جدیدترین اخبارجهان

زیر شکم نرم ولادیمیر پوتین فاش شد

تسلیحات آمریکا اکنون میتوانند به عمق خط مقدم حمله کنند

زیر شکم نرم ولادیمیر پوتین فاش شد

ولادیمیر پوتین بسیاری از خطوط قرمز خود را مشخص کرده است. او در سخنرانی خود در اتحادیه در سال ۲۰۲۱ گفت امیدوارم هیچکس به فکر عبور از خط قرمز با روسیه نباشد و در هر مورد خاص، این خط کجا خواهد بود، ما خودمان آن را تعیین خواهیم کرد.

زیر شکم نرم ولادیمیر پوتین فاش شد
زیر شکم نرم ولادیمیر پوتین فاش شد

یکی از این خطوط قرمز، استفاده از سلاح های آمریکایی برای حمله به داخل خاک روسیه بود که دیمیتری مدودف تهدید کرد که در پاسخ، مخالفان ایالات متحده را در مناطق بی نام مسلح خواهد کرد. با نقض این خط قرمز با مصونیت از مجازات و حمایت ایالات متحده، اوکراین یک مزیت تاکتیکی قابل توجهی به دست آورده است.

منطقه ای که ایالات متحده اجازه هدف قرار دادن آن را داده است محدود است، اما به طور قابل توجهی پناهگاه زمینی روسیه را تا ۱۶ درصد کاهش داده است. اوکراین اکنون ممکن است به اهداف نظامی در محدوده HIMARS که توسط ایالات متحده ارائه شده در استان های بلگورود، کورسک و بریانسک روسیه حمله کند.

اگرچه اکثر مناطق عقب روسیه با خط قرمز رئیس جمهور بایدن در برابر آتش HIMARS محافظت می شوند، گزارش های اولیه حاکی از آن است که اوکراین قبلاً سیستم های دفاع هوایی روسیه را در این استان ها هدف قرار داده است. همراه با تلاش‌های دیگر حمله هواپیمای بدون سرنشین با موفقیت یک جت جنگنده نسل پنجم SU-57 را در فرودگاه آختوبینسک، ۳۶۶ مایلی از خطوط مقدم منهدم کرد تغییر معنی‌داری در توازن قدرت ایجاد کرد.

زیر شکم نرم ولادیمیر پوتین فاش شد
زیر شکم نرم ولادیمیر پوتین فاش شد

یک جت جنگنده ممکن است یک ضرر ناچیز به نظر برسد، اما SU-57 پیشرفته‌ترین فناوری از پیشرفت‌های جدید روسیه در مدرن‌سازی بسیار مشهور نیروهای مسلح این کشور از زمان پایان جنگ سرد است. از دست دادن یکی از جنگنده‌های سنگین ضربه‌ای آشکار به توان رزمی روسیه است، اما همچنین پیامی روشن برای روسیه است مناطق عقب آن‌ها دیگر مناطق امن نیستند.

روسیه اکنون مجبور است دفاع هوایی را در این مناطق تقویت کند تا در برابر حملات بعدی محافظت کند و به طور بالقوه توانایی حیاتی را از خطوط مقدم اوکراین دور کند، درست همانطور که کشورهای ناتو افزایش توان هوایی اوکراین را اعلام می کنند، هلندی ها F-16 ارسال می کنند، فرانسه میراژ ۲۰۰۰ را ارسال می کند و اوکراین برای به دست آوردن جنگنده های گریپن از سوئد.

در جنگی که هر دو طرف با محدودیت منابع روبرو هستند، چنین حرکات شطرنجی باعث پیشرفت‌ها می‌شود. کرملین نمی تواند خجالت بیشتر از دست دادن دارایی های گران قیمت بیشتری را تحمل کند. از آنها یا باید دفاع کرد، یعنی دارایی ها باید از جای دیگری منتقل شوند. یا باید به خارج از محدوده پهپاد یا HIMARS منتقل شوند و زمان کمتری برای رسیدن به هدف بر فراز اوکراین به آنها می دهد، زیرا فقط برای رسیدن به آنجا سوخت بیشتری می سوزانند. 

زیر شکم نرم ولادیمیر پوتین فاش شد
زیر شکم نرم ولادیمیر پوتین فاش شد

این تحقیر بیشتر پوتین پس از توقف حمله خارکف است. با وجود هزاران تلفات روس و هزینه هنگفت مادی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به اندازه کافی اطمینان داشت که اعلام کند حمله متوقف شده است و بعید است که بیشتر پیشروی کند.

پوتین با اجازه دادن به این خط قرمز بدون هیچ تشدید یا تلافی، ضعف خود را نشان داده است. و در حالی که اوکراین مایل است بتواند کارهای بیشتری انجام دهد، توانایی حمله در داخل روسیه به آنها مزیت تاکتیکی قابل توجهی می دهد که آنها تمایل خود را برای بهره برداری کامل نشان داده اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا