جدیدترین اخبارجهان

حمله حوثی ها به یک کشتی تجاری در سواحل یمن

حوثی‌ها اعلام کردند که دو عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی در عراق در شهرهای اسدود و حیفا انجام دادند، ادعایی که اسرائیل آن را رد کرد

حمله حوثی ها به یک کشتی تجاری در سواحل یمن

شورشیان حوثی یمن روز چهارشنبه به یک کشتی تجاری در دریای سرخ در جدیدترین تشدید کارزار شبه نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی علیه کشتیرانی در حمایت از فلسطینیان در نوار غزه حمله کردند.

حمله حوثی ها به یک کشتی تجاری در سواحل یمن
حمله حوثی ها به یک کشتی تجاری در سواحل یمن

یک آژانس دریانوردی دولت بریتانیا گفت که این کشتی در حدود ۶۶ مایل دریایی جنوب غربی بندر حدیده در یمن در سمت عقب توسط یک کشتی کوچک مورد اصابت قرار گرفته است.

آژانس عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفت پس از حمله، کشتی آب گرفت و تحت فرمان خدمه نبود. در این بیانیه آمده است که فرمانده کشتی گزارش داده است که برای دومین بار توسط یک پرتابه ناشناخته از هوا مورد اصابت قرار گرفته است.

یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که این گروه از قایق‌های سطحی بدون سرنشین، تعدادی پهپاد و موشک‌های بالستیک برای هدف قرار دادن کشتی استفاده کرده است. او ادعا کرد که کشتی آسیب جدی دیده است و ممکن است غرق شود.

روز چهارشنبه، حوثی‌ها اعلام کردند که دو عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی در عراق در شهرهای اسدود و حیفا انجام دادند، ادعایی که اسرائیل آن را رد کرد.

حمله حوثی ها به یک کشتی تجاری در سواحل یمن
حمله حوثی ها به یک کشتی تجاری در سواحل یمن

از ماه نوامبر، حوثی‌ها ده‌ها حمله به کشتی‌ها در مسیر حیاتی دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند که تجارت دریایی جهانی را خفه کرده است.

در تلافی، نیروی دریایی ایالات متحده و بریتانیا حملات هوایی علیه اهداف حوثی ها را تشدید کرده اند که آخرین مورد در ۷ ژوئن پس از بازداشت ۱۱ کارمند سازمان ملل در یمن توسط گروه شورشی انجام شد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که نیروهای این کشور جمعه گذشته چهار پهپاد هوایی و دو موشک ضد کشتی را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن و همچنین یک قایق گشتی حوثی‌ها را در دریای سرخ منهدم کردند.

در ماه فوریه، مقامات نظامی آمریکایی گفتند که ایالات متحده به پنج هدف نظامی حوثی‌ها، از جمله یک پهپاد زیردریایی که آن‌ها آن را کشتی بدون سرنشین زیرآبی توصیف کرده‌اند، حمله کرد که به اعتقاد آنها حوثی‌ها می‌توانستند از جمهوری اسلامی دریافت کنند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا