جدیدترین اخبارجهان

سرعت جنگ در اوکراین در هفته های اخیر افزایش یافته است

رگبار سراسری موشک‌ها و پهپادها از زمان آغاز تهاجم روسیه تاکنون یکی از بزرگترین رگبارها بوده است

سرعت جنگ در اوکراین در هفته های اخیر افزایش یافته است

حمله موشکی روز سه‌شنبه در شهر پولتاوا در شرق اوکراین که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد، یادآور مرگ‌باری بود که سرعت جنگ هم در زمین و هم در هوا در حال افزایش است.

سرعت جنگ در اوکراین در هفته های اخیر افزایش یافته است
سرعت جنگ در اوکراین در هفته های اخیر افزایش یافته است

از زمانی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در فوریه ۲۰۲۲ دستور تهاجم تمام عیار به اوکراین را صادر کرد، اقبال طرف های متخاصم در ابتکار عمل و تحت فشار قرار دادن زمین های بیشتر کاهش یافته است. 

حمله روز سه‌شنبه موجی از حملات به شهرهای سراسر اوکراین را گسترش داد که روسیه از یک هفته پیش آغاز کرد، حتی در حالی که با حملات شدید در امتداد خط مقدم در شرق اوکراین پیش می‌رود. اوایل روز دوشنبه، روسیه سومین بمباران گسترده اوکراین را در یک هفته انجام داد و انفجارهایی در کی‌یف و چندین شهر دیگر پس از شلیک رگبار موشک در اولین روز سال تحصیلی به صدا درآمد.

رگبار سراسری موشک‌ها و پهپادها از زمان آغاز تهاجم روسیه تاکنون یکی از بزرگترین رگبارها بوده است.

در تلاش برای تضعیف توانایی روسیه برای تامین سوخت نیروهایش و کاهش درآمدهای انرژی که هزینه جنگ کرملین را تامین می‌کند، ارتش اوکراین ماه‌هاست که تاسیسات نفت و گاز روسیه را هدف حملات خود قرار داده است. اما این کمپین هنوز تأثیر قابل‌توجهی بر نبردهای داخل اوکراین نداشته است، جایی که نیروهای روسی در طول تابستان در منطقه شرقی دونباس به پیروزی‌های ثابتی دست یافتند.

اوکراین امیدوار بود که ورود جنگنده‌های F-16 غرب برای دفع حملات و نیروهای روسیه کمک کند. این تلاش هفته گذشته هنگامی که یکی از هواپیماهای جنگی هنگام دفاع در برابر حمله شدید هوایی روسیه سقوط کرد، در حادثه ای که ممکن است یک حادثه دوستانه باشد، متحمل ضربه شد.

سرعت جنگ در اوکراین در هفته های اخیر افزایش یافته است
سرعت جنگ در اوکراین در هفته های اخیر افزایش یافته است

در تلاش برای وادار کردن روسیه به منحرف کردن نیروها از شرق اوکراین، مقامات کی‌یف دستور حمله به منطقه کورسک روسیه را در اوایل ماه اوت صادر کردند. در حالی که روسیه نیروهای کمکی به منطقه ارسال کرد، این نیروها از شرق اوکراین اعزام نشدند.

در عوض، روسیه در شرق اوکراین فشار آورده و به سمت شهر پوکروفسک پیشروی کرده است، جایی که مقامات محلی از غیرنظامیان خواسته اند تا از آنجا خارج شوند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که روز سه‌شنبه گفت حمله اوکراین به کورسک طبق برنامه پیش می‌رود نیروهای کمکی را به پوکروفسک، مرکز حمل‌ونقل و لجستیکی حیاتی برای نیروهای اوکراینی در منطقه دونباس فرستاده است.

تصرف پوکروفسک توسط نیروهای روسی بزرگترین دستاورد آنها در منطقه خواهد بود، زیرا آنها شهرهای مارینکا و آودیوکا را در ژانویه و فوریه پس از جنگ و بمباران شدید زمینی تصرف کردند.

همچنین نیروهای روسیه را یک قدم به دستیابی به یک هدف کلیدی برای پوتین نزدیکتر می کند کنترل کامل منطقه دونباس.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا