جدیدترین اخبارجهان

اطلاعات کی‌یف می‌گوید دو سوم از ارتش پوتین در اوکراین از دست رفت

نه اوکراین و نه روسیه آمار دقیق یا منظم تلفات را منتشر نمی‌کنند، اما ارقام کی‌یف از متحدان غربی اش بیشتر است

اطلاعات کی‌یف می گویند دو سوم از ارتش پوتین در اوکراین از دست رفت

آخرین آمار نظامی کی‌یف نشان می دهد که ولادیمیر پوتین دو سوم نیروهایی را که قبل از جنگ اوکراین داشت از دست داده است، زیرا کمبود نیروی انسانی رهبر روسیه با تهاجم بی امان اوکراین به منطقه کورسک روسیه عمیق تر شده است.

اطلاعات کی‌یف می گویند دو سوم از ارتش پوتین در اوکراین از دست رفت
اطلاعات کی‌یف می گویند دو سوم از ارتش پوتین در اوکراین از دست رفت

این ارقام توسط ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین ارائه شده است که روزانه تخمینی از تلفات سربازان و تجهیزات روسیه را منتشر می کند. آخرین به روز رسانی آن حاکی از آن است که روسیه ۱۱۲۰ سرباز را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است که مجموع آنها را به ۶۰۰۴۷۰ رساند.

قبل از تهاجم تمام عیار پوتین به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، نیروهای مسلح روسیه حدود ۹۰۰۰۰۰ سرباز داشت. پوتین از آن زمان تاکنون نیروهای بیشتری را به ارتش خود اضافه کرده است و فرمانی را در آگوست ۲۰۲۲ امضا کرد تا ۱۳۷۰۰۰ سرباز دیگر و ۱۷۰۰۰۰ سرباز دیگر در دسامبر ۲۰۲۳ به خدمت بگیرد.

مسکو به ندرت اطلاعاتی در مورد تعداد تلفاتی که در جنگ متحمل شده است به اشتراک می گذارد، اما پوتین در بیانیه ای نادر در مورد تلفات در جنگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژوئن گفت که نسبت تلفات جبران ناپذیر بین روسیه و اوکراین یک به پنج به نفع مسکو او در مورد ارقام دقیق توضیحی نداد.

گزارش شده است که کمبود نیروی انسانی روسیه در بحبوحه یورش برون مرزی که کی‌یف در ۶ آگوست در منطقه کورسک روسیه راه اندازی شد و به نظر می رسد مسکو را غافلگیر کرده است، بدتر می شود.

اطلاعات کی‌یف می گویند دو سوم از ارتش پوتین در اوکراین از دست رفت
اطلاعات کی‌یف می گویند دو سوم از ارتش پوتین در اوکراین از دست رفت

بلومبرگ در ۱۳ اوت به نقل از سه منبع ناشناس گزارش داد که مقامات کرملین اکنون در حال بررسی یک بسیج جدید قبل از پایان سال برای جبران ضررهای فزاینده هستند.

یک منبع به این نشریه گفت، علیرغم اینکه در ماه‌های اخیر جوایز استخدامی جذاب‌تری توسط کرملین ارائه شده است، مقامات منطقه‌ای روسیه به طور متوسط ​​بیش از یک سوم سهمیه‌های استخدامی خود را برآورده نمی‌کنند.

پوتین در پاییز ۲۰۲۲ بسیج جزئی جمعیت را با هدف قرار دادن ۳۰۰۰۰۰ نیرو اعلام کرد، اما از آن زمان در برابر فشارها برای اتخاذ رویکردی تهاجمی تر و ایجاد یک بسیج تمام عیار در کشور برای تقویت نیروی انسانی خود عقب نشینی کرده است.

کنستانتین سونین، یک اقتصاددان سیاسی روسی الاصل از دانشگاه شیکاگو، قبلاً گفته بود که پوتین احتمالاً از اعلام بسیج توده‌ای باز منصرف شده است زیرا روایت تبلیغاتی که او بر آن فشار می‌آورد این است که روسیه جنگی به راه نمی‌اندازد، بلکه در حال انجام یک جنگ محدود است.

در ژوئن، قبل از تهاجم کورسک، پوتین تکرار کرد که قصد ندارد یک بسیج جدید را اعلام کند و به مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ گفت که نیازی برای اتخاذ چنین اقدامی وجود ندارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا