جدیدترین اخبارجهان

ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود

ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود و نمی‌توانست تروریسم منطقه‌ای را تامین مالی کند

ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود

پس از تماشای مناظره ریاست جمهوری در ساعت ۴ صبح جمعه در خانه خود، مطمئناً حزب دموکرات برای یافتن یک جانشین مناسب تلاش خواهد کرد. دونالد ترامپ در حال مناظره با بایدن نیمه جان بود و درک می کنیم اگر رئیس جمهور بایدن تنها چهار سال رئیس جمهور بماند.

ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود
ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود

در طول ۹۰ دقیقه، بایدن با صدای خشمگین تلاش کرد تا سخنان خود را ارائه دهد و با رئیس جمهور سابق دونالد جی.ترامپ تند و البته عمیقاً ناصادق مقابله کند، و این تردیدها را در مورد توانایی رئیس جمهور فعلی برای به راه انداختن یک کمپین رقابتی و قدرتمند چهار ماه قبل از انتخابات ایجاد کرد. بایدن ۸۱ ساله به جای رفع نگرانی در مورد سن خود، آن را به موضوع اصلی تبدیل کرد.

ترامپ مانند بسیاری از سیاستمداران گفت می خواهیم این کار را بکنیم. ما می خواهیم این کار را انجام دهیم. ما می خواهیم از شر این مالیات، آن مالیات خلاص شویم؛ اما بایدن کاری نمی کند. او کاری انجام نمی دهد و تنها کاری که او انجام می دهد این است که کشور ما را با اجازه دادن به میلیون ها نفر ناامن کند.

ارتش ما به او احترام نمی گذارد. ما در افغانستان شبیه احمق ها رفتار کردیم. ما متوقف شدیم. در مورد اسرائیل، این یک اتفاق وحشتناک بود که نباید هرگز اتفاق می افتاد. در زمان ریاست جمهوری من (دونالد ترامپ) جمهوری اسلامی شکسته شد، هر کسی که با ایران تجارت کرد، از جمله چین، نمی توانست با ایالات متحده تجارت کند. همه گذشتند. باز هم رژیم ایران شکسته شد آنها هیچ پولی برای حماس یا حزب الله، برای ترور و ایجاد ناامنی در منطقه نداشتند. جنگ اوکراین نیز نباید هرگز اتفاق می افتاد.

ترامپ ادامه داد و این بار حساسیت تمام مخاطبان یهودی و طرفدار اسرائیل را لمس کرد او در مورد همه این چیزها صحبت می‌کند، اما او این کار را انجام نداد. برای سه سال و نیم، ما در جهنم زندگی می کنیم. ما فلسطینی ها را داریم و همه را داریم که در همه جا شورش می کنند.

شما در مورد شارلوتزویل صحبت می کنید. این ۱۰۰ برابر شارلوتزویل، ۱۰۰۰ برابر است. تمام کشور به خاطر شما در حال انفجار است، زیرا آنها به شما احترام نمی گذارند. و آنها باید به رئیس جمهور خود احترام بگذارند و در سراسر جهان به شما احترام نمی‌گذارند.

ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود
ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود

پیش از این در این مناظره، ترامپ درباره روابط شخصی خود با ولادیمیر پوتین صحبت کرد و تاکید کرد که اگر او مسئول بود، نه حمله به اوکراین و نه جنایات حماس اتفاق می افتاد.

وقتی پوتین این را دید، گفت، می‌دانی چیست، فکر می‌کنم ما می‌خواهیم وارد شویم و شاید من را ببریم این رویای او بود. من در مورد آن، رویای او، با او صحبت کردم. تفاوت این است که او هرگز به اوکراین حمله نمی کرد.

هرگز. همانطور که اسرائیل در طول یک میلیون سال هرگز توسط حماس مورد تهاجم قرار نمی گرفت. میدونی چرا؟ چون جمهوری اسلامی از من جدا شده بود. من به کسی اجازه نمی دهم با آنها تجارت کند. پولشان تمام شد. شکسته بودند. آنها پولی برای حماس نداشتند. برای هیچ چیزی پول نداشتند. پولی برای ترور نیست.

به همین دلیل است که شما در دوران مدیریت من هیچ ترسی نداشتید. این مکان، تمام دنیا زیر او منفجر می شود.

در پاسخ به سوالی درباره حمله حماس، بایدن با ترکیبی از جریان هوشیاری و پیرمردی که بچه های محله را از زمین چمن خود تعقیب می کند، پاسخ داد.

بایدن، شماره یک، همه، از شورای امنیت سازمان ملل متحد، مستقیماً از G7 گرفته تا اسرائیلی‌ها و خود نتانیاهو، طرحی را که من مطرح کردم، تأیید کرده‌اند، طرحی را که من ارائه کردم، که دارای سه مرحله است. مرحله اول برخورد با گروگان ها برای آتش بس است. مرحله دوم آتش بس با شرایط اضافی است. مرحله سوم پایان جنگ را بدانیم. تنها کسی که خواهان ادامه جنگ است حماس شماره یک است. آنها تنها کسانی هستند که ایستاده اند.

ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود
ترامپ: قبل از اینکه بایدن تحریم‌های من را بکشد جمهوری اسلامی شکست خورده بود

ما هنوز به سختی در حال تلاش هستیم تا آنها را بپذیریم. در این میان، در اسرائیل چه گذشت؟ ما بالاخره رسیدیم تنها چیزی که برای اسرائیل تکذیب کردم بمب های ۲۰۰۰ پوندی بود. آنها در مناطق پرجمعیت خیلی خوب کار نمی کنند. آنها افراد بی گناه زیادی را می کشند. ما تمام تسلیحات مورد نیاز اسرائیل را و زمانی که به آنها نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهیم.

و اتفاقاً، من همان کسی هستم که جهان را علیه جمهوری اسلامی سازماندهی کردم، زمانی که آنها یک نوع حمله موشکی بالستیک تمام عیار به اسرائیل داشتند. به کسی آسیبی نرسید. هیچ اسرائیلی به طور تصادفی کشته نشد و متوقف شد. ما اسرائیل را نجات دادیم. ما بزرگ‌ترین تولیدکننده حمایت از اسرائیل از هر کسی در جهان هستیم و بنابراین، این آنها دو چیز متفاوت هستند.

نمی توان اجازه داد حماس ادامه یابد. ما همچنان کارشناسان و نیروهای اطلاعاتی خود را می فرستیم تا آنها بتوانند مانند بن لادن حماس را به دست آورند. شما مجبور نیستید آن را انجام دهید و به هر حال، آنها بسیار ضعیف شده اند، حماس، بسیار ضعیف شده اند، و باید باشند. آنها باید حذف شوند. اما، شما باید مراقب باشید که از این سلاح های خاص در میان مراکز جمعیتی چه استفاده می کنید.

البته، همانطور که بسیاری اشاره کرده‌اند، این واقعیت که یک قانون اساسی برای مناظره این بود که اظهارات نامزدها قابل بررسی نبود، کل ماجرا را به مجموعه‌ای از تکه‌های پلتفرم تایید نشده تبدیل کرد. برای ترامپ، که با نرخ المپیک نادرست می‌گوید، این موضوع آن را به خانه‌اش تبدیل کرد. او تا آنجا پیش رفت که رابطه جنسی با یک ستاره فیلم های پورن را انکار کرد تنها چند هفته پس از اینکه مجرم شناخته شد مبنی بر مخفی کردن پولی که به او پرداخت کرده بود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا