جدیدترین اخبارجهان

اوکراین می داند که تمام شده است

در حالی که بریتانیا نگران انتخابات عمومی است، کی‌یف تحت فشار حمله وحشیانه پوتین در حال خم شدن است

اوکراین می داند که تمام شده است

در حالی که سیاستمداران در بریتانیا، در هزار مایل دورتر، خارج از شهر خارکف، خواب هستند، جنگ اوکراین با روسیه در حال تشدید است. کی‌یف مجبور شده است هزاران نیرو را به سمت شمال شرقی خط مقدم هدایت کند تا از حمله پوتین جلوگیری کند و دفاع خود را در جاهای دیگر آشکار کند.

اوکراین می داند که تمام شده است
اوکراین می داند که تمام شده است

جنگ در حال رسیدن به یک مقطع حساس است، زیرا باز هم منافع غرب برای کمک به اوکراین در خطر کاهش است. به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور زلنسکی آگاه است که وقت اوکراین در حال اتمام است در آخر هفته، او از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ، نخست‌وزیر چین خواست تا در نشست آتی صلح اوکراین در سوئیس شرکت کنند تا صلح واقعی را پیش ببرند.

هفته گذشته رویترز گزارش داد که منابع روسی مدعی شده اند که پوتین خود آماده است تا ایده آتش بس را دنباال کند. یکی از این افراد گفت پوتین می‌تواند تا زمانی که طول بکشد بجنگد، اما پوتین همچنین آماده آتش‌بس است برای توقف جنگ. پوتین در پاسخ به سوالی درباره این ادعاها، خواستار از سرگیری مذاکرات تا زمانی شد که بر اساس واقعیت های موجود باشد. به عبارت دیگر، پوتین تا زمانی که بتواند سرزمینی را که اشغال کرده است حفظ کند، از توقف جنگ خوشحال خواهد شد.

این خلق و خوی ناخوشایند نباید ما را شگفت زده کند. پوتین می‌داند که در حال حاضر از این مزیت برخوردار است. دور زدن تحریم ها و تقویت روابط با کشورهایی مانند چین، جمهوری اسلامی و کره شمالی به او این امکان را داده است که اقتصاد خود را به سمت جنگ سوق دهد. در حالی که ارتش اوکراین مجبور است منتظر کمک‌ها و تسلیحات غربی باشد، روسیه در حال افزایش توانایی خود برای تولید مهمات است که از نظر کیفیت با فناوری غربی اوکراین مطابقت دارد و از نظر کمی بسیار از آن پیشی می‌گیرد.

اوکراین می داند که تمام شده است
اوکراین می داند که تمام شده است

در واقع، تأخیر در تصویب بسته کمکی ۶۰ میلیارد پوندی ایالات متحده برای کی‌یف، مطمئناً تا حدی برای تشکر از دشواری اوکراین در جلوگیری از پیشروی روسیه در خارکف است. ژنرال های پوتین ضعف را دیدند و از شانس خود استفاده کردند.

در حالی که اوکراین به زودی شاهد استخدام های جدید در نیروهای مسلح خواهد بود، به لطف قانون جدید تصویب شده در ماه گذشته که سن سربازی اجباری را افزایش می دهد، در همین حال، تفاوت در توده ها شروع به آشکار شدن کرده است. جمعیت روسیه تقریباً سه و نیم برابر جمعیت اوکراین است و پوتین مطمئناً هیچ ابایی از فرستادن مردان جوان به چرخ گوشت ندارد. واقعیت تلخ این است که اوکراین در خطر کم شدن تعداد مردان برای مبارزه است.

به نظر می رسد تیم زلنسکی نگران این است که از آنجایی که توجه در دو سوی اقیانوس اطلس به انتخابات داخلی معطوف می شود و رهبران مجبور می شوند بین اولویت های داخلی و خارجی یکی را انتخاب کنند، مبارزه اوکراین علیه پوتین به حاشیه خواهد رفت. او دلایل خوبی برای این فکر دارد. علی‌رغم درخواست‌های زلنسکی، به نظر می‌رسد که احتمالاً بایدن از نشست صلح برنامه‌ریزی‌شده خود صرف نظر کند و ظاهراً ترجیح می‌دهد در یک گردهمایی کمک مالی در کالیفرنیا با افراد مشهوری از جمله جورج کلونی و جولیا رابرتز شرکت کند.

اوکراین می داند که تمام شده است
اوکراین می داند که تمام شده است

زلنسکی در سخنرانی دیروز برنامه گزارش شده بایدن برای نادیده گرفتن آن را محکوم کرد و گفت غیبت وی تنها با تشویق پوتین مواجه خواهد شد. اما در حالی که این کلمات زمانی وزن خود را حفظ می کردند، اکنون به نظر می رسد که از آنها شانه خالی شود.

در حالی که پوتین قدرت خود را تثبیت می کند و غرب علاقه خود را از دست می دهد، به نظر می رسد که تنها چند ماه از مقاومت اوکراین باقی مانده است. در حالی که انتخابات سراسری در اینجا در حال وقوع است، ما نباید جنگ در شرق را فراموش کنیم. پیروزی روسیه در اوکراین نقشه اروپا را بازنویسی می کند و قاره را با تهدیدی مواجه می کند که بیش از ۸۰ سال است دیده نشده است. ما نباید این را فراموش کنیم.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا