جدیدترین اخبارجهان

شانس کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ چقدر است؟

نامزد پیشتاز دموکرات‌های جدید پشت سر رئیس‌جمهور سابق در نظرسنجی ها حرکت می‌کند

شانس کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ چقدر است؟

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده اکنون رای کافی برای جایگزینی جو بایدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ در انتخابات امسال را به دست آورده است.

شانس کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ چقدر است؟
شانس کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ چقدر است؟

سوال این است که او در ماه نوامبر در برابر ترامپ چگونه عمل خواهد کرد.

نظرسنجی روز دوشنبه مورنینگ کانسالت، اولین نظرسنجی که پس از کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی انجام شد، باعث شد ترامپ با ۴۷ درصد نسبت به ۴۵ درصد برتری دو امتیازی نسبت به هریس داشته باشد. نسبت به برتری شش امتیازی که رئیس جمهور سابق نسبت به رئیس جمهور ۸۱ ساله فعلی داشت، به شدت کاهش یافته بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تعداد رای دهندگان دموکرات در مقایسه با جمهوری خواهان، با ۲۷ درصد به ۲۴ درصد، انگیزه زیادی برای رای دادن دارند.

بر اساس پیش‌بینی بازارها، ترامپ همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مشخص اما نه بازدارنده برای بازپس‌گیری کاخ سفید است، اما شانس هریس بسیار کمتر شده است.

بر اساس پیش بینی بازار سیاسی PredictIt، طی ۲۴ ساعت تا ظهر روز سه شنبه، احتمال پیروزی هریس از ۳۸ درصد به ۴۳ درصد افزایش یافته است. احتمال پیروزی ترامپ از ۶۰ درصد به ۵۵ درصد کاهش یافته است.

اما نکات احتیاطی لازم است اکثر نظرسنجی‌های هریس-ترامپ تا به امروز مربوط به یک تطابق فرضی است نه مبارزات انتخاباتی واقعی و مورد مناقشه که اکنون در حال گسترش است.

شانس کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ چقدر است؟
شانس کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ چقدر است؟

بایدن و هریس رتبه های محبوبیت مشابهی داشته اند، که در طول دوره ریاست جمهوری بایدن با هم تغییر کرده اند و هریس معمولاً تا حدودی از رئیس جمهور عقب مانده است.

این وضعیت در روزهای اخیر تغییر کرده است، با توجه به میانگین های FiveThirtyEight، بایدن به یک رکورد پایین محبوبیت شخصی دست پیدا کرد.

با بیش از ۱۰۰ روز تا انتخابات ایالات متحده در ۵ نوامبر، داده‌ها مطمئناً تغییر خواهند کرد و دوباره تغییر خواهند کرد شاید به طور چشمگیری، اگر تاریخ اخیر راهنما باشد.

همانطور که خود هریس گفت، دوشنبه اولین روز کامل کمپین ما بود.

هریس همچنین رقابت پولی پس از بایدن را به شدت تقویت کرده است. ردیابی پلت فرم جمع آوری کمک های مالی دموکرات ActBlue نشان داد که این گروه در هر دو روز یکشنبه و دوشنبه حدود ۶۷ میلیون دلار به دست آورد که بیش از سه برابر مبلغ جمع آوری شده در هر روز دیگری در سال جاری است.

کمپین هریس گفت که بیش از ۱.۱ میلیون نفر از روز یکشنبه اهدا کرده اند که ۶۲ درصد آنها برای اولین بار اهدا کرده اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا