ابراز همدردی کرد. وی گفت دولت اسرائیل به تمام تلاش خود برای بازگرداندن همه گروگان‌های زنده‌ها و متوفیان ادامه خواهد داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، روز دوشنبه در اسرائیل گفت که پیشنهاد آتش‌بس مورد حمایت ایالات متحده احتمالاً بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه، برقراری آتش‌بس و قرار دادن همه در یک توافق است. مسیر بهتری برای صلح و امنیت پایدار. این توافق که از سوی شرکای میانجی قطر و مصر نیز پشتیبانی می‌شود، شامل آتش‌بس شش هفته‌ای، آزادی تعداد زیادی از گروگان‌های اسرائیلی و اسرای فلسطینی و خروج نیروهای اسرائیلی از مراکز عمده جمعیتی در غزه است.

ارتش اسرائیل اجساد 6 گروگان را در عملیات غزه کشف کرد
ارتش اسرائیل اجساد ۶ گروگان را در عملیات غزه کشف کرد

بلینکن پس از دیدار با نتانیاهو به خبرنگاران گفت که اسرائیل پیشنهاد پل زدن را می پذیرد و از حماس نیز خواست تا همین کار را انجام دهد. باسم نعیم، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در بیانیه ای گفت که این گروه آماده اجرای توافق است.

در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه، انجمن گروگان‌ها و خانواده‌های گمشده یک گروه به نمایندگی از نزدیکان ۲۵۰ گروگان ربوده شده توسط حماس و دیگر گروه‌های مسلح در ۷ اکتبر گفت که هنوز ۱۰۹ گروگان زنده و مرده در نوار غزه وجود دارد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد اسرائیل تعهد اخلاقی دارد که همه کشته شدگان را برای دفن آبرومندانه بازگرداند و همه گروگان های زنده را برای بازپروری به خانه بازگرداند. دولت اسرائیل با کمک میانجی‌ها باید تمام تلاش خود را برای نهایی کردن توافق روی میز انجام دهد.

بر اساس بیانیه این سازمان، چهار تن از گروگان‌هایی که اجسادشان کشف شد دانسیگ، موندر، متزگر و پری اهل نیر اوز، کیبوتز در جنوب اسرائیل در کمتر از دو مایلی مرز غزه بودند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا