جدیدترین اخبارجهان

مقامات آمریکایی: ایالات متحده برای مقابله با حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل آماده می شود

خامنه‌ای و دیگر مقامات ارشد سیاسی و نظامی گفتند که جمهوری اسلامی قصد دارد ترور هنیه را تلافی کند

مقامات آمریکایی: ایالات متحده برای مقابله با حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل آماده می شود

سه مقام آمریکایی گفتند که دولت بایدن متقاعد شده است که جمهوری اسلامی به تلافی قتل اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در تهران در اوایل هفته جاری به اسرائیل حمله خواهد کرد و برای مقابله با آن آماده می شود.

مقامات ایالات متحده می گویند که آنها انتظار دارند هرگونه اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی از همان کتاب بازی آنها باشد که حمله آنها در ۱۳ آوریل به اسرائیل اما به طور بالقوه گسترده تر و همچنین می تواند حزب الله لبنان را نیز درگیر کند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات ارشد سیاسی و نظامی گفتند که جمهوری اسلامی قصد دارد ترور هنیه را تلافی کند.

حسن نصرالله، رهبر حزب الله نیز قول داده است که به حمله هوایی اسرائیل در روز سه شنبه در بیروت که منجر به کشته شدن مشاور ارشد نظامی وی شد، پاسخ دهد.

دولت بایدن نگران است که بسیج ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای کشورهایی که از اسرائیل در حمله قبلی جمهوری اسلامی دفاع کرده‌اند دشوارتر باشد، زیرا ترور هنیه در چارچوب جنگ اسرائیل و حماس است که احساسات شدید ضد اسرائیلی را در سراسر منطقه برانگیخته است. 

یک مقام آمریکایی گفت جامعه اطلاعاتی ایالات متحده از روز چهارشنبه نشانه های روشنی دریافت کرد که جمهوری اسلامی قصد دارد انتقام بگیرد.

دو مقام آمریکایی گفتند که ممکن است چند روز طول بکشد تا جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آنها برای حمله به اسرائیل هماهنگ و آماده شوند.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که پنتاگون و فرماندهی مرکزی ایالات متحده در حال انجام تدارکات مشابهی هستند که قبل از حمله در آوریل انجام دادند.

این مقام گفت که این آمادگی ها شامل دارایی های نظامی ایالات متحده در خلیج، مدیترانه شرقی و دریای سرخ است.

این مقام گفت انتظار داریم چند روز سخت باشد. یک مقام ارشد اسرائیلی گفت جامعه اطلاعاتی اسرائیل انتظار دارد که جمهوری اسلامی یک حمله موشکی با برد وسیع به اسرائیل انجام دهد.

دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی نیروهای دفاعی اسرائیل، در یک نشست خبری در روز پنجشنبه گفت که شرکای بین المللی اسرائیل نیروهای خود را در منطقه به منظور کمک به مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی تقویت کردند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت که خطر یک جنگ گسترده تر در خاورمیانه امروز همچنان وجود دارد.

او گفت که دولت بایدن تلاش‌های فشرده‌ای برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر و کاهش تنش از طریق دیپلماسی انجام می‌دهد.پنتاگون از اظهار نظر خودداری کرد.

چندین شرکت هواپیمایی آمریکایی و بین‌المللی از جمله یونایتد، دلتا، لوفت‌هانزا و سوئیس اعلام کردند که پروازهای خود را به و از اسرائیل متوقف می‌کنند.

ارتش اسرائیل پیش از تلافی احتمالی جمهوری اسلامی و حزب الله در حالت آماده باش قرار دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه نشستی را برای ارزیابی آمادگی‌های فرماندهی جبهه داخلی نیروهای دفاعی اسرائیل برگزار کرد.

او گفت ما برای آنچه ممکن است پیش بیاید آماده ایم. اسرائیل برای هر سناریویی چه در دفاع و چه در حمله در آمادگی بسیار بالایی است. ما برای هر اقدام تجاوزکارانه علیه خود از هر طرف بهای بسیار بالایی دریافت خواهیم کرد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا