جدیدترین اخبارجهان

قتل عام توسط حزب الله نیابتی جمهوری اسلامی میتواند به جنگ تمام عیار در خاورمیانه منجر شود

مایک پمپئو هشدار داد این کار جمهوری اسلامی است، توسط آنها هماهنگ می‌شود، مورد تأیید آنهاست و توسط آنها تأمین می‌شود

قتل عام توسط حزب الله نیابتی جمهوری اسلامی می تواند به جنگ تمام عیار در خاورمیانه منجر شود

انتظار می‌رود اسرائیل و سازمان تروریستی حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران در آنچه که اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه دولت یهود آن را جنگی همه‌جانبه نامید، رودررو شوند.

قتل عام توسط حزب الله نیابتی جمهوری اسلامی می تواند به جنگ تمام عیار در خاورمیانه منجر شود
قتل عام توسط حزب الله نیابتی جمهوری اسلامی می تواند به جنگ تمام عیار در خاورمیانه منجر شود

نقطه عطف تصمیم اسرائیل برای مقابله با آنچه دنی دانون سفیر سازمان ملل گفت سریع، خشن و دردناک خواهد بود حمله موشکی حزب الله به زمین فوتبال پر از کودکان بود که منجر به کشتار دسته جمعی ۱۲ کودک در شهر دروزی اسرائیل مجدال شمس شد. 

نیروهای دفاعی اسرائیل روز سه شنبه اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور تقریباً ۱۰ هدف تروریستی حزب الله را در هفت منطقه مختلف در جنوب لبنان مورد حمله قرار داد. علاوه بر این، در حملات هوایی و زمینی، ارتش اسرائیل یک تروریست حزب الله را در منطقه بیت لیف از بین برد و یک انبار تسلیحات حزب الله، سایت های زیرساخت ترور، سازه های نظامی و یک پرتابگر در جنوب لبنان را هدف قرار داد. این درحالی است که ارتش اسرائیل اوایل امروز گزارش داد که ۱۰ پرتابه وارد خاک اسرائیل شده است. در نتیجه رگبار یک غیرنظامی کشته شد.

تصور می‌شود که حملات کنونی ارتش اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان، پرده‌ای برای حمله بزرگ‌تر اسرائیل علیه دشمنش در شمال است.

جنبش تروریستی حزب الله مستقر در لبنان، شریک استراتژیک اصلی جمهوری اسلامی است که ملاهای حاکم آن خواستار نابودی اسرائیل هستند و مکررا شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می دهند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده، با حضور در داستان با مارتا مک کالوم، سرزنش جنگویسم، حزب‌الله را که اسرائیل را هدف قرار داده است، به گردن رژیم ایران انداخت. این همه جمهوری اسلامی است، آنها آن را هماهنگ می‌کنند، آنها آن را تایید می‌کنند و آنها آن را تامین می‌کنند نتیجه با اراده جهانی تعیین می‌شود و درخواست می‌کند که رژیم ایران تحریم شود و ما آنها را رد کنیم. ثروتی که آنها برای انجام کارزار تروریستی خود به آن نیاز دارند.

قتل عام توسط حزب الله نیابتی جمهوری اسلامی می تواند به جنگ تمام عیار در خاورمیانه منجر شود
قتل عام توسط حزب الله نیابتی جمهوری اسلامی می تواند به جنگ تمام عیار در خاورمیانه منجر شود

امیر سرتیپ امیر آویوی، معاون سابق فرمانده لشکر اسرائیلی غزه، گفت مسئله اینکه آیا جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد به بازدارندگی آمریکا بستگی دارد. اسرائیل ممکن است خود را در یک جنگ تمام عیار با لبنان بیابد. ممکن است فوراً اتفاق نیفتد، اما در ماه‌های آینده، روشی که ایالات متحده از یمنی‌ها، جمهوری اسلامی، ترکیه و غیره بازدارد، تعیین خواهد کرد که آیا ما در راه جنگ جهانی سوم هستیم یا حمله نظامی. اسرائیل روی لبنان تمرکز کرد بدون اینکه کل خاورمیانه وارد این جنگ شود.

آویوی، که بنیانگذار مجمع دفاع و امنیت اسرائیل است، گفت سوال بزرگ این است که وقتی اسرائیل حمله تمام عیار به لبنان را آغاز کند، سیاست ایالات متحده چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد و اینکه آیا ما شاهد خواهیم بود که بایدن دوباره پیام نرو و جدی شدن و اعزام نیرو به خاورمیانه را خواهیم دید.

متیو لویت، مدیر برنامه راینهارد در مورد ضد تروریسم و ​​اطلاعات در موسسه واشنگتن، گفت من فکر می کنم اسرائیل و حزب الله هر دو، به دلایل خاص خود، همچنان می خواهند درگیری ها را کاهش دهند و از جنگ همه جانبه دور شوند. به شدت بالاست و در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی مطمئناً تلاش خواهند کرد که نقشی را ایفا کنند.

لویت که به طور گسترده به عنوان کارشناس برجسته ایالات متحده در مورد حزب الله شناخته می شود، گفت اگر این امر منجر به استقرار مجدد حزب الله لبنان در شمال شود، در نهایت می تواند به جلوگیری از جنگ کمک کند.

او توضیح داد که استقرار مجدد حزب‌الله به معنای اجرای چیزی مطابق با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به تهدید موشکی نه تنها بلکه تهدید حمله به سبک ۷ اکتبر در مرز شمالی است.

قتل عام توسط حزب الله نیابتی جمهوری اسلامی می تواند به جنگ تمام عیار در خاورمیانه منجر شود
قتل عام توسط حزب الله نیابتی جمهوری اسلامی می تواند به جنگ تمام عیار در خاورمیانه منجر شود

قطعنامه ۱۷۰۱ برای پایان دادن به جنگ سال ۲۰۰۶ بین حزب الله و اسرائیل تصویب شد و حزب الله، حاکم واقعی لبنان، مورد احترام قرار نگرفت. این قطعنامه خواستار خلع سلاح حزب الله و عقب نشینی حزب الله از منطقه مرزی اسرائیل و لبنان شده است.

لویت گفت شهروندان اسرائیلی در شمال از حمله نیروهای حزب‌الله لبنان به آن سوی مرز می‌ترسند و بدون توجه به آن به خانه‌های خود باز نخواهند گشت. اگر به آن رسیدگی نشود، حمله مجدال شمس می‌تواند به کسانی که در اسرائیل خواستار رسیدگی به چالش حزب‌الله لبنان هستند، اعتبار بدهد. 

جاناتان کنریکوس، سخنگوی سابق ارتش اسرائیل گفت جمهوری اسلامی از ادامه تمرکز توانایی‌های نظامی اسرائیل بر روی نیروهای نیابتی رژیم ایران به جای سپاه پاسداران سود می‌برد و احتمالاً استراتژی خود برای ارائه سلاح به سازمان‌های تروریستی در اطراف اسرائیل را حفظ خواهد کرد. تا زمانی که اسرائیل استراتژی خود را علیه جمهوری اسلامی تغییر ندهد، آن را درگیر و در وضعیت دائمی جنگ نگه دارید، احتمال ادامه جنگ و بی ثباتی در خاورمیانه زیاد است.

کنریکوس، یکی از اعضای ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، افزود از آنجایی که صحنه اصلی عملیات برای نیروهای اسرائیلی نوار غزه باقی مانده است، در حال حاضر به نظر می‌رسد که اسرائیل به دنبال درگیری با حزب‌الله در یک جنگ تمام عیار نیست. اسرائیل احتمالاً در سطحی کمتر از آستانه ارزیابی‌شده جنگ، انتقام‌جویانه علیه حزب‌الله خواهد کرد، اما احتمالاً به‌گونه‌ای که پنهان کردن آن برای سازمان تروریستی لبنان سخت باشد.

وی ادامه داد اسرائیل یک کارزار جراحی موفقیت آمیز را علیه جنگجویان ارشد دشمن، با خسارات جانبی بسیار محدود در لبنان به راه انداخته است، در حالی که حزب الله از ۸ اکتبر تاکنون ۲۴ غیرنظامی اسرائیلی را به همراه ۲۲ سرباز اسرائیلی کشته است. تلفات انسانی در اسرائیل بسیار بیشتر است. بنابراین، تحمل جمعیت اسرائیل و تجاوزات حزب‌الله باید با اقدامات قابل توجهی از سوی اسرائیل مواجه شود.

حملات راکتی، پهپادی و موشکی حزب الله به شمال اسرائیل از ماه اکتبر تاکنون ۸۰۰۰۰ اسرائیلی را مجبور به آواره شدن کرده است.

بنی سبتی، ایرانی الاصل اسرائیلی، کارشناس ایران و پژوهشگر مؤسسه مطالعات امنیت ملی، گفت این گسترش درگیری به جنگ بزرگ‌تری تبدیل نخواهد شد، زیرا اسرائیل همچنان در جبهه غزه مشغول است و آنها باید به آن پایبند باشند. هدف از بین بردن یا تضعیف حماس تا جایی که می تواند باشد. وی گفت همچنین فشار زیادی از سوی فرانسه و آمریکا برای بمباران نکردن بیروت، پایتخت لبنان وجود دارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا