جدیدترین اخبارجهان

تیراندازی در تل آویو شش کشته و چند نفر زخمی داشت

پلیس اسرائیل گفت که بر اثر تیراندازی دو مرد مسلح به قطار ریلی در تل‌آویو، دست‌کم ۶ نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند

در تیراندازی در تل آویو شش کشته و چند نفر زخمی شدند

پلیس اسرائیل این حمله را یک اقدام تروریستی خواند و گفت که افراد مسلح در صحنه کشته شدند. هیچ گروهی بلافاصله مسئولیت این تیراندازی را بر عهده نگرفت.

در تیراندازی در تل آویو شش کشته و چند نفر زخمی شدند
در تیراندازی در تل آویو شش کشته و چند نفر زخمی شدند

اندکی پس از این حمله، سامانه پدافند هوایی اسرائیل انبوهی از موشک های جمهوری اسلامی را بر فراز تل آویو رهگیری کرد. در حالی که ساکنان به دنبال سرپناهی می گشتند، بوم های بلند و انفجارهای درخشان آسمان را پر کرده بود.

پلیس در بیانیه‌ای درباره این تیراندازی گفت نیروهای پلیس صحنه را تحت یک حمله موشکی کنترل می‌کنند. رویداد تحت کنترل است.

این تیراندازی یک روز پس از حمله اسرائیل به لبنان رخ داد، جایی که نیروهای اسرائیلی اخیراً یک سری حملات تنبیهی را علیه حزب‌الله، شبه‌نظامیان مسلح لبنان و نیابتی جمهوری اسلامی رهبری کرده‌اند. حییم سارگاروف، فرمانده پلیس منطقه تل آویو به خبرنگاران گفت که افراد مسلح اسرائیلی نبودند.

تیراندازی در بلوار اورشلیم، یک گذرگاه درختکاری شده و مسیر مهم حمل و نقل عمومی در محله یافا شهر رخ داد. آژانس خدمات اضطراری اسرائیل، مگن دیوید ادوم، گفت که در حال مداوای مجروحان است.

ناداو ماتزنر، سخنگوی این گروه گفت که شش نفر از ۱۲ نفری که در این حمله زخمی شدند، به شدت مجروح شدند.

در تیراندازی در تل آویو شش کشته و چند نفر زخمی شدند
در تیراندازی در تل آویو شش کشته و چند نفر زخمی شدند

حوادث اخیر درگیری‌های اسرائیل را به تل آویو نزدیک‌تر کرده است، شهری که اغلب از نظر فیزیکی و روانی از خشونت دور شده است.

این تیراندازی پس از چندین حمله هوایی به تل آویو توسط نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی در لبنان و یمن و شش هفته پس از آن رخ داد که حماس و جهاد اسلامی مسئولیت آنچه این گروه ها می گویند یک بمب گذاری انتحاری در تل آویو بود، بر عهده گرفتند.

پلیس اسرائیل آن حادثه را به عنوان یک بمب گذاری انتحاری توصیف نکرد، اما اگر چنین بود این اولین حمله انتحاری در شهر از سال ۲۰۱۶ خواهد بود. در آن زمان، حماس و جهاد اسلامی تهدید کرده بودند که حملاتی را در پاسخ به ادامه جابجایی غیرنظامیان و کشتار فلسطینیان در غزه انجام دهند.

تیراندازی روز سه‌شنبه مدت کوتاهی پس از آن رخ داد که فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل به ساکنان تل‌آویو توصیه کرد در نزدیکی پناهگاه‌های بمب‌گذاری بمانند و از سفرهای غیرضروری یا فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند. خیابان های شهر به سرعت در انتظار حمله موشکی جمهوری اسلامی خالی شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا