جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی: برای پیروزی در جنگ، آمریکا باید محدودیتهای حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه را لغو کند

زلنسکی گفت اگر می‌خواهیم پیروز شویم، اگر می‌خواهیم کشورمان را نجات دهیم و از آن دفاع کنیم، باید همه محدودیت‌ها را برداریم

زلنسکی: برای پیروزی در جنگ، آمریکا باید محدودیت های حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه را لغو کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه حمایت متحدانی را که کمک‌های نظامی جدید و راهی برای پیوستن به ناتو ارائه کرده‌اند، پذیرفت. 

زلنسکی: برای پیروزی در جنگ، آمریکا باید محدودیت های حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه را لغو کند
زلنسکی: برای پیروزی در جنگ، آمریکا باید محدودیت های حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه را لغو کند

زلنسکی در کنار ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در آخرین ساعات نشست سران گفت اگر می‌خواهیم پیروز شویم، اگر می‌خواهیم کشورمان را نجات دهیم و از آن دفاع کنیم، باید همه محدودیت‌ها را برداریم.

این اجلاس در پس زمینه یک چرخه سیاسی پرآشوب آمریکا، با تشدید عصبانیت در میان دموکرات ها درباره توانایی جو بایدن برای چهار سال دیگر پس از مناظره تکان دهنده دو هفته پیش که آینده ریاست جمهوری او را در هاله ای از ابهام قرار داد، شکل گرفت.

زمانی که بایدن در مراسمی برای رونمایی از توافقی به نام پیمان اوکراین، زلنسکی را به اشتباه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معرفی کرد، نگرانی ها را افزایش داد.

برخی در اتاق از گاف بایدن شک شدند؛ رئیس جمهور ایالات متحده به سرعت با گفتن این جمله، رئیس جمهور پوتین؟ بایدن به زلنسکی گفت شما رئیس جمهور پوتین را شکست خواهید داد. من خیلی روی شکست دادن پوتین متمرکز هستم.

کایر استارمر، نخست وزیر جدید بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از انتقاد به بایدن خودداری کردند.

مکرون گفت همه ما می توانیم اشتباه کنیم و استارمر حداقل پنج بار از پاسخگویی مستقیم در مورد گاف بایدن خودداری کرد و در عوض از او به خاطر رهبری و آمادگی او برای برگزاری رویداد و تضمین نتایج محکم برای اوکراین تمجید کرد.

زلنسکی: برای پیروزی در جنگ، آمریکا باید محدودیت های حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه را لغو کند
زلنسکی: برای پیروزی در جنگ، آمریکا باید محدودیت های حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه را لغو کند

همه چشم‌ها به سوی بایدن دوخته شد، زیرا او نشست ۳۲ رهبر ناتو در واشنگتن را با یک کنفرانس خبری پایان داد.

بایدن در پاسخ به سئوالی درباره درخواست زلنسکی برای آزادی بیشتر در هدف قرار دادن نیروهای روسیه، هیچ نشانه ای از کاهش محدودیت های ایالات متحده نشان نداد و گفت که از توصیه های مقامات دفاعی و اطلاعاتی خود پیروی می کند.

بایدن در مورد زلنسکی گفت اگر او توانایی حمله به مسکو و حمله به کرملین را داشت، آیا این کار منطقی بود؟ او بعداً اضافه کرد ما به صورت روزانه در حال انجام آن هستیم آنها تا کجا باید در خاک روسیه پیش بروند.

اوکراین تمرکز اصلی رهبران اروپا و آمریکای شمالی در نشست سران ائتلاف نظامی ۷۵ ساله بوده است، به طوری که بایدن در اوایل روز یک بسته کمک نظامی جدید را اعلام کرد و به زلنسکی متعهد شد ما با شما خواهیم ماند.

اگرچه زلنسکی از این بسته و قول رهبران ناتو که اوکراین اکنون در مسیری غیرقابل بازگشت برای عضویت در ائتلاف نظامی قرار دارد، تشکر عمومی کرد، اما زنگ خطری را نیز به صدا درآورد اوکراین نمی‌تواند در سومین سال خود در جنگ با روسیه پیروز شود. مگر اینکه ایالات متحده به محدودیت استفاده از تسلیحات خود برای حمله به اهداف نظامی در روسیه پایان دهد.

دولت بایدن به اوکراین اجازه شلیک سلاح به خاک روسیه را تنها به منظور مقابله با نیروهای روسی که در حال حمله یا آماده شدن برای حمله به آنها هستند، می دهد، زیرا نگران این است که استفاده گسترده تر از تسلیحات ساخت آمریکا می تواند روسیه را برای گسترش جنگ تحریک کند.

زلنسکی: برای پیروزی در جنگ، آمریکا باید محدودیت های حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه را لغو کند
زلنسکی: برای پیروزی در جنگ، آمریکا باید محدودیت های حمله به اهداف نظامی در داخل روسیه را لغو کند

زلنسکی برای استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی مهم در عمق بیشتر خاک روسیه، فشار می‌آورد.

درخواست‌ها برای کنار گذاشتن محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر و در پی دستاوردهای نظامی روسیه در ماه‌هایی که در آن نبردهای سیاسی در ایالات متحده حمایت نظامی حیاتی از اوکراین را به تعویق انداخت، افزایش یافته است.

استولتنبرگ و مکرون از تلاش‌های اوکراین برای به دست آوردن آزادی عمل بیشتر در نحوه استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده حمایت کرده‌اند. ماکرون در ماه می گفت، اگر به اوکراینی‌ها بگوییم شما حق ندارید به نقطه‌ای که موشک‌ها از آن شلیک می‌شود برسید، در واقع به آنها می‌گوییم که به شما سلاح می‌دهیم، اما شما نمی‌توانید از خود دفاع کنید.

بایدن در دیدار انفرادی با زلنسکی، بسته کمکی را به عنوان هشتمین بسته کمکی خود از زمان روی کار آمدن نام برد که آخرین بسته شامل حمایت ۲۲۵ میلیون دلاری از جمله سامانه موشکی پاتریوت اضافی برای تقویت دفاع هوایی اوکراین در برابر حمله مرگبار هوایی روسیه است. 

سامانه پدافند هوایی پاتریوت، دومین سیستمی است که ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار داده است، یکی از چندین مورد اعلام شده در این هفته در نشست سران ناتو است و بخشی از مجموعه ای از تعهدات برای ارسال تسلیحات به اوکراین برای کمک به این کشور برای جلوگیری از حملات روسیه است، از جمله یکی از آنها. مرگبارترین جنگ این هفته که به بیمارستان کودکان در کی‌یف ضربه زد.

حمله موشکی ویرانگر در آستانه اجلاس سران به مناسبت ۷۵ سالگی ناتو تاکید کرد که پوتین ممکن است برای مدتی آماده صلح نباشد.

دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه که ریاست آن را پوتین بر عهده دارد، در اظهارنظری درباره متحدان ناتو که اعلام کردند اوکراین در مسیری بازگشت ناپذیر برای عضویت است، گفت که مسکو باید هر کاری انجام دهد تا این مسیر برگشت ناپذیر اوکراین به ناتو بپیوندد. منجر به ناپدید شدن اوکراین یا ناتو یا بهتر است هر دو شود.

رهبران ناتو در حالی که قول داده اند روزی اوکراین به عضویت این ائتلاف درآید، گفته اند که تنها پس از جنگ با روسیه و زمانی که متحدان توافق کنند که تمام شرایط را برآورده کرده است، می تواند به آن بپیوندد.

علاوه بر پیشنهادات حمایت نظامی بیشتر، ناتو برنامه جدیدی را برای تضمین تحویل تجهیزات نظامی و هماهنگی آموزش برای نیروهای مسلح تحت محاصره اوکراین راه اندازی کرد. اعضای ناتو همچنین متعهد شدند که سطح کنونی کمک های نظامی حدود ۴۰ میلیارد یورو در سال را برای حداقل یک سال حفظ کنند.

این نشست همچنین تحت الشعاع نگرانی ها در مورد حمایت فزاینده چین و کره شمالی از تهاجم روسیه قرار گرفته است.

انبوه رویدادهای نهایی در نشست ناتو یک روز پس از آن رخ داد که ناتو چین را به عنوان توانمندساز تعیین کننده جنگ روسیه علیه اوکراین نامید. چین به نوبه خود ناتو را متهم کرد که به دنبال امنیت به قیمت دیگران است و به ائتلاف نظامی غربی هشدار داده است که همان آشوب را در آسیا ایجاد نکند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا