جدیدترین اخبارجهان

نتانیاهو: ما هر جا که لازم باشد ضربه می زنیم

وزیر خارجه اردن در حالی که ایالات متحده آماده دفاع از کشور یهود است، به تهران سفر می‌کند

نتانیاهو هشدار داد: ما در بیروت، یمن، هر جا که لازم باشد ضربه می زنیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر دفاع روز یکشنبه در حالی که جامعه بین المللی برای جلوگیری از یک جنگ همه جانبه جمهوری اسلامی و اسرائیل تلاش می کند، گفتند که اسرائیل در برابر هرگونه تهدیدی از سوی رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن دور و نزدیک، از جمله در بیروت و یمن محکم خواهد ایستاد.

نتانیاهو هشدار داد: ما در بیروت، یمن، هر جا که لازم باشد ضربه می زنیم
نتانیاهو هشدار داد: ما در بیروت، یمن، هر جا که لازم باشد ضربه می زنیم

جمهوری اسلامی و نیابتی‌هایش به دنبال محاصره ما در تنگنای تروریسم هستند. نتانیاهو در مراسم یادبود دولتی زئو ژابوتینسکی گفت ما مصمم هستیم که در هر جبهه و در هر عرصه دور و نزدیک در برابر آنها بایستیم.

نتانیاهو با تکرار سخنانی که گالانت ساعاتی پیش بیان کرده بود، گفت هر کسی که به دنبال آسیب رساندن به ما باشد، بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

گالانت گفت آمادگی ما از نظر دفاعی چه در زمین و چه در هوا بالاست. نتانیاهو تأکید کرد دست دراز ما در نوار غزه، در یمن، در بیروت، هر جا که لازم باشد، حمله می‌کند.

این دست ماست که وقتی زمان صلح فرا رسد به سوی هر کسی که بخواهد با ما روابط مسالمت آمیز برقرار کند دراز می کند. من معتقدم که اینطور خواهد بود زیرا صلح با قوی انجام می شود نه با ضعیف.

ایالات متحده یک کشتی حامل را با توجه به افزایش تهدیدی که پس از ترور فؤاد شکر، فرمانده حزب الله در بیروت و اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران رخ داد، به منطقه منتقل کرد.

آمریکا برای دفاع از اسرائیل آماده است

معاون امنیت ملی آمریکا گفت ایالات متحده برای هر احتمالی آماده می‌شود، همانطور که پیش از ۱۳ آوریل، زمانی که جمهوری اسلامی به اسرائیل حمله کرد، انجام دادیم، و ایالات متحده و ائتلافی از شرکا و متحدان ما با اسرائیل برای شکست این حمله همکاری کردند.

مشاور جاناتان فاینر گفت پنتاگون دارایی های قابل توجهی را به منطقه منتقل می کند تا برای آنچه ممکن است نیاز دیگری برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله باشد، آماده شود.

وی افزود ایالات متحده همچنین بسیار سخت برای کاهش تنش دیپلماتیک این وضعیت کار می کند. زیرا ما معتقد نیستیم که یک جنگ منطقه‌ای در حال حاضر به نفع کسی است و این چیزی است که از ۷ اکتبر سعی کرده‌ایم از آن اجتناب کنیم.

فاینر گفت که ایالات متحده، در همکاری نزدیک با متحدان اسرائیلی و متحدان شریک خود، هر کاری ممکن است انجام می دهد تا مطمئن شود که این وضعیت حتی در زمینه ارائه دارایی های قابل توجه، دارایی های ایالات متحده و کمک سایر کشورها برای دفاع از اسرائیل، در صورت لزوم دوباره انجام شود.

نتانیاهو هشدار داد: ما در بیروت، یمن، هر جا که لازم باشد ضربه می زنیم
نتانیاهو هشدار داد: ما در بیروت، یمن، هر جا که لازم باشد ضربه می زنیم

وزیر امور خارجه ایتالیا روز یکشنبه گفت وزرای خارجه گروه هفت G7 دموکراسی‌های بزرگ از همه طرف‌های درگیر در درگیری کنونی در خاورمیانه خواستند از اقداماتی که می‌تواند منجر به گسترش درگیری شود اجتناب کنند. در این بیانیه ای آمده است وزیر آنتونیو تاجانی، وزرای G7 نگرانی شدید خود را در مورد رویدادهای اخیر که می تواند به گسترش منطقه ای گسترده تر بحران، از لبنان آغاز شود، ابراز کردند.

ما از طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم از هرگونه ابتکاری که می‌تواند مسیر گفت‌وگو و میانه‌روی را مختل کند و گسترش درگیری جدید را تشویق کند، دست بکشند.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن روز یکشنبه در سفر نادری به ایران با درخواست برای پایان دادن به گسترش خشونت و اینکه منطقه بتواند در صلح، امنیت و ثبات زندگی کند، به پایان رساند.

سفر صفدی به ایران به دنبال ادامه تماس های دیپلماتیک آمریکا و شرکای آن از جمله فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و مصر صورت می گیرد.

صفدی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران در کنار همتای خود گفت سفر من به ایران برای رایزنی در مورد گسترش درگیری در منطقه و گفتگوی صریح و روشن برای غلبه بر اختلافات بین دو کشور با صداقت و شفافیت است. 

صفدی ترور هنیه چهارشنبه گذشته را محکوم کرد و آن را جنایتی فجیع و اقدامی تشدید کننده که نقض قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه و نقض حاکمیت دولت است خواند. ما آن را به طور کامل رد می کنیم.

ما خواستار اقدام موثر برای توقف تجاوزات اسرائیل به غزه، توقف این گونه اقدامات غیرقانونی اسرائیل و جلوگیری از جنایات علیه مردم فلسطین هستیم تا از کل منطقه در برابر عواقب جنگ منطقه ای محافظت شود که تأثیر مخربی بر همه خواهد داشت. او گفت ما می‌خواهیم منطقه در صلح، امنیت و ثبات زندگی کند و می‌خواهیم که تنش پایان یابد.

نتانیاهو هشدار داد: ما در بیروت، یمن، هر جا که لازم باشد ضربه می زنیم
نتانیاهو هشدار داد: ما در بیروت، یمن، هر جا که لازم باشد ضربه می زنیم

ایالات متحده از شهروندان خود که مایل به ترک لبنان هستند خواست فوراً برنامه ریزی کنند و دولت انگلیس به اتباع خود توصیه کرد همین الان آنجا را ترک کنند.

کانادا به شهروندان خود هشدار داد که از هرگونه سفر به اسرائیل خودداری کنند و گفت که درگیری مسلحانه منطقه ای امنیت را به خطر می اندازد. دولت کانادا در یک توصیه مسافرتی که به منظور افزایش سطح خطر سفر به اسرائیل صادر شد، گفت وضعیت امنیتی می تواند بدون هشدار بیشتر بدتر شود.

اگر درگیری مسلحانه تشدید شود، می تواند بر توانایی شما برای خروج از راه های تجاری تأثیر بگذارد. این توصیه سفر می‌گوید که ممکن است منجر به اختلال در سفر شود، از جمله بسته شدن فضای هوایی، لغو پروازها و تغییر مسیر.

وزارت امور خارجه فرانسه روز یکشنبه در یک توصیه سفر اعلام کرد که فرانسه از شهروندان خود در لبنان خواسته است که به دلیل خطر گسترش درگیری نظامی در خاورمیانه، این کشور را ترک کنند.

روز یکشنبه، بریتانیا اعلام کرد که خانواده‌های کارکنان سفارت خود در بیروت را به دلیل اوضاع نابسامان امنیتی در لبنان خارج کرده است و با توجه به خطر گسترش درگیری در خاورمیانه، از شهروندان این کشور خواست تا آنجا را ترک کنند.

یک سخنگوی دفتر خارجی با بیان اینکه مقامات کنسولی، نیروی مرزی و پرسنل نظامی بیشتری در این منطقه مستقر شده اند، گفت ما عمیقاً نگران وضعیت امنیتی شدید در لبنان هستیم.

ما همچنین به طور موقت خانواده‌های مقاماتی را که در سفارت بریتانیا در بیروت کار می‌کنند خارج کرده‌ایم همه اتباع انگلیسی باید لبنان را اکنون ترک کنند، در حالی که مسیرهای تجاری هنوز در دسترس است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا