جدیدترین اخبارجهان

معاون ترامپ، بریتانیا را کشور اسلامی خواند

وزرای دولت کارگر پیشنهاد معاون جدید دونالد ترامپ مبنی بر اینکه بریتانیا یک کشور اسلامی است را رد کردند

جی دی ونس، معاون ترامپ، بریتانیا را کشور اسلامی خواند

جی دی ونس که روز دوشنبه به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری جمهوریخواه معرفی شد، دولت جدید کارگر بریتانیا را به عنوان اولین کشور واقعاً اسلام گرا در جهان که دارای سلاح هسته‌ای است، توصیف کرد.

جی دی ونس، معاون ترامپ، بریتانیا را کشور اسلامی خواند
جی دی ونس، معاون ترامپ، بریتانیا را کشور اسلامی خواند

این ادعایی بود که ضربه‌ای به وزرای دولت کارگری بود که کمتر از دو هفته بر سر کار بودند و علاقه زیادی به جلب نظر ترامپ و ونس داشتند.

آنجلا راینر، معاون نخست‌وزیر حزب کارگر گفت ببینید، من این شخصیت را نمی‌شناسم، به موفقیت انتخاباتی که حزب کارگر اخیراً به دست آورده‌اند بسیار افتخار می‌کنم. من فکر می کنم او در گذشته نیز چیزهای زیادی گفته است.

جی دی ونس، یک سناتور جوان از اوهایو، چند روز قبل از اینکه ترامپ او را به عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب کند، در کنفرانس ملی محافظه‌کاری گفت اخیراً با یکی از دوستانم صحبت می‌کردم و در مورد چگونگی یکی از خطرات بزرگ صحبت می‌کردیم. جهان و البته گسترش سلاح های هسته ای؛ اگرچه دولت بایدن به آن اهمیتی نمی دهد.

و من در مورد اینکه اولین کشور واقعاً اسلام‌گرا که به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد صحبت می‌کردم، و ما فکر می‌کردیم، شاید جمهوری اسلامی باشد، شاید پاکستان از قبل به نوعی حساب شده باشد، و سپس در نهایت تصمیم گرفتیم که شاید واقعاً انگلیس باشد، زیرا ونس اضافه کرد که حزب کارگر به تازگی قدرت را به دست گرفته است.

جی دی ونس، معاون ترامپ، بریتانیا را کشور اسلامی خواند
جی دی ونس، معاون ترامپ، بریتانیا را کشور اسلامی خواند

حزب کارگر که در انتخابات ۴ ژوئیه در بریتانیا با قاطعیت پیروز شد سخنان ونس را رد کرد.

جیمز موری، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که او واقعاً نمی‌دانست ونس از آن چه منظوری داشته است.

این جنگ برای دیوید لامی، وزیر امور خارجه جدید بریتانیا که تلاش کرده با متحدان ترامپ از جمله ونس پل بسازد، نگران کننده است. لامی در ماه می ونس را پس از ملاقات های متعدد با وی به عنوان یک دوست توصیف کرد.

او درباره کتاب مرثیه هیلبیلی ونس صحبت کرده و گفته است که داستانهای زندگی طبقه کارگر، جوامع عقب مانده و ایمان قوی خود را به کتاب شگفت انگیز تشخیص داده است.

ترامپ عصر دوشنبه از جی دی ونس، منتقد سابق و انزواطلب سرسخت خود، به عنوان معاون انتخاباتی خود معرفی کرد. مقامات اتحادیه اروپا نگران هستند که ونس به عنوان معاون رئیس جمهور چه معنایی برای اوکراین خواهد داشت، پس از اینکه وی پیشنهاد کرد غرب نمی تواند به تسلیح دولت کی‌یف ادامه دهد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا