جدیدترین اخبارجهان

ترامپ می‌گوید احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد

دونالد ترامپ از تعهد قبلی خود برای مناظره با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور عقب نشینی می‌کند

ترامپ می‌گوید احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد

به نظر می رسد دونالد ترامپ از تعهد قبلی خود برای مناظره با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور عقب نشینی می کند و ارزش یک دیدار را زیر سوال می برد و می گوید که احتمالا بحث خواهد کرد.

ترامپ می‌گوید احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد
ترامپ می‌گوید احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد

آقای ترامپ، در مصاحبه ای با کانال فاکس نیوز که دوشنبه شب پخش شد، چندین بار تحت فشار قرار گرفت که قبل از دادن پاسخی سخت تر از روزهای اخیر، متعهد به مناظره با هریس باشد.

دونالد ترامپ در زمانی که بایدن نامزد دموکرات ها بود، پس از ماه ها اظهار نظر مبنی بر اینکه رئیس جمهور ناتوان از نظر ذهنی برای مسابقه یا ریاست جمهوری آماده نیست، مایل بود با جو بایدن مناظره کند. اما پس از اینکه بایدن از رقابت خارج شد و هریس نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری شد، ترامپ شرایط مناظره اصلی را که با بایدن موافقت کرد زیر سوال برد. او پیشنهاد کرده است که بحث ۱۰ سپتامبر در ABC News باید به شبکه دیگری منتقل شود و ABC را اخبار جعلی می نامد.

هفته گذشته، در تماس تلفنی با خبرنگاران، از ترامپ پرسیده شد که آیا متعهد می شود حداقل یک بار با هریس مناظره کند. او پاسخ داد آه، بله، کاملاً. من می‌خواهم، و او گفت که الزامی برای بحث وجود دارد.

در مصاحبه روز دوشنبه، لورا اینگراهام مجری برنامه بارها ترامپ را تحت فشار قرار داد که آیا او متعهد به مناظره خواهد شد یا خیر.

آقای ترامپ گفت می‌خواهم مناظره کنم. اما این را هم می توانم بگویم. همه می دانند من کی هستم و اکنون مردم می دانند که او کیست.

ترامپ می‌گوید احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد
ترامپ می‌گوید احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد

آقای ترامپ در نهایت گفت پاسخ این است که بله، احتمالاً در نهایت به بحث خواهم پرداخت.

او یک دقیقه ادامه داد و گفت که هر گونه بحثی باید قبل از شروع رای‌گیری زودهنگام در ایالت‌ها انجام شود و سپس افزود پاسخ مثبت است، اما می‌توانم برای انجام ندادن آن هم دلیلی مطرح کنم.

آقای ترامپ قبلاً از مناظره ها صرف نظر کرده است، از جمله همه مناظره های مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴. او ابتدا بعد از اینکه زمان برگزاری خیلی زود است شرکت نکرد و سپس محل برگزاری یکی دیگر را زیر سوال برد و در نهایت مشخص کرد که در هیچ یک از آن مناظرات شرکت نخواهد کرد.

عمار موسی، سخنگوی ستاد انتخاباتی هریس، ترامپ را به طفره رفتن از رویارویی با حریف احتمالی خود متهم کرد.

موسی گفت از پرسش‌های امشب روشن است او می‌ترسد که مجبور شود از حملات عجیب معاون رئیس‌جمهورش به زنان یا درخواست‌های خودش برای پایان دادن به انتخابات در آمریکا در مناظره علیه معاون رئیس‌جمهور دفاع کند.

کاندیدای جمهوری خواه همچنین در مصاحبه روز دوشنبه تلاش کرد تا نظرات خود را در هفته گذشته در یک رویداد محافظه کارانه که در آن به مخاطبان مسیحی گفت که پس از انتخاب شدن او دیگر مجبور به رای دادن نخواهند شد توضیح دهد.

کمپین و حامیان ترامپ توضیحات مختلفی برای اظهارات او ارائه کردند و اینگراهام از او خواست تا منظورش را توضیح دهد.

ترامپ می‌گوید احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد
ترامپ می‌گوید احتمالاً با هریس مناظره خواهد کرد

آنها رای نمی‌دهند، و من این را به آنها توضیح می‌دهم. تو هرگز رأی نمی‌دهی. این بار، رأی دهید. من کشور را صاف خواهم کرد دیگر نیازی به رای دادن نخواهید داشت. من به رای شما نیاز نخواهم داشت.

اینگراهام از او پرسید که آیا منظورش این است که مسیحیان نیازی به رای دادن به او ندارند زیرا او تنها چهار سال در مقام ریاست جمهوری خواهد بود.

آقای ترامپ پاسخ خود را با صحبت در مورد میزان رأی مسیحیان و صاحبان اسلحه آغاز کرد.

ترامپ ماه گذشته در یک رویداد دیگر با محوریت مسیحیت اظهارات مشابهی را بیان کرد و در آن از میزان رأی مسیحیان ابراز تاسف کرد و از آنها خواست در انتخابات شرکت کنند.

او گفت در چهار سال، شما مجبور نیستید رای دهید، خوب؟ در چهار سال دیگر، رای ندهید. من اهمیتی نمی دهم. 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا