جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وزارت حمل و نقل کانادا اعلام کرد تست تصادفی کووید-۱۹ در فرودگاه های کانادا به طور موقت به حالت تعلیق در می آید

کانادا تست تصادفی کووید-۱۹ را موقتا به تعلیق در می آورد و سپس اجرای تست‌ها را به خارج از محل فرودگاه منتقل می کند

وزارت حمل و نقل کانادا اعلام کرد تست تصادفی کووید-۱۹ در فرودگاه های کانادا به طور موقت به حالت تعلیق در می آید

دولت فدرال اعلام کرد که تست تصادفی اجباری کووید-۱۹ را در همه فرودگاه ها به حالت تعلیق در می آورد.

از تاریخ ۱۱ جون تا ۳۰ جون تست تصادفی کووید-۱۹ در فرودگاه های کانادا برای مسافران واکسینه به طور موقت به حالت تعلیق در خواهد آمد. از اول جولای تمام تست ها از جمله تست مسافران واکسینه نشده، خارج از محل فرودگاه انجام می شود.

وزارت حمل و نقل کانادا در بیانیه ای در روز جمعه گفت «دولت کانادا از تأثیر زمان انتظار طولانی بر مسافران در برخی از فرودگاه های کانادا آگاه است. ما به همکاری با فرودگاه ها، ایرلاین ها، مسئولین حمل بار و سایر شرکا ادامه می دهیم تا با نزدیک شدن به فصل اوج مسافرت های تابستانی راه حل هایی را برای کاهش تاخیرها اجرا کنیم.»

تعلیق تست های تصادفی کووید-۱۹ در پی افزایش فشارها از سوی صنعت مسافرت و هوانوردی صورت می‌گیرد که از دولت فدرال خواسته بود محدودیت‌های کووید-۱۹را به دلیل صف‌های طولانی و تأخیر در فرودگاه‌ها، به‌ویژه فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو کاهش دهد.

اداره فرودگاه‌های تورنتو بزرگ (GTAA) که مدیریت فرودگاه پیرسون را به عهده دارد، از دولت فدرال خواسته بود تا انجام تست های کووید در محل فرودگاه‌ها را موقتاً متوقف کنند زیرا انتظار می‌رود با افزایش فصل سفرهای تابستانی، تعداد مسافران بین‌المللی تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

دبورا فلینت (Deborah Flint) مدیرعامل اداره فرودگاه‌های تورنتو بزرگ (GTAA) روز پنجشنبه در بیانیه ای در مورد تأخیر در فرودگاه گفت «مسئله بسیار فراتر از فرودگاه تورنتو پیرسون است؛ مسئله، تصورات جهانی از کشور ما و این خطر است که اگر مسافران تصمیم بگیرند که آمدن به کانادا در تابستان امسال صرفا ارزش زحمتی که متحمل می شوند را ندارد در این صورت کانادا میلیاردها دلار از درآمد گردشگری و فعالیت های تجاری خود را از دست خواهد داد.»

سایر اقدامات بهداشت عمومی، مانند الزامات واکسن کووید-۱۹ و استفاده اجباری از برنامه ارایوکن (ArriveCAN)، همچنان برقرار است.

ارایوکن  واکسن کووید-۱۹   ارایوکن    واکسن کووید-۱۹

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا