جدیدترین اخبارجهان

نتانیاهو بر مرحله جدید جنگ با حزب الله تاکید می کند

نخست وزیر نتانیاهو گفت اهداف ما روشن است و اقدامات ما خود گویای آن است

نتانیاهو بر مرحله جدید جنگ با حزب الله تاکید می کند

اسرائیل روز جمعه در حالی که سازمان ملل درباره فاجعه هشدار داد و ایالات متحده خواستار دیپلماسی شد، بر نیاز به مرحله جدید و گسترده ای از جنگ تقریباً یک ساله خود با حزب الله ایستاد.

نتانیاهو بر مرحله جدید جنگ با حزب الله تاکید می کند
نتانیاهو بر مرحله جدید جنگ با حزب الله تاکید می کند

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو گفت اهداف ما روشن است و اقدامات ما خود گویای آن است.

وزیر دفاع یوآو گالانت نیز بر این نکته تأکید کرد و توضیح داد ما به تعقیب دشمنان خود برای دفاع از شهروندان خود حتی در ضاحیه بیروت ادامه خواهیم داد.

گالانت گفت سلسله عملیات در مرحله جدید جنگ تا رسیدن به هدف خود ادامه خواهد داشت تضمین بازگشت امن جوامع شمالی اسرائیل به خانه‌های خود.

آنها پس از آن صحبت کردند که ارتش اسرائیل ادعا کرد که ده فرمانده ارشد حزب الله را به همراه ابراهیم عقیل، رهبر واحد نیروهای ویژه رضوان، در جریان یک حمله هوایی هدفمند در بیروت کشته اند.

برای محافظت از شهروندان اسرائیل

یک سخنگوی ارتش در بیانیه کوتاهی به مطبوعات گفت این حذف برای محافظت از شهروندان اسرائیل انجام می‌شود و اسرائیل به دنبال گسترش درگیری در منطقه نیست.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهارات استفان دوجاریک، سخنگوی وی، هشدار داد که اقدامات اسرائیل در لبنان در این هفته می‌تواند جرقه یک جنگ منطقه‌ای شود.

امروز دوجاریک به خبرنگاران گفت ما از گسترش درگیری در سراسر خط آبی، از جمله حمله مرگباری که در بیروت شاهد بودیم، بسیار نگران هستیم.

نتانیاهو بر مرحله جدید جنگ با حزب الله تاکید می کند
نتانیاهو بر مرحله جدید جنگ با حزب الله تاکید می کند

ما از همه طرف ها می خواهیم که فورا تنش ها را کاهش دهند. همه باید حداکثر خویشتن داری را اعمال کنند. ما همچنین از طرف‌ها می‌خواهیم که فوراً به توقف درگیری‌ها بازگردند و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل را به طور کامل اجرا کنند، منطقه در آستانه یک فاجعه است.

همه تلاش‌ها باید برای پیگیری فوری یک فعالیت دیپلماتیک صرفه‌جویی شود. دوجاریک گفت تمام تلاش ها باید بر روی یافتن فوری یک فعالیت دیپلماتیک متمرکز شود.

رزماری دی کارلو، مسئول امور سیاسی سازمان ملل متحد، به شورای امنیت هشدار داد که اگر خشونت ها بین اسرائیل، گروه تروریستی فلسطینی حماس و گروه تروریستی حزب الله لبنان ادامه یابد، در این صورت مشاهده آتش سوزی در خطر است که می تواند حتی ویرانی ها و رنج هایی را که تاکنون شاهد آن بوده ایم، کم رنگ کند.

فولکر ترک، رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت تصور این که چگونه در این شرایط، چنین حملاتی می توانند با اصول کلیدی تمایز، تناسب، و اقدامات احتیاطی در حمله، تحت قوانین بین المللی بشردوستانه مطابقت داشته باشند، دشوار است.

ترک خواستار تحقیقات مستقل، کامل و شفاف شد و کسانی که دستور و اجرای این حملات را انجام دادند، مورد بازخواست قرار گیرند.

پیش از این، جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی ایالات متحده، گفت که دیپلماسی تنها راه حل و فصل جنگ محدود یک ساله مرزی بین ارتش اسرائیل و حزب الله است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا