جدیدترین اخبارجهان

دنیا نباید بار دیگر گرفتار اقدامات دیپلماتیک رژیم ایران شود

جمهوری اسلامی به طور کلی غرب و به طور خاص ایالات متحده را احمق می‌داند

دنیا نباید بار دیگر گرفتار اقدامات دیپلماتیک رژیم ایران شود

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جمهوری اسلامی، یک هجوم افسونگر به سازمان ملل راه اندازی می کند، اما لفاظی های او رژیم ظالم و اقدامات بی ثبات کننده تهران را پنهان می کند. غرب نباید دوباره گرفتار این ترفند شود.

دنیا نباید بار دیگر گرفتار اقدامات دیپلماتیک رژیم ایران شود
دنیا نباید بار دیگر گرفتار اقدامات دیپلماتیک رژیم ایران شود

دیگر چگونه می توان تهاجم طلسم کنونی مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جمهوری اسلامی و محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور را در آمریکا، جایی که در افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت می کنند، توضیح داد؟

پزشکیان در اولین سخنرانی خود در سازمان ملل سعی کرد از سلف خود ابراهیم رئیسی فاصله بگیرد.

رئیسی یک روحانی بی رحم، تندرو و سازش ناپذیر بود که به خاطر نقشش در نظارت بر اعدام های دسته جمعی هزاران زندانی سیاسی در دهه ۱۹۸۰ به قصاب تهران معروف بود.

پزشکیان می خواهد تصویری متفاوت ارائه دهد. او که یک جراح قلب و خود را اصلاح طلب می نامد، تلاش می کند خود را از سلف خود متمایز کند و جمهوری اسلامی مهربان تر و ملایم تر را به مردم آمریکا و جهان عرضه کند.

به عنوان مثال به این نقل قول از قرآن توجه کنید که او سخنرانی خود را در سازمان ملل در روز سه شنبه با آن آغاز کرد.

مردم را با تمام قلب خود در آغوش بگیرید. به آنها مهربانی کن و نسبت به آنها محبت کن. هرگز با کسانی که تحت فرمان خود هستند با خشونت رفتار نکنید. زیرا مردم دو دسته اند یا برادر دینی شما هستند یا در آفرینش با شما برابرند.

دنیا نباید بار دیگر گرفتار اقدامات دیپلماتیک رژیم ایران شود
دنیا نباید بار دیگر گرفتار اقدامات دیپلماتیک رژیم ایران شود

گویی آن جمله مظهر رژیم ایران بود. در هر صورت، این دقیقاً برعکس آن چیزی است که جمهوری اسلامی واقعاً نمایندگی می کند رژیمی که ظالمانه مردم خود را سرکوب می کند و کشتار و خشونت را در سراسر جهان می کارد و برای نابودی اسرائیل و تسلط بر خاورمیانه دست به کار می شود.

گوش دادن به سخنرانی او در مورد خواستن صلح برای همه و اینکه چگونه کشورش به دنبال هیچ جنگ یا نزاع با کسی نیست، با قطع ارتباط آشکار آن با واقعیت متاثر می شود.

همچنین باید درک کرد که با مواجه شدن تهران با تنگناهای اقتصادی وخیم، بار دیگر تلاش می‌کند برای کاهش تحریم‌ها به غرب نزدیک شود و رژیم ایران را در مسیر بهبود اقتصادی قرار دهد.

ما امیدواریم که غرب و آمریکا دیگر به این اقدام دچار نشوند و به کشوری که منشأ بسیاری از دردهای امروز منطقه است، هیچ کمکی نکنند.

ما می گوییم دوباره، زیرا جامعه بین المللی قبلاً به این روال افتاده است. در آگوست ۲۰۱۳، اصلاح‌طلب دیگر، حسن روحانی، در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد و جانشین محمود احمدی نژاد شد.

یک ماه بعد، روحانی به سازمان ملل آمد و یک تهاجمی افسون کننده را آغاز کرد که به گونه ای طراحی شده بود تا خود را کاملاً از سلف خود که هولوکاست را انکار می کند، اسرائیل از نقشه محو خواهد شد، بدنام و چشم وحشی، متمایز کند.

روحانی با صدای نرم، ظاهری نوازشگر و لبخند گرمش، تلاش زیادی کرد تا چهره ای متفاوت از جمهوری اسلامی را نشان دهد.

دنیا نباید بار دیگر گرفتار اقدامات دیپلماتیک رژیم ایران شود
دنیا نباید بار دیگر گرفتار اقدامات دیپلماتیک رژیم ایران شود

هشدار نتانیاهو

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو هشدار داد که جهان را نباید فریب داد و در مجمع عمومی آن سال گفت که روحانی گرگی در لباس میش است. گرگی که فکر می‌کند می‌تواند پشم را روی چشم جامعه بین‌المللی بکشد.

ظریف که وزیر امور خارجه او بود در این کارزار به روحانی کمک زیادی کرد. و این افسون تهاجمی کار کرد. در عرض سه سال، غرب توافقنامه هسته‌ای برنامه جامع اقدام مشترک با تهران را امضا کرد که راه را برای دستیابی رژیم به قابلیت‌های هسته‌ای در یک نسل هموار کرد.

پزشکیان استراتژی مشابهی را در پیش گرفته است برگزاری یک نشست بین ادیان در نیویورک با گروهی که شامل یک استاد آمریکایی-اسرائیلی و یک خاخام ترنسجندر آمریکایی است که حامی سرسخت فلسطین است. به خبرنگاران گفت که جمهوری اسلامی مایل است همه تسلیحات خود را کنار بگذارد تا زمانی که اسرائیل مایل به انجام همین کار باشد. با CNN مصاحبه می کند و می گوید کشورش می خواهد بار دیگر با آمریکا وارد مذاکره شود.

با جنگ در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، کسانی خواهند بود که به شدت می خواهند پزشکیان را باور کنند. کسانی که ناامیدانه می‌خواهند باور کنند که این سبک جدید رهبر جمهوری اسلامی است و اگر غرب فقط در را برای تعامل با او باز کند، همه مشکلات خاورمیانه از بین می‌رود.

از دنیا می‌خواهیم فریب نخورند، به همه آتش‌هایی که جمهوری اسلامی در منطقه برافروخته‌اند نگاه کنند و در این دام نیفتند. نه دوباره.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا