جدیدترین اخبارجهان

محبوبیت ترامپ به بالای ۵۰ درصد رسید

یک نظرسنجی جدید نشان میدهد که ۵۱ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده عملکرد شغلی ترامپ از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ را تایید میکنند

محبوبیت ترامپ به بالای ۵۰ درصد رسید

بر اساس یک نظرسنجی جدید، میزان محبوبیت رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ، از ۵۰ درصد فراتر رفته، چراکه نامزد احتمالی جمهوری خواه از رئیس جمهور بایدن در دو موضوع اصلی رأی دهندگان پیشی گرفته است.

محبوبیت ترامپ به بالای 50 درصد رسید
محبوبیت ترامپ به بالای ۵۰ درصد رسید

نظرسنجی یو‌اس‌ای تودی/دانشگاه سافولک بر روی نمونه‌ای از ۱۰۰۰ رای‌دهنده ثبت‌نام‌شده بین ۲۸ تا ۳۰ ژوئن انجام شد، پس از آن که عملکرد مناظره‌ای که بایدن به بن بست خورده بود علیه ترامپ موج‌های شوکه‌ای را به حزب دموکرات وارد کرد. این نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که عملکرد شغلی ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ را تایید می‌کنند، در مقایسه با ۴۱ درصدی که گفته‌اند عملکرد شغلی فعلی بایدن را تایید می‌کنند.

در مورد دو موضوع مهم کمپین ۲۰۲۴، یعنی اقتصاد و مهاجرت، تعداد بیشتری از رای دهندگان ثبت نام کرده اند که معتقدند ترامپ بهتر از بایدن کار خواهد کرد.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۳ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده به ترامپ برای مدیریت مهاجرت اعتماد دارند در حالی که ۴۰ درصد در مورد بایدن همین را می گویند.

پاسخ دهندگان همچنین ۵۲ درصد به ۴۲ درصد، ترامپ را در مدیریت امنیت ملی از بایدن تواناتر و ۵۱ درصد تا ۴۱ درصد در برخورد با چین می دانند.

محبوبیت ترامپ به بالای 50 درصد رسید
محبوبیت ترامپ به بالای ۵۰ درصد رسید

بایدن تنها در دو مورد از شش موضوع کلیدی که در نظرسنجی در مورد آنها پرسیده شد، بالاتر از ترامپ بود روابط نژادی و مراقبت های بهداشتی. این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده معتقدند که بایدن نامزد بهتری برای مدیریت روابط نژادی است، در مقایسه با ۴۱ درصد که برای ترامپ همین را می گویند. در بخش مراقبت های بهداشتی، بایدن امتیاز بهتری نسبت به ترامپ کسب کرد، ۵۰ تا ۴۰ درصد.

ترامپ در مجموع با ۴۱ درصد به ۳۸ درصد از بایدن پیشتاز است، که یک جهش سه امتیازی برای جمهوری خواهان نسبت به نظرسنجی قبلی USA TODAY در ماه مه است، اگرچه این در محدوده ۳.۱ درصد حاشیه خطای نظرسنجی است.

این نظرسنجی نشان داد که تقریباً ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ترامپ می تواند کارها را انجام دهد در حالی که فقط ۴۴ درصد در مورد بایدن همین را گفتند.

بر اساس این نظرسنجی، اقتصاد/تورم مهمترین موضوع برای ۳۵ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده است. دومین مورد مهم با ۲۱ درصد، تهدیدات علیه دموکراسی است. مهاجرت با ۱۹ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا