جدیدترین اخبارجهان

کشته شدن شش گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه

ارتش اسرائیل می گوید گروگان ها اندکی قبل از پیدا شدن توسط حماس کشته شدند

کشته شدن شش گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که شش جسد پیدا شده در غزه گروگان هایی هستند که توسط حماس به طرز وحشیانه ای به قتل رسیده اند و موجی از غم و اندوه سراسری آمیخته با خشم را برانگیخت.

کشته شدن شش گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه
کشته شدن شش گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه

دریادار دانیال هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش، گفت که اجساد یک روز قبل از تونلی در زیر شهر رفح در جنوب غزه، نزدیک به جایی که هفتمین گروگان، فرحان القادی، زنده پیدا شد، پیدا شد.

دریاسالار هاگاری گفت آنها مدت کوتاهی قبل از اینکه ما به آنها برسیم، توسط تروریست های حماس به طرز وحشیانه ای به قتل رسیدند.

وزارت بهداشت اسرائیل بعداً روز یکشنبه گفت که بررسی پزشکی قانونی نشان می‌دهد که گروگان‌ها از فاصله نزدیک بین صبح پنجشنبه و جمعه مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو گفت که از آنچه او قتل خونسرد گروگان‌ها می‌خواند تا اعماق روحش شوکه شده است. وی در بیانیه ای گفت قلب تمام ملت پاره شده است.

حماس در بیانیه اولیه خود مستقیماً به این اتهامات اشاره نکرد، اما گفت که مسئولیت این قتل ها بر عهده اسرائیل است و اسرائیل را عامل عدم توافق برای توقف جنگ در غزه می داند. حماس بعداً در بیانیه‌ای جداگانه بدون ارائه مدرک مدعی شد که گروگان‌ها با گلوله‌های ارتش اسرائیل کشته شده‌اند.

کشته شدن شش گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه
کشته شدن شش گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه

برخی از مردم اسرائیل نیز با عصبانیت دولت را مسئول این قتل‌ها دانستند و خواستار اعتراض به ناتوانی دولت در حصول توافق برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه شدند.

مقامات نظامی اسرائیل روز شنبه اعلام کردند که شش جسد در جریان یک عملیات نظامی پیدا شده است، بدون اینکه مشخص کنند آیا آنها اجساد گروگان هستند یا خیر.

سرهنگ دوم نداو شوشانی، سخنگوی ارتش اسرائیل، یکشنبه گفت که این کشف وحشتناک نتیجه ماموریت خاص برای آزاد کردن گروگان ها نیست، بلکه نیروهای اسرائیلی تصوری از گروگان گیری در منطقه گروگان ها دارند.

هویت کشته شدگان کارمل گات، ادن یروشالمی، هرش گلدبرگ-پولین، الکساندر لوبانوف، آلموگ ساروسی و اوری دانینو بود. به گفته گروهی که نماینده خانواده های گروگان ها هستند، سن آنها از ۲۳ تا ۴۰ سال بود.

پنج نفر از گروگان ها در یک جشنواره موسیقی رقص در جنوب اسرائیل حضور داشتند. ششمین، خانم گات، از روستای نزدیک بئری گرفته شد.

قبل از اعلام ارتش اسرائیل، پرزیدنت بایدن بیانیه ای صادر کرد و گفت که اسرائیل اجساد شش گروگان را پیدا کرده است که یکی از آنها را گلدبرگ پولین، یک شهروند آمریکایی دوگانه اسرائیلی که والدینش در سراسر جهان برای آزادی اسیران کمپین کرده بودند، معرفی کرد.

کشته شدن شش گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه
کشته شدن شش گروگان اسرائیلی توسط حماس در غزه

من ویران و عصبانی هستم. هرش در میان بیگناهانی بود که هنگام شرکت در یک جشنواره موسیقی برای صلح در اسرائیل به طور وحشیانه مورد حمله قرار گرفتند. بایدن گفت او در جریان کشتار وحشیانه حماس دست خود را در کمک به دوستان و غریبه ها از دست داد. او تازه ۲۳ ساله شده بود.

بایدن قول داد که به کار برای دستیابی به توافقی برای تضمین آزادی گروگان ها ادامه دهد. اما او همچنین هشدار داد اشتباه نکنید، رهبران حماس تاوان این جنایات را خواهند داد.

گلدبرگ پولین از جمله ۲۵۰ نفری بود که در حمله ۷ اکتبر به اسرائیل توسط حماس و متحدانش ربوده شدند. او آخرین بار در ویدئویی که حماس در ماه آوریل منتشر کرد دیده شد. روز یکشنبه، خانواده گلدبرگ-پلین مرگ او را با قلب شکسته تایید کردند.

ارتش اسرائیل گفت که اجساد شش گروگان به خاک اسرائیل بازگردانده شد. به گفته مقامات اسرائیلی، بیش از ۶۰ گروگان زنده و اجساد حدود ۳۵ گروگان دیگر که گمان می رود کشته شده باشند، هنوز در غزه هستند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا