جدیدترین اخبارجهان

واکنش سیاستمداران به قتل گروگان های اسرائیلی توسط حماس

سیاستمداران برای گروگان‌ها عزاداری می‌کنند، خشم خود را از حماس ابراز می‌کنند و خواستار پایان دادن به جنگ هستند

واکنش سیاستمداران به قتل گروگان های اسرائیلی به دست حماس

تسلیت کاخ سفید، اعضای کنگره و کمپین های سیاسی پس از بازیابی اجساد شش گروگان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل سرازیر شد. سیاستمداران از هر دو طرف راهرو برای مرگ شش گروگان، از جمله شهروند آمریکایی هرش گلدبرگ پولین، عزادار شدند. ارتش اسرائیل دیگر گروگان ها را به نام های کارمل گات، ادن یروشالمی، الکساندر لوبانوف، آلموگ ساروسی و استاد گروهبان اوری دانینو شناسایی کرد. 

واکنش سیاستمداران به قتل گروگان های اسرائیلی به دست حماس
واکنش سیاستمداران به قتل گروگان های اسرائیلی به دست حماس

رئیس جمهور جو بایدن در بیانیه ای گفت که ویران و خشمگین است و تاکید کرد که رهبران حماس تاوان این جنایات را خواهند پرداخت. به طور مشابه، معاون رئیس جمهور کامالا هریس در بیانیه ای گفت یاد هرش گرامی باد.

هریس در این بیانیه که به عنوان معاون رئیس جمهور و نه به عنوان یک نامزد سیاسی صادر شد، گفت حماس یک سازمان تروریستی شیطانی است. با این قتل‌ها، حماس حتی خون آمریکایی‌های بیشتری به گردن دارد.

معاون هریس، فرماندار مینه سوتا، تیم والز نیز حماس را سازمان تروریستی وحشیانه خواند و در ایکس نوشت ما ادامه جنایات آنها علیه آمریکایی ها و اسرائیلی ها را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنیم.

طبق گزارش کاخ سفید و پست هریس در ایکس، بایدن و هریس روز یکشنبه با والدین گلدبرگ-پلین، راشل گلدبرگ و جان پولین صحبت کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ایکس گفت که ما غم مرگ بی‌معنای گروگان‌های اسرائیلی را داریم اما مقصر این مرگ‌ها بایدن و هریس هستند.

کشور ما و مردم شگفت‌انگیز ما در دوران جو بایدن در امان نیستند و در زمان کامالا هریس کمتر امن خواهند بود. او گفت اگر من رئیس‌جمهور بودم این وحشت هرگز اتفاق نمی‌افتاد و روزی که به دفتر بیضی بازگردم متوقف خواهد شد. 

برخلاف ترامپ، واکنش‌های اعضای کنگره عمدتاً غیرسیاسی بود و به جای اینکه خشم خود را متوجه سیاستمداران آمریکایی کند، ابراز ناراحتی و خشم از حماس کرد.

واکنش سیاستمداران به قتل گروگان های اسرائیلی به دست حماس
واکنش سیاستمداران به قتل گروگان های اسرائیلی به دست حماس

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، از D-N.Y، در شبکه X گفت مرگ او و قتل پنج گروگان دیگر که پیدا شدند، نشان می‌دهد که حماس چقدر بی‌رحمانه عمل می‌کند و چقدر اولویت برای آزادی همه گروگان‌ها باقی مانده است.

حکیم جفریس، اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که او دلشکسته است و افزود هر گروگانی باید آزاد شود. همه آنها را به خانه بیاورید.

رو خانا، نماینده کالیفرنیا، گفت امیدوارم فشاری بر حماس و نتانیاهو برای پایان دادن به این جنگ و آزادی گروگان ها وارد شود.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، از R-Ky، در X گفت که از خبر مرگ گلدبرگ پولین دلش شکسته و از اسرائیل خواست تا کار را تمام کند.

دل شکسته از خبر کشته شدن هرش گلدبرگ پولین به دست حماس. وحشیانی که این شهروند آمریکایی را کشتند و به گروگان گرفتن دیگران ادامه می دهند باید بهای سنگینی بپردازند. اسرائیل باید کار پایان دادن به این ترور مورد حمایت جمهوری اسلامی را به پایان برساند و آمریکا باید بدون اخطار از شرط از این تلاش حمایت کند.

مایکل مک کال، نماینده آرتگزاس، که ریاست کمیته روابط خارجی را بر عهده دارد، در X نوشت که گروگان ها باید با خانواده های خود در خانه باشند اما در عوض به قتل رسیده اند.

واکنش سیاستمداران به قتل گروگان های اسرائیلی به دست حماس
واکنش سیاستمداران به قتل گروگان های اسرائیلی به دست حماس

من از کشته شدن چندین گروگان در دست حماس، از جمله شهروند آمریکایی هرش گلدبرگ پولین، کاملاً متأسفم. این مردم بی گناه باید امروز همه در خانه با خانواده خود باشند. در عوض آنها توسط تروریست ها به قتل رسیدند. مک کال نوشت قلب من با همه خانواده های داغدار، از جمله خانواده گلدبرگ- پولین، که اوایل تابستان با آنها آشنا شدم، است.

اعضای کنگره از هر دو طرف راهرو، حماس را به عنوان سازمان شیطان واقعی، هیولا و نازی های وحشی، وحشی، مذهبی توصیف کردند.

آیانا پرسلی، نماینده مجلس سنا، در شبکه X گفت تنها یک آتش‌بس، گروگان‌ها را به سلامت به خانه بازمی‌گرداند و هر روز بدون توافق، جان آن‌ها، جان فلسطینی‌ها و زندگی هر بی‌گناهی در غزه به خطر می‌افتد.

رهبران جهان نیز ابراز وحشت کردند و خواستار پایان دادن به جنگ شدند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در X با تاکید بر اینکه باید آتش‌بس فوری و آزادی همه گروگان‌ها از جمله هموطنانمان اوحاد یاهالومی و عفر کالدرون انجام شود احساس شوک و خشم کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در X گفت کانادا در غم و اندوه شما در کنار خانواده های قربانیان می ایستد ​​و افزود که حماس نباید آینده ای در اداره غزه داشته باشد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در X گفت که این خبر یادآوری ویرانگر از نیاز به آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها و پایان دادن به کابوس جنگ در غزه است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا