جدیدترین اخبارجهان

روسیه شهرهای کورسک را به دلیل حملات اوکراین تخلیه کرد

روسیه ۷۶۰۰۰ نفر را از کورسک تخلیه کرده؛ نیروهای اوکراینی همچنان بخش‌هایی از منطقه مرزی روسیه را تحت کنترل دارند

روسیه شهرهای کورسک را به دلیل حملات اوکراین تخلیه کرد

درگیری ها روز شنبه در اطراف شهر کوچک سودا در ۸۰ مایلی جنوب غربی شهر کورسک ادامه یافت، زیرا نیروهای مسکو تلاش کردند تا بزرگترین حمله به روسیه از زمان تهاجم کرملین به اوکراین را دفع کنند.

روسیه شهرهای کورسک را به دلیل حملات اوکراین تخلیه کرد
روسیه شهرهای کورسک را به دلیل حملات اوکراین تخلیه کرد

سخنگوی وزارت اورژانس گفت منطقه اولویت کاری ستاد عملیاتی اسکان ساکنان این مناطق به مکان‌های امن است.

مسکو همچنین یک عملیات ضد تروریسم را در کورسک و دو منطقه همسایه روسیه اعمال کرد که حقوق اولیه را سلب کرده و تسلط سرویس امنیتی بر زیرساخت های محلی و جامعه را عمیق تر می کند.

مقامات کرملین همچنین تایید کردند که وضعیت فوق العاده در منطقه مرزی منطقه کورسک اعلام شده و اتوبوس های تخلیه از مسکو اعزام شده اند.

تا عصر شنبه، وبلاگ نویسان ارتش روسیه گزارش دادند که پیشروی اوکراین در منطقه کورسک متوقف شده است و سربازان این کشور چندین سامانه پرتاب موشک و تانک را برای تقویت مواضع خود به ارمغان می آورند.

کانال تلگرامی Two Majors گزارش داد که شهر سودا که دارای زیرساخت های مهم خط لوله روسیه است، اکنون بین دو ارتش تقسیم شده است.

در این بیانیه آمده است حومه غربی تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین، بخش مرکزی شهر در منطقه خاکستری و بخش شرقی تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه است.

روسیه شهرهای کورسک را به دلیل حملات اوکراین تخلیه کرد
روسیه شهرهای کورسک را به دلیل حملات اوکراین تخلیه کرد

نیروهای اوکراینی از روز سه شنبه در یک حمله غافلگیرانه حدود ۳۵۰ کیلومتر مربع از روسیه را به تصرف خود درآورده اند که خشم پوتین، شرمساری ارتش روسیه و رسانه های تبلیغاتی کرملین را شوکه کرده است.

کرملین به رسانه های خود دستور داده است که حمله اوکراین را کم اهمیت جلوه دهند. داستان‌های روزنامه‌ها به جای تلفات نظامی بر استقامت روس‌های معمولی درگیر در جنگ متمرکز بودند، اما در نشریات دولتی نشانه‌هایی از نگرانی وجود داشت.

روزنامه Komsomolskaya Pravda با شکستن سیاست معمول سرمقاله خود در نادیده گرفتن شکست های نظامی نوشت به طور کلی، کل داستان دستیابی به موفقیت در منطقه کورسک شبیه یک عملیات روانی است.

یک ستون نویس برای رقیب مسکو، Moskovskij Komsomolets، پا را فراتر گذاشت و ارتش اوکراین را دشمن قوی توصیف کرد که ارتش روسیه را در حالت غافلگیرانه دستگیر کرده بود.

به هر حال همه اشتباه می کنند. مهم این است که این اشتباهات چگونه اصلاح می‌شود، حرکات قوی دشمن چقدر خنثی می‌شود.

حتی صداپیشگان کرملین که بر تلویزیون روسیه تسلط داشتند، عصبی به نظر می رسیدند.

میخائیل خداریونوک، استراتژیست نظامی، با صدای بلند در تلویزیون پربیننده اندیشید چطور ممکن است این اتفاق بیفتد؟ چگونه؟ و آندری چادایف تحلیلگر در کانال تلگرامی خود نوشت که حمله اوکراین به ارتش روسیه سیلی کر کننده ای به صورت وارد کرده است.

روسیه شهرهای کورسک را به دلیل حملات اوکراین تخلیه کرد
روسیه شهرهای کورسک را به دلیل حملات اوکراین تخلیه کرد

جولیا دیویس، تحلیلگر آمریکایی که رسانه های روسیه را زیر نظر دارد، گفت که این سطح از هراس غیرعادی است.

او گفت حتی مبلغان تلویزیون دولتی نیز نمی‌توانند هشدار خود را نسبت به تهاجم فرامرزی قابل توجه اوکراین به کورسک پنهان کنند.

تا روز شنبه، رسانه‌های روسی همچنین گزارش دادند که کرملین تانک‌ها و سربازان را از سراسر روسیه، از جمله سربازان وظیفه، به منطقه مرزی کورسک برای دفع حمله اوکراین می‌فرستد.

روزنامه People of Baikal در ایرکوتسک، سیبری، گزارش داد که به بستگان چندین سرباز وظیفه گفته شده است که آنها پس از سه ماه دوره جنگنده به سمت کورسک می روند.

آنها برای جایگزینی سربازان وظیفه از سربازی پاییز به مناطق مرزی خواهند رفت.

اعزام سربازان وظیفه به نبرد در روسیه بحث برانگیز است، زیرا اجباری توسط مردم به عنوان یک مراسم گذری برای مردان جوان تلقی می شود تا یک تعهد نظامی. سربازان وظیفه از نظر قانونی فقط مجاز به دفاع از روسیه هستند و حداقل رسماً به اوکراین اعزام نشده اند.

روز جمعه کانال‌های تلگرامی پس از حمله پهپادی به نیروگاه و قطع شدن منبع برق برای چندین ساعت، حدس می‌زدند که نیروگاه هسته‌ای کورسک هدف نظامی اوکراین بوده است.

در حال حاضر این کاهش داده شده است، اما رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، خواستار حداکثر خویشتن داری برای جلوگیری از فاجعه در نیروگاه هسته ای شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا